بی‌اعتنایی ترامپ به احضاریه کنگره/عدم تمکین بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این کمیته در توییتی اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از پیروی از احضاریه کمیته منتخب کنگره برای ارائه شهادت و مدارک مربوط به شورش شش ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی امتناع کرد. وکلای ترامپ هیچ تلاشی برای مذاکره در مورد حضور موکلشان انجام ندادند و در طرح دعوی‌اش بسیاری

کد خبر : 281045
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
بی‌اعتنایی ترامپ به احضاریه کنگره/عدم تمکین بررسی می‌شود



به گزارش خبرگزاری آناتولی، این کمیته در توییتی اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از پیروی از احضاریه کمیته منتخب کنگره برای ارائه شهادت و مدارک مربوط به شورش شش ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی امتناع کرد. وکلای ترامپ هیچ تلاشی برای مذاکره در مورد حضور موکلشان انجام ندادند و در طرح دعوی‌اش بسیاری از همان استدلال‌هایی که دادگاه‌ها مکررا آنها را رد کرده بودند، مجددا مطرح شده‌اند.

این کمیته در گذشته تعدادی از شاهدان را به خاطر نادیده گرفتن احضاریه‌های این هیات به اهانت به دادگاه متهم کرده و این را رد نکرده که همین کار را در مورد ترامپ نیز انجام خواهد داد. اگرچه این کمیته توانایی اندکی برای وادار کردن افراد به پیروی سریع از احضاریه‌ها از طریق سیستم دادگاه دارد.

بنی تامپسون، نماینده دموکرات و لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه که به ترتیب به عنوان رئیس و معاون رئیس این کمیته عمل می‌کنند، در بیانیه‌ای مشترک گفتند: این کمیته در روزهای آتی اقدامات بعدی و عدم تمکین ترامپ را ارزیابی خواهد کرد.

تامپسون در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من اتهامات اهانت به کنگره علیه ترامپ را رد نمی‌کنم. این می‌تواند یک گزینه باشد و ما باید منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود. نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که چگونه باید به این طرح دعوی رسیدگی کنیم. پس از آن درباره گام‌های بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ترامپ ۱۱ نوامبر از این کمیته به منظور مسدود کردن این احضاریه شکایت کرد و گفت، اگرچه بالغ بر دو سال است که کاخ سفید را ترک کرده اما این کمیته امتیازات مقامات قوه مجریه و اینکه وی باید از شهادت دادن مصون باشد را نقض کرده است.

با توجه به این شکایت و اینکه کمیته شش ژانویه قرار است در پایان دوره کنگره در ژانویه منحل شود، بسیار بعید است که ترامپ شهادت دهد.

اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنترل مجلس نمایندگان را برعهده گیرند، قطعا اکثریت پیش‌بینی شده جمهوری خواه در کنگره اجازه ادامه این تحقیقات را نخواهند داد.

تامپسون و چنی گفتند: حقیقت این است که دونالد ترامپ همچون بسیاری از متحدان نزدیکش از تحقیقات کمیته منتخب فرار می‌کند و از انجام کاری که هزاران شاهد دیگر انجام داده‌اند، امتناع می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ برنامه‌ای را برای ملغی کردن انتخابات ریاست جمهوری و مسدود کردن انتقال قدرت رهبری کرد. او موظف است که به مردم آمریکا پاسخ دهد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.