بیانیه مشترک وزیران امور خارجه زن به مناسبت بازگشایی مدارس در افغانستان

[ad_1] بیانیه وزرای خارجه آلبانی، آندورا، استرالیا، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کانادا، استونی، آلمان، ایسلند، کوزوو، مالاوی، مغولستان، نیوزلند، سوئد، تونگا و بریتانیا 25 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو هر بهار، بازگشایی مکاتب در افغانستان با امیدها و انتظارات میلیون ها دانش آموز همراه می شود: دیدار دوباره با همکلاسی ها و دوستان، از سرگیری

کد خبر : 183432
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
بیانیه مشترک وزیران امور خارجه زن به مناسبت بازگشایی مدارس در افغانستان

[ad_1]

بیانیه وزرای خارجه آلبانی، آندورا، استرالیا، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کانادا، استونی، آلمان، ایسلند، کوزوو، مالاوی، مغولستان، نیوزلند، سوئد، تونگا و بریتانیا

25 مارس 2022 – اتاوا، انتاریو

هر بهار، بازگشایی مکاتب در افغانستان با امیدها و انتظارات میلیون ها دانش آموز همراه می شود: دیدار دوباره با همکلاسی ها و دوستان، از سرگیری یادگیری و آموزش و برداشتن گامی دیگر به جلو در زندگی.

ما به عنوان زنان و به عنوان وزیر امور خارجه، از اینکه دختران در افغانستان در بهار امسال از دسترسی به مدارس متوسطه محروم می شوند، عمیقاً ناامید و نگران هستیم. تصمیم طالبان برای تعلیق کلاس های متوسطه تا اطلاع ثانوی به ویژه نگران کننده است زیرا ما بارها تعهدات آنها را برای باز کردن تمام مدارس برای همه کودکان شنیده ایم.

ما از طالبان می‌خواهیم که به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان عمل کنند و به کنوانسیون‌های بین‌المللی که افغانستان به آن‌ها پیوسته پایبند باشند. ما از طالبان می‌خواهیم که تصمیم اخیر خود را لغو کنند و به همه سطوح تحصیلی در تمام ولایات کشور دسترسی برابر بدهند. مشکلات عملی در اجرای یک سیاست آموزشی بدون تبعیض باید برطرف شود.

وی افزود: «ما از نزدیک تماشا خواهیم کرد که آیا طالبان به تضمین‌های خود عمل می‌کنند یا خیر. ما آنها را با اعمالشان می سنجیم، نه با گفتارشان. گستره و وسعت مشارکت کشورهای ما در افغانستان فراتر از کمک های بشردوستانه به دستاوردها در این زمینه گره خواهد خورد.

«دسترسی به آموزش یک حق انسانی است که هر زن و هر دختری از آن برخوردار است. تحصیل دختران و توانمندسازی زنان به صورت فردی منجر به زندگی بهتر، کمک به کاهش چالش های اقتصادی برای خانواده های آنان و مبنای اعمال حقوق اجتماعی و نمایندگی سیاسی است. در مجموع، دختران و زنان با تحصیلات خود به توسعه و رفاه کشور و صلح، امنیت و عدالت اجتماعی کمک می کنند. هیچ کشوری نمی تواند از پتانسیل و استعداد همه مردمش استفاده نکند.

حقوق و فرصت های انکارناپذیری که در دهه های اخیر برای دختران و زنان در افغانستان به دست آمده است، باید حفظ و گسترش یابد. بگذارید امیدها و انتظارات آنها به عنوان اعضای واقعاً برابر جامعه افغانستان شکوفا شود.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.