به نظر می رسد اوپک پلاس به سمت عقب نشینی از سیاست نفتی پیش می رود، اما منتفی نیست

[ad_1] سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، گروهی موسوم به اوپک پلاس، نشست حضوری برنامه‌ریزی شده خود در وین در چهارم دسامبر را به یک جلسه مجازی تغییر داده‌اند که منابع در این گروه می‌گویند این احتمال وجود دارد. این سیاست را بدون تغییر باقی می گذارد. یک منبع اوپک پلاس

کد خبر : 288663
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
به نظر می رسد اوپک پلاس به سمت عقب نشینی از سیاست نفتی پیش می رود، اما منتفی نیست

[ad_1]

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، گروهی موسوم به اوپک پلاس، نشست حضوری برنامه‌ریزی شده خود در وین در چهارم دسامبر را به یک جلسه مجازی تغییر داده‌اند که منابع در این گروه می‌گویند این احتمال وجود دارد. این سیاست را بدون تغییر باقی می گذارد.

یک منبع اوپک پلاس گفت: بعید است که تغییری در این سیاست ایجاد شود. منبع دیگری نیز اظهارات مشابهی را بیان کرد و همچنین از معرفی نامش خودداری کرد.

گفت‌وگوها روز شنبه با برگزاری نشست مجازی وزرای اوپک در ساعت 1100 GMT آغاز می‌شود. اوپک پلاس مذاکرات را همزمان با نشست کمیته نظارت مشترک وزیران (JMMC) و پس از آن کنفرانس کامل وزیران آغاز می کند.

با تضعیف قیمت نفت و دورنمای اقتصادی، این گروه در ماه اکتبر موافقت کرد که هدف تولید خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز، یعنی حدود 2 درصد از تقاضای جهانی، از نوامبر تا پایان سال 2023 کاهش دهد.

منابعی به رویترز گفتند که اوپک پلاس اکنون می خواهد تاثیر سقف قریب الوقوع قیمت نفت روسیه را بر بازار ارزیابی کند و تصویر واضح تری از تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، به دست آورد، جایی که انتظار می رود پس از کاهش محدودیت های سختگیرانه COVID-19 کاهش یابد. تظاهرات بی سابقه

شیخ نواف سعود الصباح، مدیر اجرایی شرکت نفت کویت، روز جمعه گفت که به نظر می رسد بازار نفت در سطح فعلی عرضه خوبی دارد و مشتریان نفت بیشتری درخواست نمی کنند.

ما از مشتریان خود می‌پرسیم که برای سال آینده به چه چیزی نیاز دارند و پاسخ مستقیم همه آنها این است که ما به نفت بیشتری نیاز نداریم، ما در واقع همان چیزی را می‌خواهیم، ​​شاید حتی کمتر، فقط به دلیل ترس از رکود … هر چند اکنون ما ممکن است از آن اجتناب کنیم.» او در کنفرانسی در رم گفت.

برخی از نمایندگان و تحلیلگران اوپک پلاس غافلگیری در نشست روز یکشنبه را رد نمی کنند.

جی پی مورگان در گزارشی در هفته جاری اعلام کرد که اوپک پلاس احتمالاً در نشست ادامه خواهد داشت و در صورتی که تقاضا بدتر شود، درها را برای کاهش بیش از 500 هزار بشکه در روز باز می گذارد.

(گزارش توسط الکس لاولر، ماها الدهان، احمد قدار و روونا ادواردز؛ ویرایش توسط مارک پاتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.