به دنبال فعالیت EURUSD، شارژ مجدد VIX و داده های بازار کلیدی هستیم

S&P 500، VIX، EURUSD، پیش‌بینی نرخ، ریسک‌های رکود و نقدینگی: چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 141; EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1750 نقدینگی فوری ترین نکته برای پتانسیل بازار است، اما انتقال به هفته آینده شاهد احیای مشارکت و نقطه شروع بسیار پایین در نوسانات خواهد بود. ریسک رویداد کلیدی در هفته

کد خبر : 284961
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۴۶
به دنبال فعالیت EURUSD، شارژ مجدد VIX و داده های بازار کلیدی هستیم


S&P 500، VIX، EURUSD، پیش‌بینی نرخ، ریسک‌های رکود و نقدینگی:

  • چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 141; EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1750
  • نقدینگی فوری ترین نکته برای پتانسیل بازار است، اما انتقال به هفته آینده شاهد احیای مشارکت و نقطه شروع بسیار پایین در نوسانات خواهد بود.
  • ریسک رویداد کلیدی در هفته آینده وجود دارد، از CPI منطقه یورو و کاهش قیمت PCE ایالات متحده برای حدس و گمان نرخ تا احساسات مصرف کننده ایالات متحده و NFPs برای ترس از رکود.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

همانطور که بسیاری انتظار داشتند، شرایط فصلی در نهایت راه خود را خواهد داشت و بازارها به سمت تخلیه نقدینگی شناخته شده می روند که دوره تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده است. علیرغم وجود برخی رویدادهای بنیادی که به دقت تحت نظارت قرار گرفته اند (پیش بینی های اقتصادی OECD، PMI های نوامبر و صورتجلسات FOMC از جمله موارد دیگر)، سطوح سرکوب شده نقدینگی به طور ناخواسته باعث نوسانات جدی در بازارهای سرمایه اصلی نمی شود. در ادامه هفته معاملاتی تعطیلات، محدودیت مشارکت تشدید خواهد شد. اما این نباید شواهد قابل اعتمادی در نظر گرفته شود مبنی بر اینکه بازارها به طور کامل در محدوده های منظمی قرار خواهند گرفت. شرایط کم عمق می تواند امواج جدی و کوتاه مدت ایجاد کند. گفته می شود، تا زمانی که هیچ عنوان اصلی و غیرمنتظره ای از بزرگترین مراکز مالی جهان وجود نداشته باشد. ما احتمالاً انتظارات خود را برای تحولات سیستماتیک به هفته معاملاتی جدید تغییر خواهیم داد. S&P 500 – به عنوان معیاری پیشرو برای سنجش احساسات – پس از باریک ترین محدوده معاملاتی 9 روزه خود از ژانویه، بازگشت نقدینگی را آغاز خواهد کرد. موانع موجود در این گستره فنی محدود تقریباً با میانگین‌های متحرک ساده 200 و 100 روزه همسو می‌شوند تا نظارت را از افرادی که از نظر فنی کمتر تمایل دارند آسان‌تر کنند.

نمودار S&P 500 با SMAهای 100 و 200 روزه و محدوده تاریخی 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که با انتظارات نقدینگی پس از تعطیلات و ارتقای قابل توجه سرعت ریسک رویدادهای برنامه ریزی شده به هفته معاملاتی جدید نگاه می کنیم، فکر می کنم مهم است که وضعیت رضایت در بازار را بررسی کنیم. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری سندرم «اردک نشسته» در بازار وجود دارد، اما فراگیرترین شاخص VIX اندازه‌گیری قابل دسترس را با سطح استثنایی دوری نشان می‌دهد. شاخص ترس موسوم به «شاخص ترس» شش جلسه معاملاتی متوالی تا پایان روز چهارشنبه افت کرد زیرا در پایین ترین حد خود در حول دستگیره 20 قرار گرفت. این رقم از نظر تاریخی در VIX بسیار پایین نیست، اما به‌عنوان یک نادر نسبی ثبت می‌شود که قبلاً نوسانات مورد انتظار (تلویحی) و همچنین برخی چرخش‌های قابل‌توجه برای بازارهای سرمایه اساسی (S&P 500 به‌عنوان پایه اینجا) را به همراه داشته است. ). به طور کلی، با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد ریسک‌های رکود وجود دارد، به نظر می‌رسد این سطوح فوق‌العاده پایین هستند، و حتی «شرایط معاملات تعطیلات» نیز نمی‌تواند در این مقطع زمانی ریسک‌پذیری را توجیه کند.

نمودار شاخص نوسانات VIX با SMA های 20 و 200 روزه و حرکت های متوالی شمع (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که نقدینگی نقش مهمی در توانایی بازار برای ایجاد کشش قابل توجه در هفته پیش رو ایفا می کند، ریسک رویداد برنامه ریزی شده بالا نقش بزرگی در سطوح فعالیت نهایی ما خواهد داشت. تهدیدات اقتصادی حل نشده و سیستمی مهمی در بازار آزاد وجود دارد که می تواند به آسانی توسط ریسک رویداد برنامه ریزی شده در سطح بالا تحریک شود. به طور کلی، من به‌روزرسانی‌های اساسی – چه برنامه‌ریزی‌شده و چه برنامه‌ریزی‌شده – را که در مورد تحولات سیاست پولی و ریسک‌های رکود صحبت می‌کنند، رصد می‌کنم. اخلالگران مالی پیش بینی نشده باید به عنوان یک خطر احتمالی در نظر گرفته شوند. تحولاتی مانند تهاجم روسیه به اوکراین، خرابی «کوچک بودجه» بریتانیا و انفجار کریپتو FTX رویدادهای متمایز تاکنون در سال 2022 هستند. و بعید است که آنها آخرین تحولات غیرقابل پیش بینی باشند که در حرکت رو به جلو با آن مواجه می شویم. گذشته از غیرقابل پیش بینی بودن، تهدیدهای بسیار واقعی و شناخته شده در ریسک های رکود و فشار سیاست پولی وجود دارد. با توجه به اولی، هفته گذشته هشدار OECD را ارائه کرد که چشم انداز فعالیت های اقتصادی در سال 2023 به طور فزاینده ای سرد و وابسته به توسعه کشورهایی مانند چین و هند است. به نظر می‌رسد شواهدی مبنی بر یک نوک رشد اقتصادی محدود به انقباض کامل، رسمی بودن داده‌های عقب مانده است، اما به نظر می‌رسد بازار همچنان با حس امید زندگی می‌کند.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

برای بازارهایی که در تقاطع روندهای اساسی کلیدی قرار دارند، به نظر می رسد تعداد کمی از اقدامات آشکارتر از EURUSD وجود دارد. این بدان معنا نیست که این نرخ ارز به دلیل یک روند باربری و مولد مشخص است. زمانی که ریسک رویداد برنامه ریزی شده متراکم باشد، واقعیت تمایل دارد دقیقاً نتیجه معکوس را برآورده کند. زمانی که ریسک رویداد برنامه‌ریزی‌شده از هر دو طرف جفت وجود داشته باشد که تمایل به شکست یا از دست دادن دارد، تأثیر آن می‌تواند کم و بیش جبرانی در عمل قیمت واقعی باشد. از طرف یورو نرخ ارز، شاخص تورم مصرف‌کننده (CPI) و نرخ بیکاری منطقه یورو یک وزنه مهم برای اقتصادی خواهد بود که OECD هشدار داده بود در سال 2023 در معرض خطر استثنایی قرار داشت و با توجه به اینکه بانک مرکزی اروپا از بانک مرکزی اروپا خواسته شده است که اقتصاد را ببندد. شکاف با فدرال رزرو در همین حال، دلار با ترکیبی از ریسک رویداد در نظرسنجی اعتماد مصرف‌کننده کنفرانس، کاهش تورم PCE (خوانش تورم مورد علاقه فدرال رزرو) و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نوامبر برای مطالعه جامع در مورد نگرانی‌های اساسی اصلی بزرگ‌ترین بازار جهان، تحریک می‌شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -6٪ 0% -3٪
هفتگی 1% -4٪ -2٪

نمودار EURUSD با SMA های 100 و 200 روزه و همچنین موقعیت یابی خالص COT (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.