به این 5 دلیل تماس تلفنی بایدن به همتای چینی مهم است

به گزارش هوشمند نیوز «کوین لیپتاک» از سی ان ان معتقد است تلفن امروز رئیس جمهور به «شی» فقط یک تماس تلفنی ساده در راستای هجوم مداوم دیپلماسی نخواهد بود. به گفته وی به 5 دلیل زیر این مکالمه و تماس مهم است: یک – این تماس در مقطع حساسی از جنگ روسیه و اوکراین

کد خبر : 180453
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
به این 5 دلیل تماس تلفنی بایدن به همتای چینی مهم است



به گزارش هوشمند نیوز «کوین لیپتاک» از سی ان ان معتقد است تلفن امروز رئیس جمهور به «شی» فقط یک تماس تلفنی ساده در راستای هجوم مداوم دیپلماسی نخواهد بود.

به گفته وی به 5 دلیل زیر این مکالمه و تماس مهم است:

یک – این تماس در مقطع حساسی از جنگ روسیه و اوکراین رخ می‌دهد. به گفته مقامات آمریکایی چین در حال بررسی این است که آیا کمک نظامی یا مالی به روسیه ارائه کند یا نه، زیرا روسیه به دلیل متحمل شدن خسارات زیاد در اوکراین درخواست خود را مطرح کرده است. اگر چین موافقت کند، ممکن است چندین دهه از داشتن روابط خوب با غرب بی بهره شود.

دو- چین می‌تواند طیف وسیعی از حمایت‌ها را به روسیه ارائه کند. بایدن در تماس تلفنی امیدوار است جنبه‌های منفی کمک به روسیه را چه از بعد نظامی و چه مالی برای «شی» روشن کند.

سه- ایالات متحده باید روابط سرد خود را با چین حفظ کند. حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین مقامات آمریکایی با احتیاط شاهد نزدیک شدن پوتین به «شی» بودند. بیل برنز مدیر سازمان سیا هفته گذشته تاکید کرد این همکاری ریشه در دلایل بسیار خونسردانه دارد.شراکت بدون محدودیت آزمایش شده و حالا شی باید به این جنگ پاسخ دهد.

چهار- متحدان آمریکا در آسیا از نزدیک نظاره‌گرهستند. تهاحم روسیه موجی از اضطراب را در جهان ایجاد کرده است. یکی از جاهایی که از نزدیک رصد می‌شود تایوان است،جزیره خودگردانی که چین ادعای آن را دارد. پکن اخیرا پروازهای نظامی نزدیک به جزیره را افزایش داده و نسبت به حمایت آمریکا هشدار داده است.

پنج- بایدن و «شی» جهان‌بینی‌های بسیار متفاوتی دارند.قبل از درگیری در اوکراین بایدن قصد داشت سیاست خارجی آمریکا را به سمت آسیا متمرکز کند جایی که رقابت آمریکا و چین را چالش تعیین کننده قرن نامیده بود. در حالی که جنگ اوکراین کاخ سفید را به خود مشغول کرده، مقامات اصرار دارند همچنان می‌توانند دیدگاه اصلی خود را حفظ کنند.

5656



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.