به روز رسانی انتظارات نرخ بهره BOE و ECB

[ad_1] بررسی اجمالی دیده بان بانک مرکزی: اوج‌ترین فشارهای تورمی در چند دهه اخیر احتمالاً باعث افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در ماه‌های آینده خواهد شد. با این حال، نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی برای منطقه یورو و بریتانیا، فعالان بازار را به این پرسش واداشته است که چرخه‌های افزایش نرخ

کد خبر : 242573
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
به روز رسانی انتظارات نرخ بهره BOE و ECB

[ad_1]

بررسی اجمالی دیده بان بانک مرکزی:

  • اوج‌ترین فشارهای تورمی در چند دهه اخیر احتمالاً باعث افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در ماه‌های آینده خواهد شد.
  • با این حال، نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی برای منطقه یورو و بریتانیا، فعالان بازار را به این پرسش واداشته است که چرخه‌های افزایش نرخ تا چه مدت ادامه خواهند داشت.
  • تاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت حاکی از هر دو نرخ EUR/USD و نرخ GBP/USD در کوتاه مدت یک سوگیری نزولی دارند.

هنوز هم افزایش نرخ بیشتر

در این نسخه از دیده بان بانک مرکزی به آن می پردازیم دو بانک مرکزی بزرگ اروپا: بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا. هم منطقه یورو و هم بریتانیا همچنان با بالاترین نرخ‌های تورم در چند دهه اخیر مواجه هستند و این احتمال می‌دهد که افزایش نرخ‌های بیشتر در افق رویداد فوری اتفاق بیفتد. اما با افزایش نگرانی‌های رشد در هر دو منطقه، سوالاتی در مورد اینکه چرخه‌های افزایش نرخ تا چه مدت پس از سال 2022 ادامه خواهند داشت، باقی می‌ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانک های مرکزی به آدرس زیر مراجعه کنید تقویم انتشار بانک مرکزی DailyFX.

BOE Hike Odds Edge Higher

خطر رکود تورمی برای بریتانیا در حال افزایش است. آخرین گزارش مشاغل در بریتانیا نشان داد که بازار کار در حال کاهش است، در حالی که انتظار می‌رود ارقام تورم در بریتانیا حتی بیشتر از این هم افزایش یابد. در حال حاضر، BOE به خنثی کردن فشارهای قیمتی متعهد است، به این معنی که رشد احتمالاً از اینجا بیشتر کاهش خواهد یافت. در حال حاضر، بازارهای نرخ در حال حاضر تهاجمی ترین آنها در طول سال از نظر شانس افزایش BOE هستند.

انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان (16 اوت 2022) (جدول 1)

دیده بان بانک مرکزی: BOE &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

مبادلات شاخص یک شبه بریتانیا (OIS) احتمال افزایش 50 بیتی بر ثانیه نرخ را در سپتامبر 84 درصد کاهش می دهد (احتمال 100 درصد افزایش 25 واحدی در ثانیه و 84 درصد احتمال افزایش 50 واحدی در ثانیه). بازارهای نرخ بهره در ماه نوامبر 50 واحد در ثانیه افزایش نرخ بهره می‌برند و در دسامبر به سمت افزایش 25 واحدی نرخ بهره می‌روند. نرخ پایانه مورد انتظار برای BOE در سال 2022 اکنون به 3.002 درصد رسیده است، از 2.888 درصد در اواسط جولای. با این حال، تشدید فراتر از آنجا در سال 2023 مورد سوال است. تنها یک افزایش نرخ 25 bps دیگر تا 1 Q’23 تخفیف داده می شود.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ پوند/دلار آمریکا (16 اوت 2022) (نمودار 1)

دیده بان بانک مرکزی: BOE &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

پوند/دلار آمریکا: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 73.37 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.76 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 1.92 درصد و نسبت به هفته گذشته 23.65 درصد کاهش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی نزولی GBP/USD قوی تر می دهد.

تلاش‌های ضد تکه تکه شدن در حال حاضر کار می‌کنند

عمل متعادل کننده دشوار بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره برای مبارزه با فشارهای قیمتی بالا در چند دهه گذشته و در عین حال جلوگیری از تکه تکه شدن بازارهای اوراق قرضه دولتی (جلوگیری از افزایش بازده بدهی های پیرامونی نسبت به همتایان اصلی خود) تا کنون موفق بوده است. اما نگرانی‌ها در مورد رشد همچنان افزایش می‌یابد، زیرا ذخایر انرژی منطقه یورو در آستانه ماه‌های زمستان افت کرده است. به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است که بانک مرکزی اروپا بتواند تنها چند بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد تا اینکه آونگ به سمت تمرکز بیشتر بر جلوگیری از رکود اقتصادی قابل توجه حرکت کند.

انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (16 اوت 2022) (جدول 2)

دیده بان بانک مرکزی: BOE &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

OIS منطقه یورو اکنون با احتمال 81 درصد افزایش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر (100 درصد احتمال افزایش 25 واحدی در ثانیه و احتمال 81 درصد افزایش 50 واحدی نرخ بهره)، مطابق با انتظارات گذشته قیمت گذاری می کند. چند ماه (به ویژه قبل از نشست ژوئیه بانک مرکزی اروپا، جایی که تا سپتامبر 100 واحد در ثانیه انقباض پیش بینی شده بود؛ نشست ژوئیه بانک مرکزی اروپا 50 واحد در ثانیه افزایش نرخ بهره را به همراه داشت). €STR، که جایگزین EONIA شد، اکنون با افزایش 105 واحدی در ثانیه تا پایان سال 2022 قیمت گذاری شده است. انتظار می رود چرخه افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا پس از آن به سرعت کاهش یابد و تنها یک افزایش 25 واحدی در ثانیه تا سه ماهه دوم سال 23 کاهش یابد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ یورو/دلار آمریکا (16 اوت 2022) (نمودار 2)

دیده بان بانک مرکزی: BOE &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

EUR/USD: داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 64.51 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش 1.82 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به دیروز 3.52 درصد و نسبت به هفته گذشته 27.26 درصد کاهش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی متضاد نزولی EUR/USD قوی تر می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.