بیانیه مشترک حمایت از فرستاده ویژه رئیس ASEAN در میانمار

15 اکتبر 2021 – اتاوا ، انتاریو – امور جهانی کانادا دولت های استرالیا ، کانادا ، نیوزلند ، نروژ ، جمهوری کره ، تیمور لسته ، انگلستان ، ایالات متحده و نماینده عالی در امور خارجه و سیاست امنیتی ، به نمایندگی از اتحادیه اروپا ، همچنان نگران هستند. درباره وضعیت وخیم در میانمار

کد خبر : 117385
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
بیانیه مشترک حمایت از فرستاده ویژه رئیس ASEAN در میانمار


15 اکتبر 2021 – اتاوا ، انتاریو – امور جهانی کانادا

دولت های استرالیا ، کانادا ، نیوزلند ، نروژ ، جمهوری کره ، تیمور لسته ، انگلستان ، ایالات متحده و نماینده عالی در امور خارجه و سیاست امنیتی ، به نمایندگی از اتحادیه اروپا ، همچنان نگران هستند. درباره وضعیت وخیم در میانمار ، افزایش تلفات آن بر مردم میانمار و پیامدهای بدتر آن برای ثبات منطقه. حل مسالمت آمیز و بدون خشونت بحران و بازگشت به دموکراسی یک امر فوری است.

با به رسمیت شناختن نقش اصلی ASEAN در منطقه هند و اقیانوس آرام ، ما تأیید قوی خود را از تلاش های مستمر ASEAN برای تعیین مسیر خروج از بحران کنونی در میانمار تأکید می کنیم. ما از سفر احتمالی وزیر امور خارجه برونئی دارالسلام ، وزیر امور خارجه (II) برونئی دارالسلام ، میانمار ، به عنوان نماینده ویژه رئیس ASEAN در میانمار استقبال می کنیم و متعهد هستیم که از تلاشهای وی برای تسهیل اجرای کامل و فوری میانمار حمایت کنیم. اجماع پنج نقطه ای ، که توسط رهبران ASEAN و فرمانده کل ارتش میانمار در 24 آوریل تصمیم گرفته شد. ما بر حمایت از اهداف سفر داتو اریوان ، از جمله قصد وی برای ملاقات با همه طرف ها در راستای اجماع پنج نقطه ای تأکید می کنیم و از رژیم می خواهیم دسترسی وی را تسهیل کند. ما حمایت خود را از نقش نماینده ویژه در آینده تأکید می کنیم و آماده حمایت از تلاش های ASEAN در سراسر صندلی ها هستیم.

ما از میانمار می خواهیم که با نماینده ویژه ASEAN تعامل سازنده ای داشته باشد تا سایر جنبه های اجماع پنج نقطه ای را نیز به سرعت و به طور کامل اجرا کند. مطابق اجماع پنج نقطه ای ، ما از ارتش می خواهیم فوراً خشونت را متوقف کند. مشارکت در گفتگوی سازنده و فراگیر با همه ذینفعان ؛ و تسهیل دسترسی ایمن و بدون مانع برای کمک های بشردوستانه ، از جمله با اطمینان از ایمنی کارگران بشردوستانه و بهداشتی. ما همچنین خواستار احترام کامل به حقوق بشر از جمله آزادی فوری بازداشت شدگان ناعادلانه از جمله خارجی ها هستیم. ما از ارتش می خواهیم سفرهای منظم فرستاده ویژه ASEAN به میانمار را تسهیل کند و او بتواند آزادانه با همه ذینفعان تعامل داشته باشد.

به



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.