به گزارش رویترز، با کاهش ریسک “رکود آرماگدون” توسط سرمایه گذاران، دلار کاهش یافت

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل نوشته آماندا کوپر لندن (رویترز) – دلار روز پنجشنبه متوقف شد زیرا سرمایه گذاران ارزهای با ریسک بالاتر را پس از یک سری داده های قوی اقتصادی

کد خبر : 320866
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
به گزارش رویترز، با کاهش ریسک “رکود آرماگدون” توسط سرمایه گذاران، دلار کاهش یافت

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

نوشته آماندا کوپر

لندن (رویترز) – دلار روز پنجشنبه متوقف شد زیرا سرمایه گذاران ارزهای با ریسک بالاتر را پس از یک سری داده های قوی اقتصادی ایالات متحده که اعتماد به چشم انداز رشد جهانی را تقویت کرد، متوقف شد، حتی اگر فدرال رزرو به نظر می رسد نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد.

داده‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده در روز چهارشنبه نشان داد که خرده‌فروشی در ایالات متحده پس از دو کاهش ماهانه متوالی در ژانویه به شدت افزایش یافت که ناشی از خرید اقلام بزرگ مانند وسایل نقلیه موتوری و سایر کالاها بود.

این اتفاق تنها یک روز پس از آن رخ داد که ارقام تورم ایالات متحده نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده کند شده، اما همچنان ثابت هستند. داده‌های اوایل این ماه همچنین نشان داد که رشد شغلی ایالات متحده در ژانویه به شدت افزایش یافته است و به اقتصاد مقاومتی اشاره می‌کند.

با این حال، سوال ناظران بازار این است که چگونه اقتصاد می تواند به رشد خود ادامه دهد، به خصوص که نرخ ها بسیار بالاتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد.

«داده‌ها قوی‌تر می‌شوند و مردم را وادار می‌کند تا سناریوی «رکود آرماگدون» را که همه در آغاز سال انتظارش را داشتند، قیمت‌گذاری کنند، اما مطمئن نیستم که یک CPI و یک چاپ خرده‌فروشی برای همه کافی باشد. مایکل براون، استراتژیست TraderX، گفت: فکر کنیم که همه چیز با اقتصاد خوب و شیک است.

منطق منطقی است، اما طرف مقابل آن – برای ایفای نقش مدافع شیطان – این است: نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری بالاتر هستند، اما آیا اقتصاد می‌تواند نرخ 5.5 درصد را برای مدت طولانی تحمل کند؟

بازار آتی نرخ بهره، یا منحنی، نشان می‌دهد که نرخ‌های ایالات متحده می‌تواند تا ژوئیه به 5.25 درصد برسد و تا پایان سال به 5.0 درصد کاهش یابد.

براون گفت: “من می گویم اگر به منحنی نگاه کنید، قیمت گذاری 30 واحد پایه کاهش بین ژوئیه و دسامبر است. منحنی نشان می دهد که اقتصاد نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.”

پس از رسیدن به بالاترین سطح شش هفته ای 104.11 روز قبل، 0.1 درصد کاهش یافت و به 103.67 رسید.

انتظارات از سیاست پولی ایالات متحده حتی از ابتدای ماه جاری به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در 1 فوریه، بازارها تا ژوئیه 4.83 درصد قیمت داشتند که تا پایان سال به 4.5 درصد کاهش یافت.

شواهد حاکی از قدرت اقتصادی دلار را در روز پنجشنبه تضعیف کرد، اما به سهام و کالاها کمک کرد.

“اگر یک گام به عقب برداریم، داده های بهتر از حد انتظار ایالات متحده باید از تصویر رشد جهانی حمایت کند. علاوه بر این، داستان بازگشایی چین هنوز به طور کامل مشخص نشده است و اگر داده ها در هفته های آینده شروع به افزایش نشان دهند. کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی در OCBC گفت: فعالیت، پس این باید نوید خوبی برای رشد جهانی باشد.

با پشت سر گذاشتن دلار، یورو با 0.2 درصد افزایش به 1.07095 دلار رسید که در اوایل هفته به پایین‌ترین حد خود در شش هفته گذشته رسید. با این حال، هنوز 11.5 درصد بالاتر از پایین ترین سطح 20 ساله اواخر سپتامبر است.

استرلینگ پس از کاهش بیش از 1 درصدی در روز چهارشنبه با 0.21 درصد افزایش به 1.2064 دلار رسید.

تورم بریتانیا در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت و نشانه‌هایی وجود داشت که فشار قیمت‌ها در بخش‌هایی از اقتصاد، مانند خدمات، کاهش می‌یابد که بانک مرکزی انگلیس به دقت آنها را زیر نظر دارد.

BoE قبلاً نشان داده است که ممکن است افزایش نرخ ها را در ماه مارس متوقف کند و داده های تورم روز چهارشنبه این دیدگاه را تقویت کرد.

در همین حال، ین به طور کلی افزایش یافت و دلار را با 0.3 درصد کاهش به 133.73 و یورو را با 0.1 درصد کاهش به 143.16 رساند. معامله گران ین منتظر سخنرانی کازوئو اوئدا، نامزد ریاست بعدی بانک مرکزی ژاپن، در جلسه تایید صلاحیت در مجلس پایین پارلمان در 24 فوریه هستند.

سایر ارزهای مرتبط با ریسک افزایش یافتند. دلار استرالیا با 0.3 درصد افزایش به 0.6929 دلار رسید که در اوایل جلسه پس از کاهش شگفت‌انگیز آمار اشتغال استرالیا در ژانویه بیش از 0.5 درصد کاهش یافت.

دلار نیوزیلند با 0.34 درصد افزایش به 0.6302 دلار رسید، اما به پایین ترین سطح 6 هفته اخیر چهارشنبه 0.6253 دلار نزدیک نبود، در حالی که چین در 6.864 دلار ثابت نگه داشته است، در حدود ضعیف ترین آن در شش هفته اخیر.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.