بهنام محمودی: هرچه می‌گوییم فدراسیون کار خودش را می‌کند!

[ad_1] ریحانه اسکندری: پس از پایان فصل لیگ برتر والیبال بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال لیست انتخابی خود را اعلام کرد. در این لیست عطایی از بازیکنان با تجربه نیز دعوت کرد و سی محمد موسوی و امیر غفور نیز پس از مدت ها غیبا به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند. تیم ملی والیبال

کد خبر : 340345
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
بهنام محمودی: هرچه می‌گوییم فدراسیون کار خودش را می‌کند!

[ad_1]

ریحانه اسکندری: پس از پایان فصل لیگ برتر والیبال بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال لیست انتخابی خود را اعلام کرد. در این لیست عطایی از بازیکنان با تجربه نیز دعوت کرد و سی محمد موسوی و امیر غفور نیز پس از مدت ها غیبا به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند.

تیم ملی والیبال پیش روی خود مسابقات ملی مهمی را دارد. از انتخابی المپیک و لیگ ملت ها، تا بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا ملی پوشان رقابت های حساسی را مقابل خود دارند.

به همین خاطر بهانه گفتگویی با بهنام محمودی انجام دادیم و او در رابطه با لیست تیم ملی، وضعیت لیگ برتر والیبال، محرومیت توخته و برنامه های آینده تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

بهنام محمودی: هرچه می‌گوییم فدراسیون کار خودش را می‌کند!

کمی در مورد لیست تیم ملی صحبت کنیم؛ مجددا از با تجربه ها دعوت شد. به طور کلی نظرتان در مورد لیست اعلام شده چیست؟
کسانی که در والیبال درخشیدند چه با تجربه چه کم تجربه همه سرمایه های والیبال ما هستند. بازیکنانی هستند که بر اساس نیاز های والیبال ممکن است در هر شرایطی مجددا به تیم ملی دعوت شوند. آقای عطایی هم مربی ایرانی هستند و با شناخت این افراد را دعوت کردند. خب کسانی مثل آقای موسوی و آقای غفور از تیم ملی خداحافظی کرده بودند یا فاصله گرفته بودند و ما جوان گرایی کرده بودم. به این واسطه که ما الان چندین بازیکن آسیب دیده داریم از این با تجربه ها دعوت شد تا جایگزین مناسب و کاملی باشند. این بازیکنان هم فصل عالی را پشت سر گذاشته و درخشان بودند. امیدواریم این بازیکنان همان آمادگی در طول لیگ را در تیم ملی هم حفظ کنند و خوب بازی کنند.

تقویم والیبال سال ۱۴۰۲ بسیار شلوغ و پر فشار است. نظرتون در مورد برنامه ریزی های صورت گرفته چیست؟ این فشار کنترل می شود؟

ما سال سختی را پیش رو داریم، سال ۱۴۰۲ سال بسیار سختی خواهد بود و نیاز هست که با برنامه ریزی خوب و درایت بهتر از بازیکنان درست استفاده کنیم چون خدا را شکر بازیکنان آماده ای داریم. قطعا از این ۳۲ نفری که دعوت شدند تقریبا ۱۵ نفر خط می خورند، و ما باید این ها را آماده نگه داریم و برای تیم ملی ۱ و ۲ خودمان حفظ کنیم. موضوع دیگر موضوع برگزاری لیگ است. برخی ناکارشناس ها و کسانی که متوجه نیستند می گویند ما باید لیگ را ۲۰ یا ۱۰ روز مانده به عید تمام کنیم و همین هم شد، اردوی ملی ما ۲۸ فروردین شروع می شود پس ۴۰ روز وقفه وجود دارد. این ۴۰ روز وقفه سم والیبال حرفه ای است. لیگ ما باید طول می کشید، مثل لیگ های اروپایی، باید تا ۱۰ یا ۵ روز مانده به اردوی ملی طول می کشید و بعد بازیکنان یک هفته استراحت می کردند و اردوی ملی را شروع می کردند. ولی این کاملا تصمیم غیر حرفه از سوی فدراسیون است، ما هم هر وقت می گوییم، باز هم فدراسیون کار خودش را تکرار می کند. یا مثلا فینال تک بازی چیست؟ فینال تک بازی زیبنده والیبال ما نیست. ما از بهترین های دنیا هستیم و این اصلا مطابق والیبال حرفه ای و منطقی که در شان ما است نیست. تیم ها و بازیکنان در لیگ این همه تلاش می کنند و بعد آخرش را سمبل می کنیم و تمام می شود. این در شان والیبال ما نیست.

در مورد فینال تک بازی هم مسائلی بود، قبلا این طور نبود و فینال ها تک بازی نبود، چرا ناگهان تصمیمات فدراسیون تغییر کرد؟

ببینید اصلا رفت و برگشت بود ولی خب به واسطه کرونا در یکی دو سال اخیر مشکلاتی بوده است. ولی حتی اگر تهران میزبان متمرکز است و بازی ها متمرکز برگزار می شود، کوچک ترین انتظار ما فینال ۲ از ۳ است. ۳ از ۵ نخواستیم و فقط همین ۲ از ۳ کافی بود. ما اگر بازی های پلی آف را ۳ از ۵ برگزار می کردیم و فینال را به همین شکل پیش می رفتیم در بدترین حالت ۲۰ فروردین کار تمام شده بود و بازیکنان از همان جا به تیم ملی اضافه می شدند. هم لیگمان طول کشیده بود، هم بازیکنان آمادگی‌شان را از دست نمی دادند و هم به یک نوعی بازیکنان خارجی و لژیونر ما به موقع به تیم ملی اضافه می شدند. چون آن ها به خاطر حضور در لیگ خارجی در همان مقطع اضافه می شوند. متاسفانه بعضی ها یا خیلی علمش را ندارند یا خیلی روی این موضوعات اشراف ندارند، یا فدراسیون واقعا فقط می خواهد تمام شود. من اصلا نمی فهمم این ۴۰ روز وقفه چیست؟ یک والیبالیست حرفه ای نمی تواند و نباید ۴۰ روز دور باشد. شاید توجیه‌شان این باشد که خودشان تمرین می کنند ولی این بی رونقی به خاطر زود تمام شدن لیگ در استان ها تیم ها اصلا خوب نیست. انتظار مردم و خانواده والیبال این هست که بازی ها بیشتر ادامه پیدا کند و فدراسیون محروم می کند.

در مورد توخته هم صحبت کنیم. او هم یک سال محروم شد. به نظرتان تصمیم درستی بود و جای بخشش وجود نداشت؟ چون توضیح داد به خاطر مشکل کلیه ناچار بوده و حالا او یک بازیکن جوان است که یک سال باید دور بماند.

این موضوع دست فدراسیون نیست و نمی تواند توضیح دهد که او یک بازیکن جوان است و محرومیتش مشکل است. در یک سری موارد این شکلی خواسته و ناخواسته دوپینگ مثبت می شود، فدراسیون پزشکی و هیئتی که تست می گیرند تصمیم گیرنده هستند. شاید اگر بگوید برای کلیه ام بوده جریمه اش کم شود ولی طبق اصول جریمه ای هست که باید طی کنند. بازیکنان ما باید بیشتر دقت کنند، اگر برای قلب، دندان یا کلیه و هر چیزی دارو مصرف می کنند باید با یک متخصص مشورت کنند و دقت کنند که به مشکل بر نخورند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.