بیانیه دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا – هفته جهانی آگاهی ضد میکروبی 2021

[ad_1] بیانیه 18 تا 24 نوامبر هفته جهانی آگاهی از ضد میکروبی است. 18 تا 24 نوامبر، هفته جهانی آگاهی ضد میکروبی (WAAW) است و موضوع امسال “آگاهی گسترش دهید، مقاومت را متوقف کنید”. سازمان بهداشت جهانی (WHO) WAAW را هدایت می کند تا آگاهی جهانی را نسبت به مقاومت ضد میکروبی (AMR) بیاورد. کمپین

کد خبر : 132961
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
بیانیه دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا – هفته جهانی آگاهی ضد میکروبی 2021

[ad_1]

بیانیه

18 تا 24 نوامبر، هفته جهانی آگاهی ضد میکروبی (WAAW) است و موضوع امسال “آگاهی گسترش دهید، مقاومت را متوقف کنید”.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) WAAW را هدایت می کند تا آگاهی جهانی را نسبت به مقاومت ضد میکروبی (AMR) بیاورد. کمپین امسال به همه ما این فرصت را می دهد که اقدامات مشخصی برای محدود کردن گسترش AMR انجام دهیم.

AMR می تواند به طور طبیعی در طول زمان رخ دهد، زمانی که باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها توانایی شکست دادن داروهای طراحی شده برای کشتن آنها یا کاهش رشد آنها را پیدا می کنند. استفاده از ضد میکروبی در برخی شرایط ضروری است. با این حال، استفاده بیش از حد و سوء استفاده از داروهای ضد میکروبی و آنتی بیوتیک ها در انسان و حیوانات مشکل AMR را تشدید می کند.

WHO اعلام کرد که AMR یکی از ده موضوع بهداشت جهانی است که باید در سال 2021 پیگیری شود و به عنوان مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، یکی از اولویت های اصلی من است.

بسیاری از داروهای ضد میکروبی در درمان عفونت‌ها کارایی کمتری دارند و سویه‌های مقاوم به دارو در حال ظهور هستند. بدون داروهای ضد میکروبی موثر، جراحی‌های معمولی مانند تعویض مفصل ران، شیمی‌درمانی برای سرطان، عفونت‌های رایج مانند ذات‌الریه و گلودرد استرپتوکوکی و آسیب‌های جزئی مانند بریدگی‌ها و خراش‌ها می‌تواند منجر به عوارض بیشتر شود و حتی می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد.

در کانادا، AMR بار قابل توجهی بر سلامت انسان، مراقبت های بهداشتی و اقتصاد است – که باعث تقریباً 15 مرگ در روز می شود و سالانه حدود 1.4 میلیارد دلار برای سیستم مراقبت های بهداشتی ما هزینه دارد. هر چه بیشتر و بیشتر داروها از کار بیفتند، زندگی های بیشتری تحت تأثیر منفی قرار می گیرد و به خطر می افتد. همه ما در معرض خطر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک هستیم.

چارچوب اقدام پان-کانادایی که در سال 2017 منتشر شد، با همکاری دولت های فدرال، استانی و منطقه ای، چهار اولویت مورد نیاز برای مقابله با AMR را تعیین می کند: نظارت، پیشگیری و کنترل عفونت، نظارت، و تحقیق و نوآوری.

در سال 2019، گزارش مرکز توجه سلامت عمومی را در مورد AMR با عنوان Handle with Care: Preserving Antibiotics Now and Into Future منتشر کردم. این گزارش به ما کمک می‌کند تا بفهمیم محرک‌های مشکل چیست و چگونه هر یک از ما می‌توانیم برای اطمینان از مؤثر ماندن داروهای ضد میکروبی که داریم، اقدامی انجام دهیم.

اگرچه همه‌گیری COVID-19 عمیقاً زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است، AMR یک چالش بهداشتی مهم باقی مانده است. AMR یک نگرانی پیچیده جهانی است که نیازمند رویکرد “یک سلامت” است، زیرا محرک‌ها و اثرات AMR نه تنها بر سلامت انسان و حیوان، بلکه بر سلامت گیاهان و محیط زیست نیز تأثیر می‌گذارد.

رویکرد یک سلامت یک رویکرد مشارکتی، چند بخشی و فرا رشته ای است که ارتباطات متقابل بین افراد، حیوانات، گیاهان و محیط مشترک آنها را تشخیص می دهد. با طراحی و اجرای برنامه‌ها، سیاست‌ها، قوانین و تحقیقات چندبخشی با افراد از سلامت انسان، حیوان و گیاه، تولید غذا و خوراک و محیط‌زیست، AMR می‌تواند به طور موثر مورد توجه قرار گیرد و اطلاعات به طور گسترده برای دستیابی به نتایج بهتر One Health به اطلاع عموم برسد. .

کانادا متعهد به استفاده از رویکرد One Health برای مبارزه با AMR است. یک مثال در عمل، گزارش سالانه سیستم نظارت بر مقاومت ضد میکروبی کانادا (CARSS) است. گزارش CARSS تجزیه و تحلیل یکپارچه داده‌های AMR کانادا و سیستم‌های نظارت بر استفاده ضد میکروبی را در بخش‌های انسانی و کشاورزی ارائه می‌کند.

FoodNet Canada و برنامه یکپارچه کانادایی برای نظارت بر مقاومت ضد میکروبی (CIPARS) دو برنامه ای هستند که تصویری از رابطه پیچیده بین ارگانیسم های مقاوم به ضد میکروبی مانند باکتری ها، محیط زیست و سلامت انسان و حیوانات ارائه می دهند.

همه ما مسئولیت داریم که انتخاب های عاقلانه ای داشته باشیم و از توانایی خود برای درمان موثر عفونت ها در آینده محافظت کنیم. اطلاعات بیشتر در مورد استفاده ایمن از داروهای ضد میکروبی در Canada.ca/antibiotics موجود است.

دکتر ترزا تام
رئیس بهداشت عمومی

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.