به روز رسانی انتظارات نرخ بهره BOC، RBA، و RBNZ

بررسی اجمالی نظارت بانک مرکزی: انتظار می‌رود هر یک از بانک‌های مرکزی ارز کالایی در جلسات بعدی خود نرخ بهره را حداقل 50 واحد در ثانیه افزایش دهند. مطابق با سرعت فدرال رزرو، بانک مرکزی کانادا پیش بینی می شود در ماه جولای 75 واحد در ثانیه افزایش یابد. تاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت نشان

کد خبر : 219750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۳۷
به روز رسانی انتظارات نرخ بهره BOC، RBA، و RBNZ


بررسی اجمالی نظارت بانک مرکزی:

  • انتظار می‌رود هر یک از بانک‌های مرکزی ارز کالایی در جلسات بعدی خود نرخ بهره را حداقل 50 واحد در ثانیه افزایش دهند.
  • مطابق با سرعت فدرال رزرو، بانک مرکزی کانادا پیش بینی می شود در ماه جولای 75 واحد در ثانیه افزایش یابد.
  • تاجر خرده فروشی تثبیت موقعیت نشان می‌دهد که نرخ‌های AUD/USD دارای سوگیری نزولی، نرخ‌های NZD/USD دارای سوگیری خنثی و نرخ‌های USD/CAD دارای سوگیری صعودی هستند.

کاهش قیمت کالاها اهمیت چندانی ندارد

در این نسخه از دیده بان بانک مرکزی، ما به بررسی بازارهای نرخ در اطراف بانک کانادا، بانک مرکزی استرالیا و بانک مرکزی نیوزلند می پردازیم. علیرغم کاهش قیمت کالاها در هفته‌های اخیر – از مس، نفت و گندم – بالاترین نرخ‌های تورم در چند دهه اخیر همچنان این گمانه‌زنی را برانگیخته است که بانک‌های مرکزی بزرگ به افزایش سریع نرخ‌ها در ماه‌های آینده ادامه خواهند داد. انتظار می رود هر یک از بانک های کانادا، بانک مرکزی استرالیا و بانک مرکزی نیوزلند در ماه جولای نرخ های اصلی خود را حداقل 50 واحد در ثانیه افزایش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانک های مرکزی به آدرس زیر مراجعه کنید تقویم انتشار بانک مرکزی DailyFX.

75 bps افزایش ورودی؟

علیرغم اقدام قوی بانک کانادا در هفته های اخیر برای کاهش افزایش سریع هزینه های زندگی، فشار قیمت ها همچنان در کانادا افزایش می یابد. بیانیه سیاست ژوئن BOC شامل این عبارت بود: «شورای حاکم آماده است در صورت نیاز برای انجام تعهدات خود برای دستیابی به هدف تورم 2 درصد، با قوت بیشتری عمل کند». بازارهای نرخ معتقدندسفت شدن تهاجمی تر در افق است زمانی که سیاستگذاران در اواسط ژوئیه گرد هم می آیند.

انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی کانادا (21 ژوئن 2022) (جدول 1)

پس از نرخ 50 واحدی BOC در اوایل این ماه، بازارهای نرخ انتظار سرعتی برای انقباض فوری دارند. شانس افزایش نرخ برای جلسه ژوئیه در هفته‌های اخیر افزایش یافته است: احتمال 281 درصد افزایش نرخ 25 واحدی در ثانیه (100 درصد احتمال افزایش 25 واحدی در ثانیه، 100 درصد احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره وجود دارد. و احتمال 81 درصد افزایش نرخ 50 بیتی در ثانیه). در حال حاضر در 1.50 درصد، نرخ اصلی BOC در حال افزایش به 2.25 درصد در ماه آینده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ USD/CAD (21 ژوئن 2022) (نمودار 1)

دیده بان بانک مرکزی: BOC, RBA, &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره RBNZ

USD/CAD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 31.52 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 2.17 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 8.09 درصد و نسبت به هفته گذشته 64.83 درصد افزایش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/CAD ممکن است همچنان به افزایش خود ادامه دهند.

معامله‌گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه‌تر هستند، و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف صعودی USD/CAD قوی‌تر می‌دهد.

دقایق RBA: منتظر افزایش بیشتر باشید

صورتجلسه ژوئن RBA به شدت حاکی از روند تهاجمی افزایش نرخ بهره بود، پس از آن که RBA یک افزایش غیرمنتظره 25 واحدی در ثانیه در ماه مه و افزایش 50 واحدی نرخ بهره در اوایل این ماه اعمال کرد. فیلیپ لو، فرماندار RBA اخیراً گفته است که باید انتظار افزایش 50 واحدی دیگر نرخ بهره را در ماه جولای داشت، زیرا اقتصاد استرالیا همچنان شاهد بازار کار فوق‌العاده قوی با حداقل نگرانی در مورد وقوع رکود در ماه‌های آینده است.

انتظارات نرخ بهره بانک رزرو استرالیا (21 ژوئن 2022) (جدول 2)

دیده بان بانک مرکزی: BOC, RBA, &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره RBNZ

با توجه به سوآپ های شاخص یک شبه استرالیا (OIS)، 175 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ماه جولای وجود دارد (100 درصد احتمال افزایش 25 واحدی در ثانیه و 75 درصد احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره). اما تغییر تهاجمی در شانس افزایش نرخ RBA زمانی که به پایان سال 2022 نگاه می کنیم به بهترین وجه منعکس می شود: در آوریل، انتظار می رفت که مجموعه نرخ اصلی RBA تا پایان سال به 2.00 درصد افزایش یابد. نرخ پایانه در حال حاضر در 3.566٪ تخفیف داده شده است.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ AUD/USD (21 ژوئن 2022) (نمودار 2)

دیده بان بانک مرکزی: BOC, RBA, &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره RBNZ

AUD/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 70.15 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.35 به 1 است. در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت نسبت به روز گذشته 4.75 درصد و نسبت به هفته گذشته 11.15 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های AUD/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف نزولی AUD/USD قوی تر می دهد.

RBNZ هنوز انجام نشده است

بانک مرکزی نیوزلند در شش ماهه اول سال 2022 در مسیر جنگ افزایش نرخ قرار داشته است و انتظار می‌رود که انقباضات تهاجمی‌تر در حال حرکت رو به جلو باشد – حتی با ادامه بدتر شدن داده‌های اقتصادی. یادآوری، حواله سیاست پولی RBNZ فقط در مورد تورم نیست، بلکه در مورد قیمت مسکن نیز هست. نه تنها انتظار می رود RBNZ در هر جلسه تا فوریه 2023 نرخ ها را افزایش دهد، بلکه انتظار می رود سرعت افزایش نرخ ها در حرکت رو به جلو تسریع شود.

انتظارات نرخ بهره بانک رزرو نیوزلند (21 ژوئن 2022) (جدول 3)

دیده بان بانک مرکزی: BOC, RBA, &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره RBNZ

213 درصد احتمال دارد که RBNZ در ماه آینده نرخ ها را 25 بیت در ثانیه افزایش دهد (احتمال 100 درصد افزایش نرخ 25 بیت در ثانیه، 100 درصد احتمال افزایش 50 بیت در ثانیه و 18 درصد احتمال افزایش 75 واحدی. افزایش نرخ -bps) و به دنبال آن 270% افزایش نرخ 25bps در ماه آگوست (احتمال 100% افزایش نرخ 25bps، 100% احتمال افزایش نرخ 50bps و 70% احتمال افزایش نرخ افزایش نرخ 75bps). قیمت گذاری فعلی نشان می دهد که نرخ اصلی RBNZ از 2.00٪ به 3.25٪ قبل از رسیدن تقویم به سپتامبر افزایش می یابد.

شاخص احساسات مشتری IG: پیش‌بینی نرخ NZD/USD (21 ژوئن 2022) (نمودار 3)

دیده بان بانک مرکزی: BOC, RBA, &  به روز رسانی انتظارات نرخ بهره RBNZ

NZD/USD: داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 69.81 درصد معامله‌گران دارای لانگ لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 2.31 به 1 است. تعداد معامله‌گران در معاملات خالص بدون تغییر نسبت به دیروز و 16.84 درصد بیشتر از هفته گذشته است. تعداد معامله گران خالص 7.46 درصد بیشتر از دیروز و 23.81 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های NZD/USD ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

موقعیت یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص کمتر است، اما نسبت به هفته گذشته دارای طول خالص تر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری ترکیبی NZD/USD می دهد.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.