“به QT و عرضه پول توجه کنید” – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] در طول همه گیری کووید-19، بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های مالی و پولی را کاهش دادند. اکنون، همین مؤسسات مالی به ظاهر درگیر شیوه‌های انقباض کمی (QT) هستند. به گفته نیک گرلی، مدیرعامل و بنیانگذار Reventure Consulting، «عرضه پول رسماً در حال انقباض است». این تنها چهار بار در

کد خبر : 331232
تاریخ انتشار : جمعه 10 مارس 2023 - 2:30
“به QT و عرضه پول توجه کنید” – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

در طول همه گیری کووید-19، بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده سیاست های مالی و پولی را کاهش دادند. اکنون، همین مؤسسات مالی به ظاهر درگیر شیوه‌های انقباض کمی (QT) هستند. به گفته نیک گرلی، مدیرعامل و بنیانگذار Reventure Consulting، «عرضه پول رسماً در حال انقباض است». این تنها چهار بار در 150 سال گذشته اتفاق افتاده است. گرلی هشدار می دهد که هر بار که این اتفاق می افتد، یک افسردگی با نرخ بیکاری دو رقمی رخ می دهد.

انقباض عرضه پول و تاثیر آن بر اقتصاد

بسیاری از تحلیلگران و اقتصاددانان بازار در مورد آینده اقتصاد نامطمئن هستند، در حالی که بسیاری معتقدند به دلیل تورم قابل توجه و شکست در برنامه ریزی مرکزی، اوضاع به زودی بدتر خواهد شد. وقتی همه‌گیری کووید-19 آغاز شد، دولت ایالات متحده و بسیاری از دولت‌های ملی دیگر در سراسر جهان تریلیون ها دلار تامین مالی کرد بدهی برای حفظ اقتصاد بدهی به سطوح عظیمی رسیده است و بسیاری بر این باورند که می تواند چندین اقتصاد غربی را غرق کند. سفته بازان اصرار دارند که این امر به دلار آسیب می زند و تنها دارایی های سخت از این تبعات جان سالم به در خواهند برد.

در مصاحبه اخیر در کنفرانس 2023 BMO Metals, Mining, & Critical Minerals, راب مک ایونرئیس اجرایی McEwen Mining گفت: “با کاهش ارزش نسبی دلار نسبت به سایر ارزها، ارزش دارایی های سخت افزایش می یابد زیرا دولت ها غیرمسئول هستند. آنها با چاپ پول اضافی و قرض گرفتن به روش هایی که نباید از شهروندان خود می دزدند… به میزان بدهی اکثر کشورهای غربی در حال حاضر نگاه کنید. بسیار زیاد است.»

در 8 مارس 2023، نیک گرلیمدیر عامل و بنیانگذار Reventure Consulting، هشدار داد که عرضه پول در حال انقباض است. گرلی روز چهارشنبه گفت: «عرضه پول رسما در حال کاهش است. این تنها چهار بار در 150 سال گذشته اتفاق افتاده است و هر بار یک رکود با نرخ بیکاری دو رقمی به دنبال داشت.

هشدار کارشناس درباره رکود تورمی احتمالی به عنوان قراردادهای عرضه پول:
تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط Gerli در 8 مارس 2023. مشاوره درآمد Gerli’s بینش هفتگی درباره املاک و مستغلات و امور مالی را به اشتراک می گذارد.

مدیر اجرایی Reventure اصرار دارد که وقتی عرضه پول منقبض می‌شود در حالی که تورم افزایش می‌یابد، «ترکیب بد» ایجاد می‌کند زیرا دلارهای کمتری برای پرداخت قیمت‌های بالاتر در دسترس است و در نهایت منجر به سقوط تورمی می‌شود.

گرلی اضافه:

این دقیقا همان چیزی است که در رکود سال 1921 اتفاق افتاد. (نه رکود بزرگ). این اتفاق پس از جنگ جهانی اول و آنفولانزای اسپانیایی رخ داد. جایی که سال‌ها تورم/رشد عرضه پول بالا بود. و سپس … WHAM. 11 درصد تورم و نرخ بیکاری به شدت افزایش یافت. تنها چیزی که لازم بود یک انقباض -2 درصدی در عرضه پول در سال 1921 بود تا این رکود کاهش تورم ایجاد شود.

مدیر اجرایی Reventure خاطرنشان کرد که قبلاً در سال 2023 یک انقباض 2 درصدی وجود داشته است. گرلی می گوید که این نشان می دهد که “مقاومت اقتصاد ما و تورم فعلی ممکن است آنقدر قوی نباشد که مردم فکر می کنند.” با این حال، گرلی اعتراف می کند در سال 2023 هنوز حجم قابل توجهی پول در سیستم مالی در گردش است، به طوری که عرضه پول حدود 35 درصد بیشتر از قبل از همه گیری بود، یعنی 21 تریلیون دلار. با وجود این، تاریخ نشان می دهد که فقط کمی تلنگر و افسردگی و کاهش تورم می تواند افزایش یابد.

“[The] سوابق تاریخی واضح است: رکودها/ کاهش تورم برای رخ دادن نیازی به کاهش «خطی» در عرضه پول ندارند- فقط باید اندکی باشد. 2-4% انقباض سالانه – و سپس مشکلات رخ می دهد، “گرلی اضافه.

گرلی فکر می کند مردم بیش از حد بر افزایش نرخ متمرکز هستند و به شیوه‌های انقباض کمی (QT) و عرضه پول توجه نمی‌کنند. او فکر می کند که با سرعت فعلی، در حالی که ترس از رکود افزایش یافته و تورم همچنان ادامه دارد، عرضه پول بیشتر کاهش می یابد. گرلی: «اینگونه است که شما دچار فروپاشی سیستم و رکود کاهش تورم می شوید تاکید کرد. مدیر اجرایی Reventure اضافه کرد که یک رکود کاهش تورم در 2023-24 “ضمانتی نیست”. از آنجایی که دولت ها با جدیت مراقب هستند، این احتمال وجود دارد که آنها ممکن است “تلاش کنند دوباره پول چاپ کنند، چک های محرک ارسال کنند و تورم/اقتصاد را دوباره شعله ور کنند.” با توجه به گرلی.

برچسب ها در این داستان

BMO Metals، وام‌گیری، بانک‌های مرکزی، برنامه‌ریزی مرکزی، همه‌گیری کووید-19، کنفرانس مواد معدنی بحرانی، بدهی، سقوط تورمی، رکود، رکود 1921، دلار، اقتصاددانان، پول مازاد، سیاست‌های مالی، دولت، دارایی‌های سخت، سابقه تاریخی، تورم، تحلیلگران بازار، ماینینگ McEwen، استخراج، سیاست پولی، عرضه پول، نیک گرلی، انقباض کمی، افزایش نرخ، ترس از رکود، مشاوره سرمایه گذاری، راب مک ایون، آنفولانزای اسپانیایی، سفته بازان، چک های محرک، فروپاشی سیستم، تریلیون ها دلار، آمریکا فدرال رزرو، نرخ بیکاری، اقتصادهای غربی

به نظر شما دولت برای مقابله با انقباض احتمالی عرضه پول و تهدید رکود تورمی چه باید بکند؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.