بیانیه مشترک وزیران امور خارجه درباره وضعیت میانمار

[ad_1] بیانیه مشترک نماینده عالی از طرف اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلبانی، استرالیا، کانادا، نیوزیلند، نروژ، جمهوری کره، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده به مناسبت یک سالگی کودتای نظامی در میانمار: در 1 فوریه 2021، ارتش قدرت را در میانمار به دست گرفت و آرزوهای دموکراتیک مردم میانمار را انکار کرد. یک سال

کد خبر : 163582
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۴۷
بیانیه مشترک وزیران امور خارجه درباره وضعیت میانمار

[ad_1]

بیانیه مشترک نماینده عالی از طرف اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلبانی، استرالیا، کانادا، نیوزیلند، نروژ، جمهوری کره، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده به مناسبت یک سالگی کودتای نظامی در میانمار:

در 1 فوریه 2021، ارتش قدرت را در میانمار به دست گرفت و آرزوهای دموکراتیک مردم میانمار را انکار کرد. یک سال بعد، تأثیر ویرانگر بر مردم میانمار آشکار است. بیش از 14 میلیون نفر به کمک بشردوستانه نیاز دارند، اقتصاد در بحران است، دستاوردهای دموکراتیک معکوس شده است، و درگیری در سراسر کشور در حال گسترش است. رژیم نظامی مسئول این بحران است که به شدت صلح و ثبات را در میانمار و منطقه تضعیف کرده است. ما بار دیگر خواستار توقف فوری خشونت و گفتگوی سازنده میان همه طرف ها برای حل مسالمت آمیز بحران هستیم. ما مجدداً از رژیم نظامی می‌خواهیم که فوراً به وضعیت فوق‌العاده پایان دهد، اجازه دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را بدهد، همه افراد بازداشت شده خودسرانه، از جمله خارجی‌ها را آزاد کند، و کشور را به سرعت به روند دموکراتیک بازگرداند.

در سالگرد کودتا، به یاد کسانی هستیم که در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند، از جمله زنان، کودکان، کارکنان بشردوستانه، مدافعان حقوق بشر و معترضان مسالمت آمیز. ما نقض حقوق بشر و نقض حقوق بشر رژیم نظامی در سراسر کشور از جمله علیه روهینگیا و سایر اقلیت های قومی و مذهبی را به شدت محکوم می کنیم. ما نگرانی شدید خود را نسبت به گزارش های معتبر شکنجه و خشونت جنسی و جنسیتی ابراز می کنیم. ما نسبت به بیش از 400000 نفر دیگر که از زمان کودتا خانه های خود را ترک کرده اند، ابراز نگرانی جدی می کنیم. ما همچنین نگرانی شدید خود را از تشدید بحران انسانی در سراسر کشور ابراز می‌کنیم و از رژیم نظامی می‌خواهیم که دسترسی سریع، کامل و بدون مانع را برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر، از جمله برای اهداف واکسیناسیون علیه کووید-19، فراهم کند. ما نگرانی شدید خود را نسبت به تعداد زیادی از افراد بازداشت شده خودسرانه و محکومیت آنگ سان سوچی، مشاور دولتی و سایر زندانیان سیاسی ابراز می کنیم.

ما از همه اعضای جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از تلاش‌ها برای ترویج عدالت برای مردم میانمار حمایت کنند. مسئول دانستن موارد نقض حقوق بشر توقف فروش و انتقال تسلیحات، مواد، تجهیزات دو منظوره و کمک های فنی به ارتش و نمایندگان آن؛ و به حمایت از مردم میانمار در رفع نیازهای فوری بشردوستانه ادامه دهد.

ما بر حمایت خود از اجماع پنج نقطه‌ای آسه‌آن و تلاش‌های فرستاده ویژه آسه‌آن برای حمایت از یک قطعنامه صلح‌آمیز در راستای منافع مردم میانمار تأکید می‌کنیم. ما از رژیم نظامی می‌خواهیم که به طور معناداری با تلاش‌های آسه‌آن برای پیگیری اجرای کامل و فوری اجماع پنج ماده‌ای، که شامل اطمینان از دسترسی فرستاده ویژه آسه‌آن به همه طرف‌ها در میانمار، از جمله گروه‌های طرفدار دموکراسی، است، مشارکت کند. ما همچنین از کار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد میانمار استقبال می کنیم و از رژیم نظامی می خواهیم که با او تعامل سازنده داشته باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.