بیانیه مشترک وزیر نوآوری، علم و صنعت کانادا و مدیر دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید به رهبران این کشور

[ad_1] 18 نوامبر 2021 – اتاوا، انتاریو نخست وزیر محترم ترودو و رئیس جمهور بایدن: علم، فناوری و نوآوری (ST&I) برای رشد اقتصادی و رقابت در بازارهای جهانی و همچنین رفاه و امنیت آینده کانادا و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) ضروری است. به همین دلیل است که ما اخیراً در 3 نوامبر 2021

کد خبر : 131372
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۴۰
بیانیه مشترک وزیر نوآوری، علم و صنعت کانادا و مدیر دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید به رهبران این کشور

[ad_1]

18 نوامبر 2021 – اتاوا، انتاریو

نخست وزیر محترم ترودو و رئیس جمهور بایدن:

علم، فناوری و نوآوری (ST&I) برای رشد اقتصادی و رقابت در بازارهای جهانی و همچنین رفاه و امنیت آینده کانادا و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) ضروری است. به همین دلیل است که ما اخیراً در 3 نوامبر 2021 ملاقات کردیم تا در مورد اولویت های مشترک کانادا و ایالات متحده در حصول اطمینان از نقاط قوت اکوسیستم ST&I بحث کنیم. ما همچنین در مورد تعمیق همکاری در فناوری‌های نوظهور، از جمله هوش مصنوعی (AI)، و همچنین فناوری‌های نیمه‌رسانای نسل بعدی، به نفع متقابل هر دو کشور بحث کردیم.

تقویت همکاری ST&I

کانادا و ایالات متحده پیشروان جهانی در تحقیقات علمی هستند. روابط ST&I کانادا و ایالات متحده قوی و متنوع است، با همکاری های گسترده بین محققان دانشگاهی، دولت ها و صنعت. همانطور که کشورهای ما از همه‌گیری خارج می‌شوند و بر افزایش انعطاف‌پذیری، امنیت و رشد اقتصادی تمرکز می‌کنند، ما شاهد فرصت‌های مفید متقابل زیادی برای کشف هستیم، از جمله: علوم زیستی و تحقیقات زیست‌پزشکی. فن آوری های پاک و پایدار و انرژی های تجدید پذیر؛ فناوری های نسل بعدی خودرو؛ فضا؛ تحقیقات قطب شمال؛ امنیت سایبری و حفظ امنیت ملی؛ نیمه هادی های پیشرفته؛ و فناوری های نوظهور کلیدی مانند هوش مصنوعی، کوانتومی و ژنومیک.

این گواهی بر قدرت روابط ST&I ما است که فرصت‌های همکاری همچنان در حوزه‌های مختلف شناسایی می‌شوند، با صدها ترتیبات سازمانی ST&I و یادداشت‌های تفاهم در حال حاضر. ما به کارهای مهمی که در حال انجام است، از جمله از طریق امضای اخیر این توافقنامه، توجه می کنیم یادداشت تفاهم بین بنیاد ملی علوم ایالات متحده آمریکا و شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا در مورد همکاری تحقیقاتی (MOU NSERC-NSF)، که در 15 ژوئن 2021 امضا شد. این اولین مشارکت رسمی بین بنیاد ملی علوم (NSF) و شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا (NSERC) است که از تحقیقات اکتشاف بنیادی در ایالات متحده و کانادا. این مشارکت راه را برای فرصت‌های جدید بین اعضای جامعه تحقیقاتی در هر دو کشور برای ایجاد همکاری‌های متنوع و فراگیر در مرزهای علم و فناوری‌های نوظهور هموار می‌کند. ما مشتاقانه منتظر مشاهده نتایج مثبتی هستیم که انتظار می رود این امر در حوزه های کلیدی علم و فناوری به همراه داشته باشد.

ما در حال کار برای تعریف یک توافق نامه دوجانبه ST&I هستیم که هدف آن تقویت همکاری ST&I ما است و به ما کمک می کند تا با هم همکاری کنیم تا به مهم ترین اولویت های علمی که دو کشور با آن مواجه هستند، رسیدگی کنیم. مقامات در حال بحث و گفتگو برای پیشبرد این کار هستند تا در اولین فرصت ممکن توافقی منعقد شود.

بهبود مشارکت و برابری برای نتایج بهبود یافته

ما به دنبال ایجاد جوامع تحقیقاتی علمی فراگیر هستیم که افراد محروم، کم نمایندگی و به حاشیه رانده شده را درگیر کرده و از آنها بهره مند شوند تا مشارکت کامل آنها را در فعالیت های علمی مشترک تشویق کنند. ما به دنبال رسیدگی به مسائل بین بخشی مورد علاقه مشترک مانند برابری، تنوع، شمول، و دسترسی هستیم و قصد داریم پایه ای برای تغییر ایجاد کنیم تا هر فرد بتواند به طور کامل مشارکت کند و فرصت برابر برای موفقیت داشته باشد. دیدگاه‌ها و سیستم‌های دانش متنوع، از جمله دیدگاه‌های مردمان بومی، برای تقویت راه‌حل‌ها و اکتشافات نوآورانه برای مبارزه با چالش‌های مهم جهان مهم هستند.

حمایت از نقشه راه علم و فناوری تا سال 2050

ما اهمیت و فوریت دستیابی به اهداف جهانی آب و هوا را درک می کنیم. نیاز به استقرار سریع فناوری‌های موجود و نوآوری‌های شدید برای اختراع، توسعه و نمایش فناوری‌های جدید برای مبارزه با بحران آب‌وهوایی وجود دارد. در COP26، هم کانادا و هم ایالات متحده متعهد به افزایش جاه طلبی هستند که انتظار می رود به تسریع بیشتر اقدامات اقلیمی کمک کند تا ما را در مسیری برای دستیابی به انتشار خالص صفر در اسرع وقت و حداکثر تا سال 2050 قرار دهد. دولت های ما مشتاق حرکت هستند. برای دستیابی به اقدام بلندپروازانه اقلیمی، و ما مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای همفکر کلیدی برای دستیابی به این اهداف هستیم.

پایان دادن به همه گیری COVID-19 و آماده شدن برای آینده

ما قصد داریم با ادامه سرمایه‌گذاری در تحقیقات و نوآوری‌های پیشرفته برای مقابله با ویروس COVID-19 و جلوتر از آن کار کنیم تا واکسن‌های جهانی در برابر انواع مختلف مؤثر باقی بمانند و در عین حال نظارت همه‌گیر ما را تقویت کنیم، توالی‌بندی ژنومی را گسترش دهیم و اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات را افزایش دهیم. . برای جلوگیری از شیوع بیماری های همه گیر در آینده، ما در نظر داریم توسعه قابلیت های تحول آفرین را که بر اساس کار G7 و G20 در حمایت از ماموریت 100 روزه است، تسریع کنیم. این مأموریت، از جمله، خواستار سرمایه‌گذاری در نوآوری با هدف ایجاد واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌های ایمن و مؤثر در عرض 100 روز پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است.

افزایش همکاری در زمینه فناوری های نوظهور و حیاتی

ما قصد داریم به حمایت از جوامع علمی مربوطه خود برای کمک به یافتن راه حل هایی برای برخی از بزرگترین چالش های جامعه، از جمله از طریق راه حل های نوآورانه و فناوری، ادامه دهیم. ما در نظر داریم به مقامات خود دستور دهیم تا فرصت ها و چالش های ارائه شده توسط فناوری های نوظهور را ملاقات کرده و در مورد آنها بحث و گفتگو کنند تا ما برای سرمایه گذاری از آنها و تامین رفاه و امنیت آینده خود مجهزتر شویم. همچنین هدف ما افزایش همکاری و تعامل با متحدان است تا فناوری‌های نوظهور توسعه یافته و به روش‌هایی استفاده شوند که در خدمت شهروندان ما باشد و به ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حقوق بشر احترام بگذارد.

تعمیق همکاری های تحقیقاتی مورد اعتماد

ما قویاً از اصول علم باز، از جمله در همکاری های بین المللی برای به حداکثر رساندن سهم علم در رفاه، سلامت و اقتصاد کشورهایمان حمایت می کنیم. ما همچنین می دانیم که محققان و کار آنها هدف فزاینده سرقت، مداخله و جاسوسی خارجی است. در این زمینه، دو کشور ما به شرکای قابل اعتماد تحقیق و توسعه و همکاری نزدیک با شرکا و متحدان خود متعهد هستند. تقویت تعامل قوی تر تحقیق و توسعه بین دانشگاه و صنعت با متحدان مورد اعتماد ما برای اقتصاد و جوامع ما سود متقابل دارد. ما با هم برای پیشبرد منافع خود از طریق چندین مجامع چند جانبه، مانند G7، مجمع جهانی علمی OECD، و گفتگوهای چند کشوری کار می کنیم و قصد داریم درک مشترک خود از علم باز و امنیت و یکپارچگی تحقیقات را به نفع متقابل خود پیش ببریم.

فراخوانی برای اقدام

هسته اصلی اهداف مشترک ما، همکاری بین جوامع علم و نوآوری ما است. ما از محققان خود و همه بازیگران ST&I می خواهیم که به دنبال موارد زیر باشند:

  1. گسترش همکاری ها در زمینه تحقیق و توسعه پروژه ها در زمینه های مورد علاقه و منافع متقابل؛
  2. از تلاش ها برای ادغام ذینفعان حمایت کنید از هر دو کشور به ابتکارات تحقیقاتی کلیدی و در زنجیره ارزش جهانی برای فناوری‌های نوظهور، و تقویت همسان‌سازی در رویدادها و طرح‌های منتخب؛
  3. اطلاعات و بهترین شیوه های ST&I را به اشتراک بگذارید در سطوح دولتی، دانشگاهی و صنعتی؛ و
  4. ایجاد پیوندها بین آژانس‌های علم و نوآوری برای کشف بهترین روش برای حمایت از ST&I و تقویت مشارکت بین دانشگاه‌ها، مؤسسات دولتی و صنعت با هدف تبدیل تحقیقات پیشرفته به برنامه‌های کاربردی حیاتی.

حرکت رو به جلو

ما قصد داریم یک دستور کار مشترک ST&I را برای پیشبرد پیشرفت در ابتکارات کلیدی پیش ببریم. به عنوان مثال، بر اساس تفاهم نامه NSERC-NSF، هدف ما راه اندازی یک ابتکار مشترک برای تامین مالی پروژه های تحقیقاتی در زمینه های هوش مصنوعی و علوم کوانتومی است. انتظار می رود کاری که از طریق این فراخوان تامین می شود، مرزهای دانش جدید را جابجا کند و یک تجربه آموزشی غنی برای محققان جوان فراهم کند. ما اذعان داریم که همکاری قوی و پایدار بین‌المللی بین محققان، مؤسسات، صنعت و دولت‌ها برای موفقیت مستمر متقابل ما در علم و تحقیق و پیشبرد مرزهای اکتشاف و نوآوری ضروری است.

از آنجایی که تأثیرات قابل توجه این همه گیری ادامه دارد، اهمیت استفاده و حمایت از کل جامعه ST&I ما برای تضمین بهبودی قوی واضح است. کانادا و ایالات متحده با هم می توانند با پذیرش و احترام به دانش منحصر به فرد، دیدگاه ها و نیازهای جوامع مختلف تحقیقاتی ما، از یک بهبود پایدار و انعطاف پذیر حمایت کنند. علم، فناوری و نوآوری بین‌المللی همچنان نقش اساسی در راه‌حل‌های حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی جهانی خواهد داشت. همچنین هدف ما تقویت همکاری چندجانبه ST&I برای مقابله با این چالش‌های مهم است.

ما قصد داریم به طور منظم در مورد این موضوعات و سایر موضوعات مهم برای روابط دوجانبه کانادا و ایالات متحده ST&I ملاقات کنیم.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.