به بازیکنی گفته‌اند سهم جام جهانی را کامل بردار!

فرشید سمیعی در خصوص اینکه گفته می‌شود، قرارداد ساپینتو حدود ۵۰۰هزار دلار یا یورو است، اظهار داشت: قرارداد او ۲ ساله پیش بینی شده و برای یک فصل پایین تر از این مبلغ است. قراردادهای خارجی که استقلال از فصل پیش بسته، ارقام بسیار مناسبی است. نهادهای نظارتی می‌تواند تایید کنند که نسبت به گذشته،

کد خبر : 220882
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۲۵
به بازیکنی گفته‌اند سهم جام جهانی را کامل بردار!



فرشید سمیعی در خصوص اینکه گفته می‌شود، قرارداد ساپینتو حدود ۵۰۰هزار دلار یا یورو است، اظهار داشت: قرارداد او ۲ ساله پیش بینی شده و برای یک فصل پایین تر از این مبلغ است. قراردادهای خارجی که استقلال از فصل پیش بسته، ارقام بسیار مناسبی است. نهادهای نظارتی می‌تواند تایید کنند که نسبت به گذشته، اعداد بسیار مناسب بوده، چون سعی کردیم به طور مستقیم با خود افراد و مدیر برنامه اصلی ارتباط برقرار کنیم و واسطه‌ها حذف شوند. به همین خاطر هزینه‌ها کاهش پیدا کرد.

سعی می‌کنیم ماجرای استراماچونی تکرار نشود

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: قراردادی که با خارجی ها می بندیم به نحوی است که مدیریت دست باشگاه باشد و از اتفاقات بعدی جلوگیری شود. سعی می کنیم نظر باشگاه غالب باشد تا اتفاقی مانند استراماچونی رخ ندهد که برای دو سال اقامه دعوا و مطالبه کند. بتوانیم به راحتی سال دوم را ادامه ندهیم و فسخ کنیم. مثل ماجرایی که برای ژستد اتفاق افتاد. به طور قانونی این حق را در قرارداد برای خودمان پیش بینی کرده بودیم. درمورد سایر قراردادها هم سعی می کنیم منافع باشگاه به طور کامل حفظ شود و از این باب حقوق باشگاه تضییع نشود.

باشگاهی به به یک بازیکن گفته بود سهم جام جهانی را کامل به شما می‌دهیم

سمیعی در مورد اینکه چرا قراردادها به طور شفاف در اختیار عموم قرار نمی گیرد و الان به خاطر حضور در بورس، هواداران سهامدار هستند، گفت: باشگاه‌هایی که وارد سیستم بورسی از فرابورس و … می‌شوند، اصلا امکان عدم افشای اطلاعات ندارند. اطلاعات در سیستم کدال بارگذاری می‌شود و برای همه قابل رویت خواهد بود. اتفاقا یکی از خواسته های ما در باشگاه استقلال این است که سیستم‌های نظارتی بورس به دقت نظارت کنند که همه اطلاعات افشا شود یا قسمتی از هزینه ها به شکل دیگری دیده نشود. ارقام و مبالغ قراردادها به طور شفاف آنجا اعلام شود. حقیقی و واقعی باشد.

معاون باشگاه استقلال تصریح کرد: به عنوان مثال از یک بازیکن شنیدم، نام باشگاه و فرد را نمی‌برم؛ که مثلا در قسمتی از قرارداد بازیکن مطرح شده، سهمی که از حضور در جام جهانی بابت آن بازیکن به آن باشگاه می‌رسد را به طور کامل به بازیکن می‌دهند. به این شکل رقم قرارداد را بالا می‌برند. در حالیکه این رقم داخل قرارداد پیش بینی نشده است. خواهشی که داریم این مسائل به دقت دیده شود تا عین واقعیات و اطلاعات دقیق به اطلاع همه برسد.

در کالچو پولی مقام قضایی ورود کرد که تخلف ثابت شد

وی در مورد اینکه آیا می‌توان چنین بندهایی را به قرارداد اضافه کرد، گفت: من اطلاعی ندارم اما بر فرض اجرا این‌ها را در قرارداد نمی‌آورند. این مسائل اگر در کالچو پولی هم اثبات شد، به خاطر ورود مقام قضایی ایتالیا و استفاده از سیستم شنود و ورود به نرم افزارهای افراد بود که اثبات شد. وگرنه این‌ها قابل اثبات نیست. البته قابل اثبات بودن یا نبودن، ربطی به وجود بند ندارد. به هرحال از نظر حقوقی چون می‌گوییم قابل اثبات نیست ما تکرار نمی‌کنیم. مومنی هم گفت شنیده، یعنی حرف شایعه شده است. وقتی چیزی در جامعه شایعه و تکرار می‌شود، او نمی‌آید به کسی اتهام بزند. در قرارداد نمی‌توانند این کار را بکنند. اگر بخواهند انجام بدهند باید به شکل دیگری باشد و انواع و اقسام دارد.

معاون باشگاه استقلال افزود: وجه التزام می‌تواند به شکل دیگری قرارداده شود که اصلا در آن قرارداد دیده نشده باشد. برفرض اگر چنین چیزی واقع شده باشد. چنین چیزی معلوم نیست ولی می‌توان کارهای حقوقی زیادی کرد که در آن قرارداد دیده نشده باشد اما از طرفی منافع آن فرد را تامین کند.

مفاد قرارداد ساپینتو ابتدا به تایید واحد حقوقی رسید

سمیعی در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد عدم تعامل با خارجی‌ها مثل پرونده پادوانی اظهار داشت: رای فیفا صادر شد. حدود ۱۳۰هزار دلار بود. او به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرده و شکایتش بالغ بر ۹میلیون دلار است. اما کلا در فوتبال ما سعی می کنیم روابط دوستانه و رفاقتی باشد. می گوییم اگر دو سه روز با تاخیر باشد اشکالی ندارد. درحالیکه آن ها دقیقا قانون را رعایت می کنند و براساس آن برای منافعشان اقدام می کنند و به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند.

معاون باشگاه استقلال تصریح کرد: در پرونده های متعدد موضوع همین است که ما فکر می کنیم می توانیم دوستانه حل کنیم در حالی که اینطور حل نمی شود. اگر به نظرات افراد حقوقی باشگاه بیشتر اهمیت داده شود و پیشگیری شود، یعنی اینطور نباشد که بعد از ایجاد مشکل حقوقی وارد شود، از خیلی از این مسائل جلوگیری می شود.

سمیعی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در گذشته افتاده و پرونده‌هایی که به CAS رفته به نظر می رسد حتما توجهی نبوده است. الزامی نیست که به کمیته حقوقی توجه شود اما در باشگاه استقلال این مساله کامل رعایت می شود. مفاد قرارداد با ساپینتو کامل به تایید حقوقی رسید و بعد امضا شد. برای کم شدن مشکلات حقوقی فقط باید از مشاوران حقوقی آشنا به قوانین فیفا استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

254 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.