بیانیه سراسر اتهام‌آمیز عربستان و مصر علیه ایران

به گزارش پایگاه “الیوم السابع” فیصل بن فرحان و سامح الشکری در پایان پنجمین دور از گفت و گوهای کمیته همکاری و همفکری عربستان و مصر در ریاض بیانیه ای سراسر اتهام نسبت به ایران صادر کردند. وزرای خارجه مصر و عربستان در این بیانیه بر لزوم پایبندی کامل ایران به تعهداتش بر مبنای معاهده

کد خبر : 306145
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
بیانیه سراسر اتهام‌آمیز عربستان و مصر علیه ایران



به گزارش پایگاه “الیوم السابع” فیصل بن فرحان و سامح الشکری در پایان پنجمین دور از گفت و گوهای کمیته همکاری و همفکری عربستان و مصر در ریاض بیانیه ای سراسر اتهام نسبت به ایران صادر کردند.

وزرای خارجه مصر و عربستان در این بیانیه بر لزوم پایبندی کامل ایران به تعهداتش بر مبنای معاهده جلوگیری از گسترش سلاح های اتمی که از دستیابی به سلاح اتمی جلوگیری می کند و تضمین کننده صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است تاکید کردند.

دو طرف حمایت خود را از تلاش های کشورهای عربی برای وادار کردن ایران به پایبندی به اصول بین المللی به منظور خودداری از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و احترام حسن همجواری و جلوگیری از اقداماتی که به برهم خوردن ثبات منطقه منجر می شود از جمله حمایت از گروه های شبه نظامی و تهدید دریانوردی و خطوط بازرگانی بین المللی اعلام کردند.

تاکید بر اهمیت تقویت نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی، حفاظت از سازوکار منع انتشار سلاح های اتمی و اهمیت حمایت از تلاش ها برای ایجاد منطقه عاری از سلاح های اتمی و کشتار جمعی در خاورمیانه از دیگر بندهای بیانیه مشترک عربستان و مصر است.

عربستان و مصر با هرگونه تلاش از سوی طرف های منطقه ای برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و تهدید ثبات آن ها و نقض منافع ملت های آن از طریق تحریک مذهبی یا نژادی یا تروریسم و گروه های تروریستی یا اندیشه های توسعه طلبانه که حاکمیت کشورها و مبانی حسن همجواری را نقض می کند مخالفت کردند.

وزیران خارجه عربستان و مصر تلاش برای آسیب زدن به امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه باب المندب و دریای سرخ را محکوم و بر اهمیت افزایش و تقویت تلاش ها به منظور تضمین آزادی کشتیرانی در این آبراهه ها تاکید کردند و خواستار مقابله با چنین اقداماتی شدند که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی بشمار می رود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.