بورل از هماهنگی امریکا و اروپا درباره غزه خبر داد

وی افزود که فراتر از این مساله، «ما همچنین به ابتکار عمل طولانی‌تری نیاز داریم تا چرخه خشونت‌ها در منطقه را متوقف و دورنمای یک آینده مسالمت آمیز را احیا کنیم» وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی قرار است عصر امروز درباره بررسی راههای پایان دادن به درگیری ها میان اسرائیل و گروه های مقاومت

کد خبر : 55699
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
بورل از هماهنگی امریکا و اروپا درباره غزه خبر داد



وی افزود که فراتر از این مساله، «ما همچنین به ابتکار عمل طولانی‌تری نیاز داریم تا چرخه خشونت‌ها در منطقه را متوقف و دورنمای یک آینده مسالمت آمیز را احیا کنیم»

وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی قرار است عصر امروز درباره بررسی راههای پایان دادن به درگیری ها میان اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطینی تشکیل جلسه دهند. این جلسه به صورت مجازی برگزار و متعاقبا نشست خبری با حضور بورل برگزار می شود.

دیروز سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به حوادث فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که بورل با طرف‌ها مختلف و شخصیت‌های سیاسی در تماس بوده تا اطمینان حاصل کند که خشونت‌ها متوقف شود و غیرنظامیان محافظت شده و کشته نشوند. سخنگوی بورل عنوان کرد که مذاکرات برای حل درگیری‌های کنونی و ریشه تنش‌ها در جریان است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

یکی از محورهای اصلی جلسه امروز تخریب دفاتر رسانه‌های خارجی در غزه است که شنبه گذشته بر اثر حملات رژیم صهیونیستی ویران شد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه با حمله به برج الجلاء در غزه که محل استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی که اخبار غزه را پوشش می دادند، صدای رسانه ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود.

دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در برج الجلاء قرار داشت که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

ساختمان ۱۳ طبقه این برج روز شنبه هدف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. علاوه بر دفاتر رسانه های خبری در این ساختمان همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی و منازل مسکونی وجود داشت.

حمله به برج الجلاء موجب شد بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی و نیز شخصیت های جهانی آن را محکوم کنند و تلاش های رژیم صهیونیستی را که مرتکب این خفت شده بود را در راستای خاموش کردن صدای رسانه ها و در نهایت منتشر نشدن جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین ارزیابی کردند.

استانو دیروز بیان کرد که اقدام رژیم اسرائیل در تخریب ساختمان الجلاء در جلسه امروز وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد. وی افزود: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این جلسه را در پی خشونت‌های بشدت نگران کننده در غزه و سرزمین‌های فلسطین اشغالی تشکیل داده تا دیپلمات‌ها درباره نحوه کاهش تنش‌ها در منطقه گفت‌وگو کنند.به گفته استانو وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره اقدامات بعدی اتحادیه در خصوص حوادث غزه تصمیم‌گیری می کنند.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.