به نظر می رسد طلا نه پوشش تورمی دارد و نه به عنوان پناهگاه امن

[ad_1] طلا، تورم، جهانی‌زدایی، نرخ‌های بهره – نکات قابل بحث طلا برای ماه‌ها بیشتر شبیه یک دارایی ریسکی به نظر می‌رسید تا هر نوع پناهگاهی در حقیقت افزایش نرخ بهره جذابیت آن را کمرنگ کرده است، همانطور که معمولاً انجام می دهند وقتی بازدهی آسان‌تر به دست می‌آید، دارایی‌های بدون بازده آسیب می‌بینند توصیه شده

کد خبر : 280550
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
به نظر می رسد طلا نه پوشش تورمی دارد و نه به عنوان پناهگاه امن

[ad_1]

طلا، تورم، جهانی‌زدایی، نرخ‌های بهره – نکات قابل بحث

  • طلا برای ماه‌ها بیشتر شبیه یک دارایی ریسکی به نظر می‌رسید تا هر نوع پناهگاهی
  • در حقیقت افزایش نرخ بهره جذابیت آن را کمرنگ کرده است، همانطور که معمولاً انجام می دهند
  • وقتی بازدهی آسان‌تر به دست می‌آید، دارایی‌های بدون بازده آسیب می‌بینند

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا برای دارایی‌هایی که اغلب به‌عنوان «پناهگاه امن» یا «حفاظ تورمی» شناخته می‌شود، سال سختی را پشت سر می‌گذارد.

اگر این فلز واقعاً همان چیزی است که بسیاری از طرفداران آن به آن معتقدند، پس این باید برخی از بهترین روزهایی باشد که سال ها دیده است. به هر حال، تورم در سراسر جهان دوباره بیدار شده است. و این که پس از دهه‌ها چنین اطاعت اجباری که یک نسل تجاری کامل در زندگی خود با افزایش قیمت‌های بزرگ روبرو نخواهند شد. سال 2022 با توجه به دنیایی که در آن حتی اهداف تورم 2 درصدی اغلب دست نیافتنی به نظر می رسید، درس های سختی به همراه داشته است.

با این حال، روند نزولی طلا همچنان در جای خود باقی مانده است.

برای دیدن نیاز به یک دارایی پناهگاه نیز لازم نیست خیلی دور نگاه کنید. تهاجم روسیه به اوکراین، اقتصاد اروپایی را که هنوز برای نیازهای انرژی خود کاملاً به رژیم پوتین متکی است، فلج کرده است. تنش بین چین و ایالات متحده سی سال اخیر جهانی سازی عمدتاً مسالمت آمیز را تهدید می کند، تا جایی که بسیاری از مفسران آماده هستند تا آن را پایان دهند. کووید البته نقش بد خود را نیز ایفا کرده است، رشد جهانی را متوقف کرده و مجدداً مجبور به تجدید نظر در زنجیره تامین شده است. در حال حاضر انعطاف‌پذیری در اولویت قرار دارد، جایی که زمانی قیمت نوسان داشت. همسایگان چین به طور فزاینده ای با نگرانی به جاه طلبی های این کشور در قبال تایوان نگاه می کنند. بودجه نظامی در سراسر منطقه در حال افزایش است.

و هنوز هم طلا به تضعیف خود ادامه می دهد.

در حقیقت، فلز از ماه مارس بیشتر وقت خود را صرف کرده و بیشتر شبیه یک «دارایی ریسک» کلاسیک است تا هر نوع پناهگاهی.

image1.png

نمودار قیمت طلا – تهیه شده با استفاده TradingView

بازارهای سهام و طلا از ماه مارس کم و بیش با هم سقوط کرده اند، که اگر مورد دوم واقعاً نوعی پناهگاه موثر یا محافظ تورم باشد، غیرقابل تصور به نظر می رسد.

واضح است، همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، قیمت ها در زمان وقوع فاجعه یا افزایش تورم افزایش می یابد. اما همچنین واضح است که چنین دستاوردهایی کوتاه مدت بوده اند و هیچکدام به شکستن روند نزولی غالب نزدیک نشده اند.

طلا به تورم حساس است، اما نرخ بهره غالب است

در حقیقت طلا به تورم پاسخ می دهد، اما واقعاً از طریق کانال انتقال انتظارات نرخ بهره.

این فلز معروف است که چیزی فراتر از چشم انداز افزایش قیمت یا شاید حفظ سرمایه ارائه نمی دهد. هیچ بازدهی برای دارنده طلا وجود ندارد، هیچ سود سهامی وجود ندارد. واقعاً هیچ مزیتی وجود ندارد. بنابراین، سال‌ها نرخ‌های بهره پایین تاریخی که از سال 2009 در سراسر جهان و به‌ویژه در ایالات متحده دیده می‌شود، این دارایی را متملق ساخته است. زمانی که بازدهی عموماً پایین یا حتی منفی باشد، هزینه فرصت نگهداری از دارایی بدون بازده نیز کاهش می یابد.

اکنون اوضاع برعکس شده است. با افزایش شدید نرخ بهره در سراسر جهان، جذابیت طلای بدون بازده در حال محو شدن است.

در حقیقت، قوی ترین تأثیر بر قیمت طلا، مسیر مورد انتظار نرخ بهره، به ویژه در شرایط واقعی است. هر چه نرخ واقعی مورد انتظار کمتر شود، جذابیت دارایی‌ای که هیچ بازدهی ندارد بیشتر می‌شود. هنگامی که طلا شروع به افزایش می کند، به نظر می رسد که امتیاز خوبی ندارد.

احتمالاً یک یا دو نکته برای اضافه کردن در اینجا وجود دارد. اگر قدرت آتش قابل توجهی که در حال حاضر توسط بانک‌های مرکزی در مبارزه با تورم به کار می‌رود، بی‌اثر به نظر برسد، ممکن است ثروت طلا احیا شود. به نظر می رسد فدرال رزرو ایالات متحده موفقیت هایی در پایین آوردن قیمت ها داشته باشد، اما مطمئناً برای خوش بینی بسیار زود است. سایر مقامات پولی هنوز تلاش های خود را افزایش نداده اند و معلوم نیست که چقدر موفق خواهند بود. فراموش نکنید که قبلاً هدف گذاری تورمی را به این شکل آزمایش نکرده بودیم. در گذشته اخیر، افزایش نرخ بهره برای بانک‌های مرکزی بسیار کم و بدون دردسر بوده است. آنها دیگر نیستند. افزایش هزینه های وام به معنای درد واقعی برای مشاغل و مصرف کنندگان خواهد بود.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله طلا

طلا به احتمال زیاد یک بازی متنوع باقی می ماند

علاوه بر این، در فضای نامطمئن اقتصادی و سیاسی که همه ما به آن عادت کرده ایم، به سختی می توان دید که فلزات گرانبها به طور کامل از توصیه های پرتفوی خارج شوند. در روزهای سخت، تنوع معمولا کلید واژه است. محیط جهانی نیز ممکن است حمایت کننده تر شود. هند ممکن است بزرگترین دارایی های رسمی جهان را نداشته باشد، اما مدت هاست که کشوری با بیشترین طلا در قلمرو ملی خود بوده است. به طور خلاصه، 1.4 میلیارد نفر که سنت طولانی در نگهداری طلای فیزیکی دارند، ثروتمندتر می شوند. این ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا نباشد، اما مطمئناً حمایت بلندمدتی را به همراه خواهد داشت. در واقع، مالکیت فیزیکی طلا توسط بانک‌های خرده‌فروشی در سراسر آسیا به گونه‌ای ارائه می‌شود که برای اکثر کشورهای غربی کاملاً ناآشنا به نظر می‌رسد.

اما برای شرکت در بازار طلا، مهم است که بین سرمایه گذاری در این فلز و معامله در حرکت های کوتاه مدت قیمت آن تمایز قائل شوید.

اگر طلا به‌عنوان نوعی دفاع در برابر آنچه می‌توانیم شوک‌های کلان نهایی، تهدیدات علیه کل سیستم پولی و خود ارز فیات بدانیم، در نظر گرفته می‌شود، در این صورت حفظ آن به معنایی غیر از جنبه فیزیکی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. محصولات طلا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس و غیره، در این امتیاز منطقی به نظر نمی‌رسند، و بازدهی را به ارزهای واقعی ارائه می‌کنند که در صورت بروز آن شوک‌های کلان، ظاهراً در طناب‌ها قرار خواهند گرفت.

حرکت‌های قیمت معاملات را می‌توان از هر روشی انجام داد، اما کسانی که مایل به مشارکت هستند باید به خاطر داشته باشند که آنچه در طول زمان اهمیت دارد، انتظارات نرخ بهره است، حتی اگر انگیزه‌های “پناهگاه” یا “حفاظ تورمی” به وضوح وجود داشته باشد. دیده می شود که هر از گاهی بازار را به حرکت در می آورد.

همانطور که در سال جاری در چند مورد دیده ایم، این انگیزه ها قبل از پایه های نرخ بهره محو می شوند، که به نظر می رسد همیشه خود را دوباره تایید می کنند.

نوشته دیوید کوتل برای DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.