به دلیل حمایت از کاهش عرضه روسیه، قیمت نفت تغییر چندانی نکرد

[ad_1] توسط سودارشان وارادان سنگاپور (رویترز) – نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت، زیرا برنامه‌های روسیه برای تعمیق کاهش عرضه نفت همچنان به حمایت از قیمت‌ها ادامه می‌داد، در حالی که افزایش ریسک‌های تورم جهانی و افزایش ذخایر نفت خام در ایالات متحده تاثیرگذار بود. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

کد خبر : 325922
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
به دلیل حمایت از کاهش عرضه روسیه، قیمت نفت تغییر چندانی نکرد

[ad_1]

توسط سودارشان وارادان

سنگاپور (رویترز) – نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت، زیرا برنامه‌های روسیه برای تعمیق کاهش عرضه نفت همچنان به حمایت از قیمت‌ها ادامه می‌داد، در حالی که افزایش ریسک‌های تورم جهانی و افزایش ذخایر نفت خام در ایالات متحده تاثیرگذار بود.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 4 سنت یا 0.05 درصد افزایش به 76.36 دلار در هر بشکه داد و ستد شد، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با 2 سنت یا 0.02 درصد کاهش در ساعت 0114 GMT به 83.14 دلار در هر بشکه رسید.

روسیه قصد دارد صادرات نفت از بنادر غربی خود را تا 25 درصد در ماه مارس در مقایسه با فوریه کاهش دهد که از کاهش تولید 5 درصدی قبلی خود در طول ماه بیشتر است.

علیرغم اینکه ذخایر نفت در ایالات متحده به بالاترین حد خود از ماه می 2021 رسیده است، نشست فدرال رزرو ایالات متحده حاکی از انقباض بیشتر پولی و افزایش قوی دلار در هفته گذشته بود، قیمت ها در اوایل روز دوشنبه قبل از کاهش برخی افزایش ها افزایش یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA گفت: «به نظر می‌رسد نفت می‌خواهد در محدوده معاملاتی باقی بماند تا زمانی که چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به بازگشایی کووید در چین و میزان رکود بدی که فدرال رزرو برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد می‌کند، نداشته باشیم.»

قیمت نفت از 24 فوریه 2022، زمانی که نیروهای روسی برای اولین بار به اوکراین لشکرکشی کردند، حدود یک ششم در سال کاهش یافته است.

مدیر اجرایی پالایشگاه لهستانی پی‌کی‌ان اورلن روز شنبه، یک روز پس از تحویل اولین تانک‌های لئوپارد توسط لهستان به اوکراین، گفت: روسیه در جدیدترین اقدام خود، عرضه نفت به لهستان از طریق خط لوله دروژبا را متوقف کرده است.

دو هفته پس از تهاجم، قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌های عرضه به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 128 دلار در هر بشکه رسید، اما از آن زمان به دلیل ترس از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافته است.

«داده‌های PMI تولیدی چین در ماه فوریه کلیدی برای هدایت قیمت نفت در این هفته خواهد بود. Tina Teng، تحلیلگر CMC Markets می‌گوید: بازگشت به داده‌های اقتصادی چین، احساسات را تقویت می‌کند و چشم‌انداز تقاضا را بهبود می‌بخشد.

(گزارش از سودارشان واردان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.