بولتون: آلمان در زمین روسیه بازی می‌کند

 جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که عملکرد آلمان در این جنگ بسیار ناامیدکننده است. امروز ۱۱ ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و لهستان می‌خواهد تانک‌های آلمانی لئوپارد را به کی‌یف بفرستد، اما برلین – به عنوان سازنده سلاح – باید با ارسال

کد خبر : 311127
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۰۲
بولتون: آلمان در زمین روسیه بازی می‌کند



 جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که عملکرد آلمان در این جنگ بسیار ناامیدکننده است.

امروز ۱۱ ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و لهستان می‌خواهد تانک‌های آلمانی لئوپارد را به کی‌یف بفرستد، اما برلین – به عنوان سازنده سلاح – باید با ارسال این تانک‌های سنگین به خارج از مرزهای ناتو موافقت کند.

بولتون گفت: تعلل آلمان در نشان دادن چراغ سبز به ارسال این تانک‌ها نشان می‌دهد که سیاست دفاعی آلمان به یک تغییر بنیادین نیاز دارد.

او گفت: ناتو منکسرتر از آن است که رهبرانش نشان می‌دهند، احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز آلمان را به عنوان نقطه ضعف ناتو می‌بیند.

این مقام پیشین دولت ترامپ گفت: این برای غرب به صورت کلی بد است، چون دارند در زمین کرملین بازی می‌کنند و به مسکو فرصت می‌دهند که پیروزی را که در میدان نبرد به دست نیاورده، در صحنه سیاسی با ایجاد اختلاف بین اعضای ناتو کسب کند.

این در حالیست که آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که لهستان هنوز به صورت رسمی درخواست ارسال تانک به اوکراین را نداده، اما اگر چنین مساله‌ای در میان باشد، برلین «جلوی این کار را نخواهد گرفت».

لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که به‌زودی درخواست رسمی خود را ارائه خواهد داد، اما نخست‌وزیر این کشور تلویحا گفت که لهستان فارغ از تایید یا ممانعت آلمان، تصمیمش را خواهد گرفت.

از سوی دیگر بولتون همچنین دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت که رسوایی مرتبط با کشف اسناد محرمانه قدیمی در منزل شخصی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «هدیه فوق‌العاده‌ای» به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست.

کشف این اسناد در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ هم به دلیل کشف صدها سند طبقه‌بندی شده در اقامتگاهش در فلوریدا و عدم اجرای احضاریه با تحقیقاتی روبرو است. ترامپ و وکلایش تا زمانی که اف‌بی‌آی در اوت گذشته به خانه‌اش در فلوریدا یورش برد، در برابر تحویل مدارک مقاومت کردند. ترامپ مدعی است که اف‌بی‌آی با جو بایدن رفتار مطلوب‌تری دارد.  

همچنین جان بولتون که مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود، گفت که در حال فکر در مورد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برای جلوگیری از رسیدن ترامپ به دور دوم ریاست جمهوری است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.