به نقل از رویترز، با رسیدن تورم بریتانیا به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته، پوند کاهش یافت

© رویترز. عکس فایل: انبوهی از اسکناس‌های پوند استرلینگ بریتانیا در دفتر مرکزی شرکت مانی سرویس اتریش در وین، اتریش، 16 نوامبر 2017 روی انباشته شده‌اند. رویترز/لئونارد فوگر نویسنده لوسی رایتانو لندن (رویترز) – پس از آن که داده ها نشان داد تورم انگلیس به 9 درصد افزایش یافته است، پوند در برابر دلار روز

کد خبر : 208623
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
به نقل از رویترز، با رسیدن تورم بریتانیا به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته، پوند کاهش یافت



© رویترز. عکس فایل: انبوهی از اسکناس‌های پوند استرلینگ بریتانیا در دفتر مرکزی شرکت مانی سرویس اتریش در وین، اتریش، 16 نوامبر 2017 روی انباشته شده‌اند. رویترز/لئونارد فوگر

نویسنده لوسی رایتانو

لندن (رویترز) – پس از آن که داده ها نشان داد تورم انگلیس به 9 درصد افزایش یافته است، پوند در برابر دلار روز چهارشنبه کاهش یافت که بالاترین سطح در 40 سال گذشته است.

در ساعت 0846 GMT، استرلینگ 0.9 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به 1.23820 دلار رسید.

این افت بیشتر رشدهای روز سه شنبه را که پوند به بالاترین سطح خود از 5 می رسید، معکوس می کند.

داده‌های قوی بازار کار انتظارات را افزایش داده بود که بانک مرکزی انگلیس مجبور به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره باشد، اما آخرین اعداد تورم این نگرانی را تشدید می‌کند که تهدید رکود ممکن است بانک مرکزی تا چه حد می‌تواند پیش برود را کاهش دهد.

سوزانا استریتر، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری و بازار در این باره می گوید: «دیروز به نظر می رسید با افزایش دستمزدها و نرخ بیکاری بسیار پایین، این بدان معناست که بانک فضای بیشتری برای مانور دارد. هارگریوز لنزدان (LON:).

اکنون هزینه‌های بسیار زیاد برای مصرف‌کنندگان منجر به کاهش قدرت مصرف‌کننده می‌شود که تأثیر عمیقی بر تولید در اقتصاد بریتانیا خواهد داشت.»

تورم قیمت مصرف کننده در آوریل به 9 درصد رسید و نرخ تورم بریتانیا را به بالاترین نرخ تورم در بین پنج اقتصاد بزرگ اروپا و تقریباً مطمئناً گروه هفت کشور تبدیل کرد، در حالی که کانادا و ژاپن هنوز ارقام ماه آوریل را گزارش نکرده اند. هیچ کدام به احتمال زیاد با رشد قیمت بریتانیا مطابقت ندارند.

استریتر می‌گوید: «البته بانک نمی‌خواهد آنقدر تهاجمی باشد که بریتانیا را به سمت یک رکود عمیق سوق دهد، اما می‌داند که باید اهرم‌هایی را برای مهار تورم بکشد.»

استریتر گفت: این واقعیت که انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده با افزایش نرخ بهره تهاجمی تر عمل کند، دلار را جذاب تر می کند و به دلیل فرار معامله گران از دارایی های پرخطرتر، به ضعف پوند می افزاید.

در برابر یورو، پوند با 0.7 درصد افزایش به 84.08 پنس رسید.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده قانونی را برای ایجاد تغییراتی در پروتکل ایرلند شمالی، که بخشی از توافق طلاق برگزیت است، ارائه کند.

بر اساس یادداشتی از استراتژیست های ING، خطرات مربوط به برگزیت در مورد تغییرات در پروتکل ایرلند شمالی و احتمال وقوع جنگ تجاری با اتحادیه اروپا یک ریسک بزرگ برای پوند است که آنها انتظار دارند در طول این مدت با قیمت کمتر از 1.23820 دلار در برابر دلار معامله شود. تابستان.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.