بوریس جانسون برای بازگشت سریع به بریتانیا پرواز می کند

[ad_1] نامزدهای بالقوه برای جانشینی نخست وزیر لیز تراس، که به طور چشمگیری روز پنجشنبه پس از تنها شش هفته در قدرت استعفا داد، یک آخر هفته دیوانه وار از لابی گری برای کسب نامزدهای کافی برای ورود به رقابت رهبری قبل از ضرب الاجل روز دوشنبه را آغاز کردند. جانسون که پس از استعفای

کد خبر : 270695
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
بوریس جانسون برای بازگشت سریع به بریتانیا پرواز می کند

[ad_1]

نامزدهای بالقوه برای جانشینی نخست وزیر لیز تراس، که به طور چشمگیری روز پنجشنبه پس از تنها شش هفته در قدرت استعفا داد، یک آخر هفته دیوانه وار از لابی گری برای کسب نامزدهای کافی برای ورود به رقابت رهبری قبل از ضرب الاجل روز دوشنبه را آغاز کردند.

جانسون که پس از استعفای تراس به تعطیلات خود در دریای کارائیب سپری می کند و به طور علنی درباره پیشنهاد شغل قدیمی خود چیزی نگفته است، از حمایت ده ها قانونگذار محافظه کار برخوردار شده است، اما باید 100 نامزدی را به دست آورد تا مورد بررسی قرار گیرد.

جیمز دادریج، وزیر تجارت، روز جمعه گفت جانسون به او گفت که آماده است و رهبر سابق این کشور روز شنبه به بریتانیا بازخواهد گشت.

به گفته یکی از خبرنگاران اسکای نیوز در این پرواز، جانسون توسط برخی از مسافران هواپیما به بریتانیا هو شد.

این یک رستاخیز سیاسی خارق‌العاده برای روزنامه‌نگار سابق خواهد بود، که دفتر خود را با رسوایی ترک کرد اما از اینکه همکارانش «قوانین را در نیمه راه تغییر دادند» غرغر می‌کرد – ضربه‌ای به قانون‌گذاران محافظه‌کار که به او اجازه ندادند یک دوره کامل خدمت کند.

پنی موردانت، وزیر دفاع سابق، اولین نامزدی بود که رسماً اعلام کرد که قصد دارد برای رهبری بعدی حزب محافظه کار نامزد شود، اما جانسون و ریشی سوناک، زمانی وزیر دارایی وی، پیش از رای گیری هفته آینده، رقبای احتمالی را رهبری کردند.

چشم انداز بازگشت جانسون به دولت برای بسیاری از حزب محافظه کار که پس از برکناری چهار نخست وزیر در شش سال عمیقاً دچار اختلاف شده است، موضوعی قطبی است.

برای برخی از قانونگذاران محافظه‌کار، جانسون یک برنده رأی است و می‌تواند در سراسر کشور نه تنها با شهرت خود بلکه با خوش‌بینی پرانرژی‌اش جذابیت داشته باشد.

برای دیگران جانسون شخصیتی سمی است و سوال این است که آیا او می تواند ده ها قانونگذار را که او را رها کرده اند را متقاعد کند که او اکنون فردی است که می تواند حزب را متحد کند و ثروت برجسته آن را بچرخاند.

“مارپیچ مرگ”

ویلیام هیگ، رهبر سابق محافظه‌کاران، روز جمعه گفت که بازگشت جانسون احتمالاً بدترین ایده‌ای بوده است که او تقریباً در نیم قرن اخیر به عنوان عضوی از حزب شنیده است. او گفت که این امر منجر به “مارپیچ مرگ” برای محافظه کاران خواهد شد.

اگر جانسون بتواند تعداد مورد نیاز نامزدها را به دست آورد، احتمالاً با سوناک که در ماه ژوئیه از سمت وزیر دارایی خود استعفا داد و مدعی شد که رئیس سابقش قادر به اتخاذ تصمیمات سخت نیست، رودررو خواهد شد.

طبق گزارش رسانه ها، سوناک اولین نامزد رهبری است که به آستانه 100 نامزدی رسیده است تا قبل از مهلت روز دوشنبه وارد رقابت شود. جانسون در حال حاضر حدود نیمی از این حمایت را دارد.

جانسون در حال حاضر تحت بررسی کمیته امتیازات پارلمان است تا مشخص شود که آیا او به مجلس عوام در مورد احزاب قرنطینه‌شکن دروغ گفته است یا خیر. اگر مشخص شود وزرا عمداً مجلس را گمراه کرده اند، انتظار می رود که استعفا دهند.

رقابت برای انتخاب چهارمین نخست وزیر بریتانیا در چهار سال اخیر شتاب گرفته و تنها یک هفته طول می کشد. بر اساس این قوانین، تنها سه نامزد می توانند بعدازظهر دوشنبه به اولین رأی گیری قانونگذاران برسند و دو نامزد نهایی برای نتیجه تا جمعه آینده به رأی گیری اعضای حزب گذاشته می شوند.

(گزارش توسط اندرو مک اسکیل؛ ویرایش توسط توبی چوپرا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.