به گزارش رویترز، با کاهش تورم آمریکا، دلار به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های یک دلاری ایالات متحده روی میز نوری در دفتر حکاکی و چاپ در واشنگتن در این عکس فایل 14 نوامبر 2014 دیده می شود. رویترز/ گری کامرون نوشته هری رابرتسون و آنکور بانرجی لندن/سنگاپور (رویترز) – پس از آنکه داده‌ها نشان داد تورم ایالات متحده در ماه مارس

کد خبر : 345210
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
به گزارش رویترز، با کاهش تورم آمریکا، دلار به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های یک دلاری ایالات متحده روی میز نوری در دفتر حکاکی و چاپ در واشنگتن در این عکس فایل 14 نوامبر 2014 دیده می شود. رویترز/ گری کامرون

نوشته هری رابرتسون و آنکور بانرجی

لندن/سنگاپور (رویترز) – پس از آنکه داده‌ها نشان داد تورم ایالات متحده در ماه مارس به شدت کاهش یافته است، ارزش دلار در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید و این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد که کمپین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو یا در حال حاضر به پایان رسیده است یا تا ماه می به پایان خواهد رسید.

با سقوط دلار، یورو به بالاترین حد یک ساله خود رسید و معامله گران شرط می‌بندند که مبارزه بانک مرکزی اروپا (ECB) با تورم هنوز راه دارد.

ارقام منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در ماه مارس به 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است که از 6 درصد در فوریه کاهش یافته است.

تورم اصلی – که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را کاهش می دهد – از 5.5 درصد در ماه قبل به 5.6 درصد افزایش یافت.

دلار پس از انتشار داده ها کاهش یافت و در روز پنجشنبه بیشتر تضعیف شد و به یورو کمک کرد تا به بالاترین سطح دو ماهه 1.1032 دلار برسد – درست کمتر از اوج یک ساله 1.1034 دلاری که در اوایل فوریه به ثبت رسید. یورو آخرین بار با 0.2 درصد افزایش به 1.101 دلار رسید.

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود اندازه گیری می کند، به 101.2 سقوط کرد که پایین ترین سطح از ابتدای فوریه است. در مسیر پنجمین افت هفتگی متوالی قرار گرفت و آخرین بار با 0.15 درصد کاهش در 101.33 ایستاد.

بن لایدلر، استراتژیست بازارهای جهانی در eToro می گوید: «ما شاهد یک نوسان چشمگیر در تفاوت های بهره به نفع یورو بوده ایم.

“ترکیب کاهش تورم ایالات متحده و افزایش ریسک های رکود اقتصادی، انتظارات را برای کاهش سه نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری در مقایسه با افزایش بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا که هنوز هم شاهین است، افزایش داده است.”

گرافیک – شاخص دلار

https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/dwvkdjjkkpm/Screenshot%202023-04-13%20082159.png

WATCH BOND YELDS

به گفته تحلیلگران، انتظارات مبنی بر اینکه نرخ بهره و بازده اوراق قرضه در منطقه یورو بالا بماند اما سقوط در ایالات متحده باعث جذابیت بیشتر یورو شده است.

دقایقی از نشست ماه مارس فدرال رزرو که روز چهارشنبه نیز منتشر شد، نشان داد که چندین مقام در نظر دارند افزایش نرخ بهره را پس از شکست بانک سیلیکون ولی متوقف کنند. فدرال رزرو با 25 واحد پایه (bps) افزایش یافت و به دامنه 4.75٪ تا 5٪ رسید.

با این حال، به نظر می رسد مقامات بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره ادامه دهند. منابع به رویترز گفتند که اجماع بر افزایش 25 واحدی در ماه می در حال همگرایی است، اگرچه برخی از تعیین‌کننده‌های “شاهین” مانند رابرت هولزمن اتریشی برای 50 واحد در ثانیه اصرار دارند. نرخ بهره اصلی در حال حاضر 3 درصد است.

بازده اوراق قرضه منطقه یورو روز چهارشنبه به شدت افزایش یافت و شکاف بین هزینه وام ده ساله آلمان و آمریکا را به کمترین میزان در دو سال اخیر کاهش داد.

دلار در برابر ین ژاپن پس از افت 0.39 درصدی در جلسه قبل، تغییر اندکی در 133.19 ین ژاپن داشت.

رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن، کازوئو اوئدا، روز چهارشنبه اعلام کرد که نگران تشدید سیاست های پولی زودهنگام و شکست در رساندن تورم پایدار به 2 درصد است.

پوند انگلیس به 1.253 دلار به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته رسید. آخرین بار با 0.2% افزایش به 1.251 دلار رسید و در مسیر سومین افزایش متوالی روزانه خود قرار گرفت.

داده های روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد بریتانیا در ماه فوریه با رکود مواجه شده است زیرا اعتصابات کارکنان بخش دولتی به تولید ضربه زده است.

در همین حال، دلار در برابر فرانک سوئیس به 0.8898 به کمترین میزان در 26 ماه گذشته رسید. فرانک به طور سنتی به عنوان یک پناهگاه امن در مواقع استرس دیده می شود.

جان هاردی، رئیس استراتژی FX در بانک ساکسو، گفت که انتظار دارد با کاهش تورم و کند شدن اقتصاد، دلار از اینجا کاهش یابد.

هاردی گفت: «تا زمانی که ما دچار یک رکود بزرگ یا گرم شدن مجدد بزرگ نشویم، این امر باعث ضعف دلار می شود. “هیچ چیز بزرگی نیست، ما فقط به دنبال گسترش ضعف هستیم.”

قیمت گذاری در بازارهای مشتقه نشان می دهد که معامله گران فکر می کنند تقریباً 70 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو مجدداً در ماه مه نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد و 30 درصد احتمال دارد که هیچ کاری انجام ندهد. آنها انتظار دارند تا پایان سال نرخ ها به حدود 4.375 درصد کاهش یابد.

در مقابل، معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا تا نوامبر به حدود 3.7 درصد برسد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.