بیانیه مشترک روسای مشترک کمیته مشورتی ویژه در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی – آخرین داده های ملی در مورد بحران اوردوز

[ad_1] بیانیه امروز، روسای مشترک کمیته مشورتی ویژه فدرال، استانی و منطقه ای در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی – دکتر. ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، و دکتر جنیفر راسل، مدیر ارشد پزشکی نیوبرانزویک، بیانیه زیر را در مورد انتشار آخرین داده های نظارتی در مورد آسیب های مربوط به

کد خبر : 182667
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۴
بیانیه مشترک روسای مشترک کمیته مشورتی ویژه در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی – آخرین داده های ملی در مورد بحران اوردوز

[ad_1]

بیانیه

23 مارس 2022 | اتاوا، ON | آژانس بهداشت عمومی کانادا

امروز، روسای مشترک کمیته مشورتی ویژه فدرال، استانی و منطقه ای در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی – دکتر. ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، و دکتر جنیفر راسل، مدیر ارشد پزشکی نیوبرانزویک – بیانیه زیر را در مورد انتشار آخرین داده های نظارتی در مورد آسیب های مربوط به مواد افیونی و محرک در کانادا صادر کردند که دوره از ژانویه را پوشش می دهد. 2016 تا سپتامبر 2021.

بدتر شدن بحران مصرف بیش از حد در کانادا با چالش های همه گیر COVID-19 همچنان تشدید می شود. آخرین داده ها نشان می دهد که تعداد مرگ و میرهای مرتبط با مواد افیونی همچنان بالا بوده و بستری شدن ناشی از مواد افیونی در بیمارستان از ژانویه تا سپتامبر 2021 افزایش یافته است. به طور متوسط، روزانه 20 نفر جان خود را از دست می دهند و 17 نفر در بیمارستان بستری می شوند. اکثریت قریب به اتفاق مرگ‌های مرتبط با مواد افیونی همچنان تصادفی هستند و بیش از نیمی از آن‌ها نیز شامل استفاده از محرک‌ها (مثلاً کوکائین، مت آمفتامین) می‌شود که بر ماهیت چند ماده‌ای بحران اوردوز تاکید می‌کند. این بحران بهداشت عمومی همچنان بر جوامع در سراسر کشور و مردم از هر طبقه‌ای تأثیر می‌گذارد.

مداخلات بهداشت عمومی مانند دسترسی به نالوکسون و آموزش، مکان‌های مصرف تحت نظارت و برنامه‌های تامین ایمن‌تر، و همچنین درمان‌های مبتنی بر شواهد، مانند درمان آگونیست‌های افیونی، همگی در پیشگیری از مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد ارزشمند هستند. و در حالی که درمان فوری و خدمات کاهش آسیب برای نجات جان انسان‌ها در حال حاضر مورد نیاز است، اقدامات برای رسیدگی به علل ریشه‌ای و شرایط گسترده‌تر می‌تواند در وهله اول به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مصرف مواد کمک کند. تقویت تاب آوری جامعه و فردی با تضمین مسکن مناسب و مقرون به صرفه برای همه، تسهیل ارتباط اجتماعی در جوامع، و حمایت از رشد مثبت کودکان و نوجوانان، پایه های مهمی برای پیشگیری از آسیب های مصرف مواد است.

پرداختن به انگ مرتبط با مصرف مواد نیز حیاتی است. انگ در بخش مراقبت‌های بهداشتی به آسیب‌های مرتبط با مواد کمک می‌کند و مستقیماً بر آن تأثیر می‌گذارد، زیرا افرادی که احساس می‌کنند مورد قضاوت قرار می‌گیرند ممکن است در جستجوی کمک نباشند، یا ممکن است در هنگام جستجوی کمک، مراقبت ناکافی دریافت کنند. این تجربیات برای کسانی که با اشکال دیگری از انگ، مانند نژادپرستی و توانایی گرایی مواجه هستند، می تواند بدتر باشد. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نقش منحصر به فرد و مهمی در کمک به مقابله با انگ مصرف مواد از طریق کار خود با بیماران مصرف کننده مواد مخدر دارند. ما همه متخصصان سلامت را تشویق می‌کنیم تا با ارائه مراقبت‌های دلسوزانه، جامع، آگاهانه فرهنگی و شخص محور، برای کاهش انگ مصرف مواد در سراسر سیستم سلامت اقدام کنند.

مصرف مواد و مضرات مصرف مواد، مسائل مستقلی نیستند و اغلب با عوامل دیگری از جمله سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند. علاوه بر داده های نظارتی به روز شده که امروز منتشر شد، اولین گزارش مختصر آژانس بهداشت عمومی کانادا در مورد استفاده از داروهای مسکن مخدر و اختلالات خلقی در کانادا نشان می دهد که در سال 2018، بزرگسالان کانادایی با تشخیص اختلال خلقی بیشتر احتمال دارد که از درد مواد افیونی استفاده کنند. داروهای تسکین دهنده نسبت به بزرگسالان بدون تشخیص اختلال خلقی. همچنین، نسبت بیشتری از بزرگسالان با تشخیص اختلال خلقی نیز در مقایسه با افراد بدون تشخیص، از داروهای مخدر استفاده می‌کنند که طبق دستورالعمل یا به دلایلی غیر از تسکین درد نیستند. این گزارش مختصر نشان می‌دهد که برای اطلاع‌رسانی به اقدامات جامع بالینی و بهداشت عمومی برای رسیدگی به آسیب‌های مرتبط با مواد افیونی در کانادا، نیاز به درک بیشتر ما از ارتباط بین داروهای مخدر، درد و شرایط سلامت روان وجود دارد. کمیته مشورتی ویژه به تشویق و حمایت از بهبود داده ها و تجزیه و تحلیل برای اطلاع رسانی به این استراتژی ها و مداخلات ادامه خواهد داد.

در حالی که بحران مصرف بیش از حد یک چالش جدی بهداشت عمومی در کانادا باقی مانده است، همه ما می توانیم برای کمک به جلوگیری از مرگ و میر ناشی از مواد افیونی و محرک و سایر آسیب ها اقدامی انجام دهیم. برای مقابله با این بحران، کار مداوم تصمیم گیرندگان، متخصصان مراقبت های بهداشتی و ارائه دهندگان خدمات برای حمایت از افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند و کمک به آنها برای دسترسی به مراقبت های با کیفیت بالا، مبتنی بر شواهد و نوآورانه، در کنار تلاش های پیشگیری، حیاتی است. ما همچنین به تشویق خانواده ها و دوستان حامی عزیزانی که مواد مخدر مصرف می کنند، همراه با همه کانادایی ها، ادامه می دهیم تا در مورد علائم مصرف بیش از حد، حامل نالوکسان و تشخیص و به چالش کشیدن زبان و نگرش های تحقیرآمیز مربوط به مصرف مواد اطلاعاتی کسب کنند.

دکتر ترزا تام
مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا
رئیس مشترک، کمیته مشورتی ویژه در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی

دکتر جنیفر راسل
افسر ارشد بهداشت پزشکی، نیوبرانزویک
رئیس مشترک، کمیته مشورتی ویژه در مورد اپیدمی مصرف بیش از حد مواد افیونی

لینک های مربوطه

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.