بیانیه مشترک دولت کانادا و بانک کانادا در مورد تجدید چارچوب سیاست پولی

[ad_1] 13 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – وزارت دارایی کانادا هدف سیاست پولی کانادا ارتقاء رفاه اقتصادی و مالی کانادایی ها است. تجربه نشان داده است که بهترین راهی که سیاست پولی می تواند به این هدف دست یابد، حفظ یک محیط تورم پایین و باثبات است. انجام این کار از یک بازار کار

کد خبر : 142056
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
بیانیه مشترک دولت کانادا و بانک کانادا در مورد تجدید چارچوب سیاست پولی

[ad_1]

13 دسامبر 2021 – اتاوا، انتاریو – وزارت دارایی کانادا

هدف سیاست پولی کانادا ارتقاء رفاه اقتصادی و مالی کانادایی ها است. تجربه نشان داده است که بهترین راهی که سیاست پولی می تواند به این هدف دست یابد، حفظ یک محیط تورم پایین و باثبات است. انجام این کار از یک بازار کار قوی و فراگیر حمایت می کند که برای هر کانادایی فرصت هایی برای کیفیت زندگی خوب فراهم می کند.

در حال حاضر، بازگشایی اقتصاد جهانی با تورم بالا در کانادا و خارج از کشور همراه است. در حالی که این یک پدیده جهانی است، حفظ یک چارچوب مناسب برای سیاست پولی در کانادا را بیش از پیش مهم می کند.

از منظر بلندمدت، از زمان تصویب چارچوب هدف گذاری تورم در 30 سال پیش، تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به طور متوسط ​​نزدیک به 2 درصد بوده است، علیرغم دوره هایی که فشارهای افزایشی و نزولی بر تورم وجود داشت. حفظ تورم پایین، باثبات و قابل پیش بینی نیز به عملکرد قوی بازار کار کانادا کمک کرده است. در شرایط کنونی، چارچوب هدف گذاری تورم کانادا به اطمینان از بازگشت تورم به 2 درصد در میان مدت کمک می کند.

دولت کانادا و بانک مرکزی کانادا معتقدند که بهترین کمک سیاست پولی به رفاه کانادایی ها تداوم تمرکز بر ثبات قیمت ها است. دولت و بانک همچنین توافق دارند که سیاست پولی باید به حمایت از حداکثر اشتغال پایدار ادامه دهد، با توجه به این که حداکثر اشتغال پایدار به طور مستقیم قابل اندازه گیری نیست و عمدتاً توسط عوامل غیر پولی تعیین می شود که می توانند در طول زمان تغییر کنند. علاوه بر این، دولت و بانک توافق دارند که از آنجایی که انتظارات تورمی به خوبی تثبیت شده برای دستیابی به ثبات قیمت و حداکثر اشتغال پایدار حیاتی است، هدف اصلی سیاست پولی حفظ تورم پایین و پایدار در طول زمان است.

این تجدید چارچوب سیاست پولی کانادا در زمانی رخ می دهد که تغییرات در اقتصاد، وظیفه سیاست پولی را پیچیده می کند. بحران مالی جهانی و همه‌گیری کووید-19 تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد جهانی و سیستم مالی داشته است و روندهای عمده‌ای مانند تغییر جمعیت‌شناسی و فناوری‌های دیجیتال جدید در حال تغییر چشم‌انداز اقتصادی هستند. تغییرات اقلیمی و انتقال بلندمدت به انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر خالص منجر به تغییرات ساختاری در اقتصاد کانادا و جهان خواهد شد. همچنین، در حال حاضر، با حمایت تحقیقات اقتصادی، به رسمیت شناخته شده است که وقتی مزایای رشد اقتصادی و فرصت‌ها به طور مساوی به اشتراک گذاشته شود، به شکوفایی بیشتر برای کل اقتصاد منجر می‌شود. بازار کار قوی و فراگیر به کاهش نابرابری درآمد کمک می کند و از تقاضای قوی برای کالاها و خدمات حمایت می کند.

سیاست پولی برای مقابله با برخی از این چالش‌ها به خوبی مجهز است، برای برخی دیگر کمتر. دو تحول به ویژه برای اجرای سیاست پولی برجسته است.

  • نرخ‌های بهره خنثی احتمالاً کمتر از گذشته خواهد بود و این بدان معناست که بانک‌های مرکزی در مواجهه با شوک‌های نامطلوب بزرگ برای اقتصاد، فضای کمتری برای کاهش نرخ بهره سیاستی خود خواهند داشت.
  • نیروهای عمده ای از جمله جمعیت شناسی، تغییرات تکنولوژیک، جهانی شدن و تغییر در ماهیت کار تأثیرات عمیقی بر بازار کار کانادا دارند. این نیروهای در حال تحول عدم اطمینان را در مورد سطح حداکثر اشتغال پایدار (یعنی سطح اشتغال که فراتر از آن فشارهای تورمی ایجاد می شود) افزایش داده است.

در نتیجه، دولت کانادا و بانک مرکزی کانادا با تمدید هدف تورم بر اساس زیر موافقت می کنند:

  • هدف همچنان بر حسب نرخ 12 ماهه تغییر در کل CPI تعریف می شود.
  • هدف تورم همچنان نقطه میانی 2 درصدی محدوده کنترل تورم 1 تا 3 درصد خواهد بود.
  • این قرارداد برای یک دوره پنج ساله دیگر و در 31 دسامبر 2026 به پایان خواهد رسید.

دولت و بانک همچنین یادآور می شوند که:

  • با توجه به عدم اطمینان در مورد حداکثر سطح اشتغال که با ثبات قیمت‌ها مطابقت دارد، بانک به استفاده از انعطاف‌پذیری محدوده کنترل 1 تا 3 درصدی ادامه خواهد داد تا فعالانه حداکثر سطح اشتغال پایدار را در مواقعی که شرایط اقتضا کند، جستجو کند.
  • بانک طیف وسیعی از شاخص‌های بازار کار را در نظر می‌گیرد و به طور سیستماتیک به کانادایی‌ها گزارش می‌دهد که چگونه نتایج بازار کار در تصمیمات سیاست پولی آن نقش داشته است.
  • بانک همچنین به استفاده از انعطاف‌پذیری محدوده 1 تا 3 درصدی برای کمک به مقابله با چالش‌های مربوط به نرخ‌های بهره پایین ساختاری با استفاده از مجموعه وسیعی از ابزارها، از جمله نگه داشتن نرخ بهره سیاستی خود در سطح پایین برای مدت طولانی‌تر از حد معمول، ادامه خواهد داد.
  • بانک از انعطاف پذیری محدوده 1 تا 3 درصدی فقط تا حدی استفاده خواهد کرد که با حفظ انتظارات تورمی میان مدت به خوبی روی 2 درصد منطبق باشد.
  • بانک توضیح خواهد داد که چه زمانی از انعطاف پذیری در چارچوب استفاده می کند.

دولت و بانک اذعان دارند که محیط نرخ بهره پایین می تواند بیشتر مستعد عدم تعادل مالی باشد. در این زمینه، دولت به کار با تمام آژانس‌های فدرال مربوطه ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ترتیبات کانادایی برای مقررات و نظارت مالی برای هدف مناسب است و تغییرات را در صورت لزوم و در صورت لزوم در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این، در حالی که سیاست پولی نمی تواند مستقیماً با تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی مقابله کند، بانک ابزارهای مدل سازی مورد نیاز را برای در نظر گرفتن پیامدهای مهم تغییر آب و هوا بر اقتصاد و سیستم مالی کانادا توسعه خواهد داد.

در نهایت، با شناخت محدودیت های سیاست پولی، دولت و بانک نیز مسئولیت مشترک خود را برای دستیابی به هدف تورمی و ارتقای حداکثر اشتغال پایدار می پذیرند.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.