بیانیه اروپا: مذاکرات نباید بی‌حاصل بماند؛ زمان به نفع هیچکس نیست

خبرگزاری رویترز در بخشی از یک گزارش پس از نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: دیپلمات های سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس که از اعضای اصلی توافق هسته ای می باشند در یادداشتی که به خبرنگاران دادند، آوردند که  «زمان به نفع هیچ کسی نیست؛ این مذاکرت نباید بی نتیجه بمانند»

کد خبر : 68770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
بیانیه اروپا: مذاکرات نباید بی‌حاصل بماند؛ زمان به نفع هیچکس نیست



خبرگزاری رویترز در بخشی از یک گزارش پس از نشست دیروز کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: دیپلمات های سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس که از اعضای اصلی توافق هسته ای می باشند در یادداشتی که به خبرنگاران دادند، آوردند که  «زمان به نفع هیچ کسی نیست؛ این مذاکرت نباید بی نتیجه بمانند» و افزودند، هنوز سخت ترین مسائل حل نشده باقی مانده اند. 

همچنین شبکه سی. ان. بی. سی به نقل از  دیپلمات های این سه کشور نوشت: هیئت ها به پایتخت هایشان باز می گردند تا با مقامات کشورهای‌شان مشورت کنند. ما از تمامی طرف ها می خواهیم به وین بازگردند و آماده ی رسیدن به یک توافق باشند. زمان تصمیم‌گیری به سرعت در حال فرا رسیدن است. 

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند. 

 اقدامات لازم برای احیای توافق هسته‌ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا بررسی می شود که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند. 

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه خود است و دولت آمریکا تاکنون بیان کرده آماده لغو تحریم های ناسازگار با برجام است.

 سیدعباس عراقچی بعدازظهر یکشنبه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در ششمین دور مذاکرات وین اظهار کرد: دور ششم مذاکرات ششم وین امروز با برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام به کار خود خاتمه داد. در این جلسه از مجموع مذاکرات فشرده‌ای که در هفت، هشت روز گذشته صورت گرفته یک جمع‌بندی ارائه شد. همه هیات‌ها اذعان داشتند که پیشرفت نسبتاً خوبی صورت گرفته است و همه به جدیت خود بر ادامه این مسیر و رسیدن به یک توافق تاکید داشتند.

وی ادامه داد: همه این را قبول دارند که برخی مسائل کلیدی است که باید توسط مراجع تصمیم‌گیر در کشورها مورد تصمیم‌گیری واقع شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: پیشرفت مذاکرات در این دور نسبتا خوب بوده از جهت اینکه متن به مقدار زیادی آماده است و آن مقداری هم که آماده نیست حداقل یک وضعیت کاملا مشخص دارد و یک تصویری از اختلافات نشان می‌دهد و اینکه در چه مرحله‌ای هستیم. این موضوع حتما می‌تواند به تصمیم‌گیران جهت اتخاذ تصمیم درست کمک کند.

عراقچی با بیان اینکه می‌توانیم بگوییم مسیر زیادی را تا الان آمده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شده‌ایم، اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفتم مسیر باقیمانده مسیر ساده‌ای نخواهد بود ولی من امیدوار هستم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل بتوانند تصمیمات خود را بگیرند ما انشاءالله می‌توانیم به یک توافق برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود.

عراقچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مواضع ما (ایران) از ابتدای مذاکرات تا الان هیچ تغییری پیدا نکرده است، گفت: ما خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم. همینطور راستی‌آزمایی آنها و سپس بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که به نظر وی وزن مسائل حل نشده سنگین‌تر است یا وزن مسائل حل شده، تصریح کرد: تعابیر مختلفی ممکن است هر کسی داشته باشد ولی به نظر من وزن مسائل حل شده بیشتر است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.