بیانیه مشترک کانادا و سوئد در مورد همکاری دوجانبه

[ad_1] 5 مه 2022 – اتاوا، انتاریو ملانی جولی، وزیر امور خارجه و آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد بیانیه مشترک زیر را صادر کردند: کانادا و سوئد با همکاری گسترده بر اساس ارزش‌ها و اولویت‌های مشترک رابطه نزدیکی دارند. ما به عنوان دو کشور همفکر، تعهد قوی خود را به اصول دموکراتیک تأیید می

کد خبر : 202980
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۰۷
بیانیه مشترک کانادا و سوئد در مورد همکاری دوجانبه

[ad_1]

5 مه 2022 – اتاوا، انتاریو

ملانی جولی، وزیر امور خارجه و آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد بیانیه مشترک زیر را صادر کردند:

کانادا و سوئد با همکاری گسترده بر اساس ارزش‌ها و اولویت‌های مشترک رابطه نزدیکی دارند. ما به عنوان دو کشور همفکر، تعهد قوی خود را به اصول دموکراتیک تأیید می کنیم و برای دفاع از نظم جهانی مبتنی بر قوانین و چندجانبه گرایی، حمایت از حاکمیت قانون، حفاظت از دموکراسی، حمایت و ارتقای حقوق بشر، و پیشبرد برابری جنسیتی از نزدیک با هم همکاری خواهیم کرد. . به مناسبت سفر وزیر امور خارجه سوئد به اتاوا، آن لینده، کانادا و سوئد متعهد شدند که مشارکت عمیق خود را بیشتر تقویت کنند و به همکاری با یکدیگر در حمایت از صلح و رفاه در سراسر جهان ادامه دهند.

ما بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می کنیم. تجاوز غیرقابل توجیه و غیرقابل توجیه رئیس جمهور پوتین به اوکراین نه تنها حمله به حاکمیت اوکراین و حق تصمیم گیری در مورد آینده خود است، بلکه حمله به دموکراسی و نقض قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل متحد است. کانادا و سوئد بر لزوم تضمین پاسخگویی در قبال جنایات بین المللی ارتکابی روسیه در اوکراین توافق دارند. ما در حمایت مستمر خود از اوکراین و مردم آن ایستاده ایم و اقدامات روسیه از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان را به شدت محکوم می کنیم.

پاسخ های مشترک ما به تجاوز روسیه به اوکراین اهمیت اتحاد و همکاری فراآتلانتیک را نشان داده است. کانادا و سوئد به عنوان شرکا و دوستان نزدیک ترانس آتلانتیک متعهد به تقویت بیشتر روابط ترانس آتلانتیک خود و همچنین تقویت همکاری اتحادیه اروپا و ناتو هستند که کلید امنیت و رفاه جمعی ما است.

ما متعهد هستیم که همکاری خود را برای حفظ و پیشبرد دموکراسی هر زمان که تهدید یا تضعیف شود، حمایت از جامعه مدنی و فرآیندهای دموکراتیک و مقابله با تهدید فزاینده اطلاعات نادرست افزایش دهیم. در انجام این کار، ما مجدداً بر تعهد و حمایت خود از IDEA بین المللی تأکید می کنیم [Institute for Democracy and Electoral Assistance] و جامعه دموکراسی ها، و متعهد به همکاری نزدیک در این مجامع برای ترویج و حفاظت از دموکراسی در سطح جهانی هستند. از طریق ائتلاف آزادی آنلاین، کانادا و سوئد برای پیشبرد حقوق بشر و آزادی های اساسی و همچنین برابری جنسیتی، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین و همچنین گنجاندن دیجیتالی، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. ما همکاری خود را برای مقابله با تهدیدات خارجی علیه دموکراسی از جمله اطلاعات نادرست از طریق مکانیسم واکنش سریع G7 تقویت خواهیم کرد. ما بر اهمیت آزادی بیان و رسانه‌های آزاد و مستقل تاکید می‌کنیم و با هم از برخورداری کامل از حقوق بشر روزنامه‌نگاران و سایر کارکنان رسانه‌ها از طریق ائتلاف آزادی رسانه‌ها دفاع خواهیم کرد.

کانادا و سوئد به عنوان کشورهای قطب شمال و اعضای مؤسس شورای قطب شمال، همکاری نزدیکی برای ترویج همکاری‌های دور قطبی در منطقه قطب شمال دارند. استراتژی سوئد برای قطب شمال و چارچوب سیاست های قطب شمال و شمال کانادا چالش ها و فرصت های پیش روی قطب شمال را تشخیص می دهد. ما متعهد به قطب شمال صلح‌آمیز و با ثبات هستیم که به مشکل جدی تغییرات آب‌وهوایی رسیدگی می‌کند و توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار با و برای شمالی‌ها، از جمله مردم بومی را تشویق می‌کند. ما متعهد به تقویت همکاری خود در زمینه های تحقیقات قطبی، حفاظت از محیط زیست، نوآوری و آشتی بومی هستیم.

کانادا و سوئد به عنوان کشورهای شریک نزدیک در حمایت از سیاست خارجی فمینیستی، مجدداً بر تعهد خود به پیشبرد رویکردهای فمینیستی، حذف موانع ساختاری و غیرمستقیم برای همه زنان، دختران و افراد به حاشیه رانده شده، و ادغام دیدگاه‌های جنسیتی در همه اولویت‌های مشترکمان تاکید می‌کنند. دو کشور ما متعهد به حمایت از سازمان های حقوق زنان هستند و در توسعه اتحاد جهانی برای جنبش های فمینیستی پایدار همکاری می کنند. در رسیدگی به بحران جاری در اوکراین، هر دو کشور ما در برجسته کردن اهمیت دیدگاه جنسیتی در همه تلاش‌هایمان، از جمله اتخاذ بودجه‌بندی متناسب با جنسیت، پیشرو هستند و متعهد به حمایت از مشارکت زنان در تصمیم‌گیری و فرآیندهای میانجیگری هستند. و اجرای کامل دستور کار زنان، صلح و امنیت. ما به حمایت از رویکردهای فمینیستی برای سازمان ملل متحد مؤثرتر، منصفانه‌تر، مرتبط‌تر و پاسخگوتر در حمایت از اهداف توسعه پایدار ادامه خواهیم داد.

ما مجدداً بر تعهد خود به پاسخگویی ایران در قبال اقدامات و کوتاهی‌های مقامات نظامی و نظامی خود که منجر به سرنگونی غیرقانونی پرواز PS752 شد، با اطمینان از اینکه ایران غرامت کامل نقض قوانین بین‌المللی را جبران می‌کند، تاکید می‌کنیم، و تعهد خود را مجدداً تأیید می‌کنیم. با شرکای درون گروه هماهنگی و واکنش بین المللی به منظور پیگیری شفافیت، پاسخگویی و عدالت برای قربانیان پرواز PS752.

کانادا و سوئد در پرداختن به چالش‌برانگیزترین بحران زمان ما متعهد هستند که اقدامات فوری برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا و کاهش پیامدهای آن انجام دهند، از جمله با به رسمیت شناختن ارتباط بین آب و هوا، جنسیت و امنیت. ما متعهد به دستیابی به بی‌طرفی کربن هستیم و تجارت و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پاک را ارتقا می‌دهیم و انتقال سبز را ترویج می‌کنیم. ما متعهد هستیم که برای اقدامات متهورانه و متحول کننده، از جمله از طریق کنفرانس سازمان ملل متحد استکهلم + 50 به میزبانی سوئد در استکهلم در ماه ژوئن، و جایی که کانادا نیز میزبان 6 کنفرانس مشترک سازمان ملل متحد باشد، متعهد هستیم.هفتم وزرا در مورد اقدام اقلیمی برای پیشبرد اجرای توافقنامه پاریس.

ما مشتاقانه منتظر افزایش همکاری خود در سال های آینده هستیم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.