به جای موز اینها رو بخورید ، خاصیتشون بیشتره

بهترین جایگزین برای وقتی پتاسیم لازمید و موز نمی خورید یکی از مواد معدنی ضروری بدن پتاسیم است، این ماده به حفظ طبیعی فشار خون، انتقال مواد مغذی به سلول ها و پشتیبانی از عملکرد عصبی، عضلانی کمک می کند. افراد سالم به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند اما متأسفانه بیشتر افراد آن را از

کد خبر : 22965
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
به جای موز اینها رو بخورید ، خاصیتشون بیشتره


بهترین جایگزین برای وقتی پتاسیم لازمید و موز نمی خورید

یکی از مواد معدنی ضروری بدن پتاسیم است، این ماده به حفظ طبیعی فشار خون، انتقال مواد مغذی به سلول ها و پشتیبانی از عملکرد عصبی، عضلانی کمک می کند. افراد سالم به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند اما متأسفانه بیشتر افراد آن را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند. به همین دلیل خیلی افراد به دلیل وجود پتاسیم در موز تمایل به مصرف آن دارند که به دلیل افزایش قیمت ها و گران شدن این میوه توان خرید مردم کاهش یافته است. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به معرفی مواد غذایی می پردازیم که حاوی پتاسیم فراوان هستند و به راحتی می توانند جایگزین موز شوند.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیب زمینی شیرین متوسط حاوی 541 میلی گرم یا 12٪ پتاسیم است. علاوه بر این چربی و پروتئین کمی دارد و منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و ویتامین A است.

سیب زمینی معمولی :

مطالعات نشان می دهد سیب زمینی بهترین منبع غذایی پتاسیم است یک سیب زمینی (136 گرم) می تواند 515 میلی گرم پتاسیم حدود 11 درصد را تأمین کند.

سیب زمینی

اسفناج:

بدون شک اسفناج یکی از غنی ترین مواد مغذی و منابع ویتامین ها بشمار می رود. یک فنجان (156 گرم) اسفناج حاوی 540 میلی گرم و تقریباً 12٪ پتاسیم، 366٪ ویتامین آ، 725٪ ویتامین ک، 57٪ فولات و 29٪ منیزیم است به همین دلیل جایگزینی مقرون به صرفه و مغذی برای موز محسوب می شود.

هندوانه:

هندوانه حاوی آب فراوان است، نیم کیلو هندوانه به دلیل داشتن 640 میلی گرم پتاسیم، 172 کالری، 44 گرم کربوهیدرات، 3.4 گرم پروتئین، 0.8 گرم چربی و 2.2 گرم فیبر و ویتامین های A و C و همچنین منیزیم جایگزینی خوبی برای موز بشمار می رود.

هندوانه

  لوبیا سفید:

 موز به دلیل داشتن پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرد، یک فنجان (179 گرم) لوبیا دو برابر یک موز دارای پتاسیم است. یک فنجان لوبیای سفید پخته شده 829 میلی گرم معادل 18 درصد از پتاسیم مورد نیاز و همچنین 28–61٪ انواع ویتامین های گروه ب، آهن، فیبر و پروتئین گیاهی را تامین می کند.

 رب گوجه فرنگی :

 با پختن گوجه فرنگی ها می توان رب گوجه، تهیه کرد که به عنوان چاشنی ورنگ غذا در آشپزی کاربرد دارد. سه قاشق غذاخوری یا حدود 50 گرم رب گوجه فرنگی حاوی 486 میلی گرم پتاسیم و منبع خوبی از ویتامین ث و لیکوپن است البته در مصرف رب های گوجه فرنگی که حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی هستند دقت بیشتری داشته باشید و تاجای ممکن از رب های خانگی استفاده کنید.

 رب گوجه فرنگی

 زردآلو خشک:

 زردآلو خشک از زردآلو تازه تهیه می شود و ماندگاری طولانی دارد. شش زردآلو خشک 488 میلی گرم پتاسیم یعنی بیش از 10 درصد مقدار مورد نیاز را تامین می کند. این میوه همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین های A و E است.

 چغندر:

 یک فنجان یا حدود 170 گرم چغندر آب پز می تواند 518 میلی گرم پتاسیم یا 11٪ مقدار مورد نیاز را تامین می کند، افرادی که مایل به افزایش مصرف پتاسیم برای جلوگیری یا کنترل فشار خون بالا هستند، چغندر فواید زیادی دارد. همچنین این گیاه حاوی فولات و نیترات هایی هستند که هنگام تبدیل آن به اکسید نیتریک از عملکرد رگ های خونی و سلامت قلب پشتیبانی می کنند.

چغندر

 انار:

 انار منبع فوق العاده ای از پتاسیم است و می تواند بیش از 14٪ از مقدار مورد نیاز را تامین کند.علاوه بر این، انارها دارای ویتامین ث، ک و همچنین فولات هستند و پروتئین، کالری و قند بیشتری نسبت به اکثر میوه ها دارند از طرف دیگر، انارها با داشتن 11 گرم فیبر به کند شدن هضم غذا کمک می کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

 ماست :

 یک فنجان ماست ساده بدون چربی 18 درصد از مقدار پتاسیم روزانه را تامین می کند. ماست علاوه بر پتاسیم حاوی پروبیوتیک هاست. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که به سلامت روده کمک می کنند.

 آب پرتقال:

 آب پرتقال حاوی ویتامین ث، فیبر و پتاسیم کافی است و نیاز بدن را تا میزان قابل قبولی تامین می کند.

به جای موز اینها رو بخورید که پتاسیم شون بیشتره

53

این مطلب مفید بود ؟30



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.