بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 17 دسامبر 2021

[ad_1] بیانیه در 17 دسامبر 2021، دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، بیانیه زیر را در مورد COVID-19 صادر کرد. 17 دسامبر 2021 – اتاوا، ON – آژانس بهداشت عمومی کانادا همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد

کد خبر : 144007
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۳۴
بیانیه رئیس بهداشت عمومی کانادا در 17 دسامبر 2021

[ad_1]

بیانیه

17 دسامبر 2021 – اتاوا، ON – آژانس بهداشت عمومی کانادا

همه‌گیری COVID-19 همچنان برای بسیاری از کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی آماده به شبکه‌های پشتیبانی منظم خود ندارند، استرس و اضطراب ایجاد می‌کند. از طریق پورتال آنلاین Wellness Together Canada، افراد در هر سنی در سراسر کشور می توانند به پشتیبانی فوری، رایگان و محرمانه سلامت روان و مصرف مواد در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته دسترسی داشته باشند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به نظارت بر شاخص‌های اپیدمیولوژیک COVID-19 برای شناسایی سریع، درک و برقراری ارتباط موضوعات نگران‌کننده در حال ظهور ادامه می‌دهد. در زیر خلاصه ای از آخرین اعداد و روندهای ملی ارائه شده است.

از زمان شروع همه‌گیری، 1857999 مورد کووید-19 و 30012 مورد مرگ در کانادا گزارش شده است. این اعداد تجمعی درباره بار کلی بیماری کووید-19 تا به امروز به ما می گوید، در حالی که تعداد موارد فعال که اکنون به 43909 رسیده است و میانگین متحرک 7 روزه نشان دهنده روند فعلی و شدت بیماری است.

از هفته گذشته، تعداد موارد مرتبط با نوع نگرانی Omicron به سرعت در سراسر جهان و در کانادا افزایش یافته است. روز سه شنبه، سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که Omicron در 77 کشور در سراسر جهان گزارش شده است، اما احتمالاً در حال حاضر در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز شناسایی نشده باشد. گسترش سریع Omicron در کانادا و در سطح جهان نگران کننده است و بر نیاز به هوشیاری، به ویژه در فصل تعطیلات تاکید می کند. داده های اولیه نشان می دهد که Omicron بسیار قابل انتقال است و ایمنی قبلی، چه از واکسیناسیون یا عفونت قبلی، محافظت کمتری در برابر عفونت با این نوع جدید ایجاد می کند. در سطح ملی، با شتاب سریع مواردی که توسط Omicron در برخی مناطق کشور هدایت می شود، تعداد روزانه موارد در حال افزایش است. مدل‌سازی نشان می‌دهد که اگر Omicron جایگزین دلتا شود و به سویه غالب در کانادا تبدیل شود، می‌توانیم انتظار شتاب قوی‌تر و سریع‌تر موارد را داشته باشیم.

طی آخرین دوره 7 روزه (10 تا 16 دسامبر)، به طور متوسط ​​5001 مورد جدید در سراسر کانادا گزارش شده است که نسبت به هفته قبل 45 درصد افزایش داشته است. از این تعداد، تا 16 دسامبر 2021، 344 مورد تایید شده با نوع Omicron وجود داشته است که در 11 استان و منطقه گزارش شده است. با این حال، این موارد احتمالا فقط نوک کوه یخ را نشان می دهد. نکته مهم این است که تعداد فزاینده ای از موارد در سراسر کشور به سفر مرتبط نیستند، که نشان می دهد انتقال جامعه Omicron در بسیاری از مناطق کانادا ایجاد شده است و شیوع بیماری در چندین موقعیت گزارش شده است. موارد Omicron در افراد واکسینه شده و واکسینه نشده در کانادا و همچنین در افراد قبلاً آلوده گزارش شده است. با این حال، مهم است که تأکید کنیم که انتظار می رود واکسینه شدن کامل، سطح معقولی از محافظت در برابر عفونت و احتمالاً محافظت قوی در برابر بیماری شدید را برای ما فراهم کند.

در حال حاضر، روند پذیرش بستری در بیمارستان و مراقبت های ویژه در انتاریو و کبک در حال افزایش است و روند ملی می تواند به طور مشابه تغییر کند. اگرچه هنوز در مورد تأثیر بالقوه Omicron بر شدت بیماری تردید وجود دارد، هر گونه افزایش سریع موارد می تواند فشار بیشتری را بر سیستم مراقبت های بهداشتی اضافه کند. آخرین داده‌های استانی و منطقه‌ای نشان می‌دهد که به طور متوسط ​​۱۴۶۱ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در آخرین دوره ۷ روزه (۱۰ تا ۱۶ دسامبر) هر روز در بیمارستان‌های کانادا تحت درمان بوده‌اند که ۰.۶ درصد کمتر از هفته گذشته است. این به طور میانگین شامل 453 نفر می شود که در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان قرار می گرفتند، 1٪ کمتر از هفته گذشته و به طور متوسط ​​19 مرگ روزانه (10 تا 16 دسامبر) گزارش شده است. پایین نگه داشتن نرخ عفونت برای جلوگیری از افزایش مجدد روند بیماری های شدید در هفته ها و ماه های آینده و همچنین کاهش فشار طولانی مدت بر سیستم سلامت، به ویژه در مناطق شدیداً آسیب دیده، کلیدی است.

صرف نظر از اینکه کدام نوع ویروس SARS-CoV-2 در گردش است، ما می دانیم که واکسیناسیون، از جمله دوزهای تقویت کننده همانطور که توصیه می شود، در ترکیب با لایه هایی از اقدامات بهداشت عمومی و اقدامات فردی، بهترین کار را برای کاهش شیوع بیماری و پیامدهای شدید دارد. اگرچه ممکن است مقداری کاهش در سطح محافظت از واکسیناسیون در برابر عفونت با نوع Omicron وجود داشته باشد، انتظار می‌رود واکسن‌های COVID-19 که برای استفاده در کانادا تأیید شده‌اند، سطح محافظتی را به‌ویژه در برابر بیماری‌های شدید فراهم کنند. همچنین، شواهد نشان می‌دهد که یک سری کامل دو دوز از واکسن‌های COVID-19 تأیید شده توسط Health-Canada محافظت قابل‌توجهی در برابر بیماری شدید ناشی از نوع غالب دلتا، به ویژه در میان گروه‌های سنی جوان‌تر، فراهم می‌کند. بر اساس آخرین اطلاعات از 10 استان و منطقه برای جمعیت 12 ساله یا بیشتر، در هفته های اخیر (31 اکتبر – 27 نوامبر 2021) و با تعدیل سن، میانگین نرخ هفتگی نشان می دهد که احتمال بستری شدن افراد واکسینه نشده در بیمارستان به طور قابل توجهی بیشتر است. با COVID-19 در مقایسه با افراد کاملاً واکسینه شده.

  • در میان جوانان و بزرگسالان 12 تا 59 سال، افراد واکسینه نشده بودند احتمال 31 برابر بیشتر است بستری شدن با COVID-19 نسبت به افراد کاملاً واکسینه شده.
  • در میان افراد مسن 60 ساله یا بیشتر، افراد واکسینه نشده بودند احتمال 15 برابر بیشتر است بستری شدن با COVID-19 نسبت به افراد کاملاً واکسینه شده.

از 16 دسامبر 2021، استان ها و مناطق بیش از 64 میلیون دوز واکسن کووید-19 را تجویز کرده اند. آخرین داده های استانی و منطقه ای نشان می دهد که بیش از 81 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن کووید-19 دریافت کرده اند و بیش از 76 درصد اکنون به طور کامل واکسینه شده اند. داده‌های پوشش واکسن خاص سنی، تا 11 دسامبر 2021، نشان می‌دهد که بیش از 89 درصد از افراد 40 سال یا بالاتر حداقل یک دوز و بیش از 86 درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالی که بیش از 86 درصد از افراد جوان‌تر بین 18 تا 39 سال. حداقل یک دوز مصرف کرده و 82 درصد آنها کاملا واکسینه شده اند.

در میان کودکان ۵ تا ۱۱ ساله، ۳۲ درصد اکنون حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند. از آنجایی که برنامه واکسیناسیون کودکان در سراسر کانادا در حال اجراست، والدین و سرپرستان را تشویق می‌کنم که اطلاعات معتبری را از منابع قابل اعتماد، مانند Canada.ca برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد واکسیناسیون کووید-19 جستجو کنند. من همچنین از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و دیگران می‌خواهم که با گوش دادن، به اشتراک‌گذاری اطلاعات معتبر و مشارکت در گفتگوی محترمانه از کودکان و مراقبان آنها حمایت کنند.

با توجه به شواهد در حال ظهور مبنی بر کاهش محافظت از واکسن ها در طول زمان، کمیته ملی مشاوره ای ایمن سازی اخیراً دستورالعمل خود را در مورد دوزهای تقویت کننده واکسن mRNA COVID-19 برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر که حداقل 6 ماه از تکمیل آنها می گذرد به روز کرده است. سری اولیه ایمن سازی برای کسانی که واجد شرایط هستند – اما هنوز سری اولیه خود را دریافت نکرده اند – اولویت اصلی است.

در حالی که COVID-19 هنوز در کانادا و در سطح بین‌المللی در گردش است، رویکرد واکسن‌ها به علاوه برای پاسخ به همه‌گیری در کانادا ضروری است. این شامل واکسیناسیون لایه بندی شده با اقدامات بهداشت عمومی زمان بندی شده و هدفمند و اقدامات محافظتی فردی مانند ماندن در خانه / ایزوله شدن در صورت داشتن علائم است. انجام آزمایش در صورت علامت دار بودن و/یا طبق توصیه. آگاهی از خطرات مرتبط با تنظیمات مختلف؛ پیروی از توصیه های بهداشت عمومی محلی و رعایت مداوم اقدامات احتیاطی فردی. به ویژه، پوشیدن مناسب ماسک صورت مناسب و خوش ساخت در مکان‌های عمومی یا خصوصی با دیگران خارج از خانه، اجتناب از ازدحام و دریافت بهترین تهویه ممکن در فضاهای داخلی، لایه‌های محافظتی هستند که می‌توانند شما را کاهش دهند. خطر در همه تنظیمات همچنین، با توجه به خطرات و عدم قطعیت های قابل توجه مربوط به گسترش سریع نوع Omicron، به کانادایی ها توصیه می شود در این زمان از تمام سفرهای غیر ضروری به خارج از کانادا خودداری کنند. اگر باید سفر کنید، از شرایط فعلی و به سرعت در حال تغییر برای بازدید از کشورهای دیگر و بازگشت به کانادا آگاه باشید.

علاوه بر واکسینه شدن کامل با واکسن‌های کووید-۱۹ و دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ طبق توصیه، می‌توانیم در طول فصل تنفس زمستانی نیز با به‌روزرسانی واکسن‌های توصیه‌شده، مانند آنفولانزا و سایر برنامه‌های معمول، سالم‌تر بمانیم. واکسن برای کودکان و بزرگسالان برای اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون در منطقه خود، با مقامات بهداشت عمومی محلی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، یا سایر منابع قابل اعتماد و معتبر مانند Canada.ca و Immunize.ca تماس بگیرید. Canada.ca طیف گسترده ای از اطلاعات و منابع COVID-19 را برای کمک به کانادایی ها در درک مزایای واکسینه شدن در برابر COVID-19 ارائه می دهد.

کانادایی ها نیز می توانند با اشتراک گذاری مایل بیشتری را طی کنند معتبر اطلاعات در مورد خطرات COVID-19 و اقدامات پیشگیری و اقدامات برای کاهش COVID-19 در جوامع. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و منابع COVID-19 در مورد راه های کاهش خطرات و محافظت از خود و دیگران، از جمله اطلاعات مربوط به واکسیناسیون COVID-19، پیشینه من را بخوانید.

مخاطب

روابط رسانه ای
آژانس بهداشت عمومی کانادا
613-957-2983
[email protected]

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.