بیانیه روز جهانی مبارزه با همجنس گرا هراسی، ترنس هراسی و دوجنس گرایی

[ad_1] 17 مه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا محترم ملانی جولی، وزیر امور خارجه، محترم هارجیت اس. ساجان، وزیر توسعه بین المللی و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی اقیانوس آرام کانادا، و مری نگ، وزیر تجارت بین‌الملل، توسعه صادرات، تجارت کوچک و توسعه اقتصادی امروز بیانیه‌ای صادر کرد: «هر کس حق دارد

کد خبر : 208349
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 می 2022 - 1:48
بیانیه روز جهانی مبارزه با همجنس گرا هراسی، ترنس هراسی و دوجنس گرایی

[ad_1]

17 مه 2022 – اتاوا، انتاریو – امور جهانی کانادا

محترم ملانی جولی، وزیر امور خارجه، محترم هارجیت اس. ساجان، وزیر توسعه بین المللی و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی اقیانوس آرام کانادا، و مری نگ، وزیر تجارت بین‌الملل، توسعه صادرات، تجارت کوچک و توسعه اقتصادی امروز بیانیه‌ای صادر کرد:

«هر کس حق دارد از اینکه خود واقعی خود باشد و جنسیت و تمایلات جنسی خود را آزادانه بیان کند، احساس امنیت کند. روز جهانی مبارزه با همجنس‌گرا هراسی، ترنس‌هراسی و دوجنس‌هراسی به ما فرصتی می‌دهد تا بر برابری افراد LGBTQ2I تاکید کنیم و همچنین اتحادها و مشارکت‌ها را تقویت کنیم. از طریق آموزش و گفتگو، جهان در سال های اخیر شاهد پیشرفت بوده است. چندین کشور گام های مشخصی برای رسیدگی به کلیشه ها و تعصبات و پایان دادن به تبعیض و خشونت با هدف جوامع LGBTQ2I برداشته اند.

علیرغم پیشرفت های صورت گرفته، افراد LGBTQ2I هنوز اغلب قربانیان تبعیض و جرایم نفرت بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسی، بیان یا ویژگی های جنسی خود هستند. آنها به قتل می رسند، دستگیر می شوند و تحت خشونت قرار می گیرند، از جمله از طریق به اصطلاح “درمان های تبدیلی”، یک عمل بی اعتبار که سعی در تغییر جهت گیری جنسی، هویت جنسی یا بیان افراد LGBTQ2I دارد. بحران‌های بشردوستانه، مانند بحران‌های ناشی از کووید-19 و تهاجم روسیه به اوکراین، چالش‌های پیش روی جوامع LGBTQ2I را تشدید می‌کند و معیشت، سلامت و ایمنی اعضای آن‌ها را تهدید می‌کند.

“کانادا یک رهبر جهانی در ترویج و حمایت از حقوق بشر LGBTQ2I است. به عنوان مثال، در اوایل امسال، کانادا به دوازده کشوری پیوست که «درمان‌های تبدیلی» را ممنوع کرده‌اند، و ما اخیراً اولین کشوری بودیم که اطلاعات سرشماری را در مورد افراد تراجنسیتی و غیر باینری ارائه دادیم. این داده‌ها به دولت‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات، کارفرمایان و همه کانادایی‌ها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از نیازها و واقعیت‌های این بخش از جمعیت ما داشته باشند.

کارآفرینان LGBTQ2I همچنین یک عنصر مهم از استراتژی جهانی تنوع صادرات کانادا هستند، و کانادا در مورد توافقنامه‌های تجارت آزاد مترقی مذاکره می‌کند که رشد فراگیر را ارتقا می‌دهد که به نفع همه باشد.

17 مه روزی است که در آن برای کمک به پایان دادن به تبعیض و خشونت علیه افراد LGBTQ2I متحد می شویم و به یاد داشته باشیم که همه مردم – بدون استثنا – آزاد به دنیا می آیند و از نظر کرامت و حقوق برابر هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.