بهشت زیر پای پدران هم هست شاید!

روزنامه خراسان – هدی بانکی: توصیف لحظه وصال پدر و فرزند سخت است. درباره میزان شور و اشتیاقی که در چنین لحظاتی در دو طرف به وجود می‌آید به ویژه اگر چند روزی یکدیگر را ندیده باشند، نمی‌توان حد و اندازه مشخص کرد. شاید در این ویدئویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده،

کد خبر : 11219
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۳۵
بهشت زیر پای پدران هم هست شاید!


روزنامه خراسان – هدی بانکی: توصیف لحظه وصال پدر و فرزند سخت است. درباره میزان شور و اشتیاقی که در چنین لحظاتی در دو طرف به وجود می‌آید به ویژه اگر چند روزی یکدیگر را ندیده باشند، نمی‌توان حد و اندازه مشخص کرد. شاید در این ویدئویی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده، گوشه‌ای از این ماجرا را به تصویر کشیده باشد.

پسربچه‌ای که بعد از شروع دویدن به دلیل هیجان زیاد، کلاهش را پرت می‌کند تا شاید زودتر به پدرش برسد و او را بغل کند. هر چند پدر‌ها مانند مادرها، ۹ ماه فرزند خود را حمل نمی‌کنند، اما آن‌ها هم می‌توانند پیوند عاطفی قوی را با کودک‌شان برقرار کنند و آن عشق و توجه بی‌حد و حصری که سلامت روحی و روانی کودک را در آینده تضمین می‌کند به او بدهند. در ادامه، نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.

ساعت‌های اولیه تولد فرزندتان را دست کم نگیرید

بپر بغل بابایی!

ارتباط شما با فرزندتان در ساعات اولیه تولد تاثیر بزرگی بر پیوندی که طی ماه‌های اول زندگی کودک با او برقرار می‌کنید، دارد. پژوهشگران می‌گویند پدری که در ساعات اولیه زندگی کودک، زمان قابل توجهی را با او می‌گذراند، طی سه ماهه اول تولد بهتر می‌تواند کودک را آرام کند. هرگز تصور نکنید که ساعات اولیه تولدش برای در آغوش گرفتن نوزاد و ارتباط با او زود است. دقیقا در همین ساعات و لحظه‌هاست که باید فرزندتان را در آغوش بگیرید، با او تماس چشمی برقرار کنید، در گوشش نجوا کنید و از هر فرصتی برای ابراز عشق‌تان بهره ببرید.

در زمان رسیدن به خانه، به شوقش پاسخ دهید

وقتی به خانه برمی‌گردید، قبل از هر چیزی برای کودک‌تان چند دقیقه‌ای وقت بگذارید. وقتی از سر کار به خانه برمی‌گردید، فرزندتان شوق دیدار شما را دارد. از همین لحظه و هیجان او برای تقویت پیوندتان بهره ببرید و قبل از هر کاری ابتدا چند دقیقه‌ای برای بازی و ابراز محبت به او وقت بگذارید. خواهید دید که بعد از یک روز کاری، خستگی از تن‌تان درمی‌رود.

تماس پوستی با فرزندتان برقرار کنید

بپر بغل بابایی!

هم شما و هم فرزندتان از تماس پوستی با هم نفع می‌برید. تحقیقات نشان می‌دهد این کار باعث ترشح اکسی توسین در مغز کودک می‌شود که به آن هورمون عشق نیز می‌گویند. اکسی توسین شما را شاد می‌کند. ضمنا تماس پوست با پوست سبب می‌شود کودک احساس امنیت و آرامش کند و پدر نیز احساس صمیمیت با کودکش را تقویت کند. توصیه می‌شود که تا ۲ یا ۳ سالگی کودک‌تان، گاهی روی یک مبل راحت بنشینید و نوزادتان را روی سینه‌تان بگذارید. البته این نکات برای حالت عادی صدق می‌کند، در این روزها، بعد از ورود به خانه حتما دست و صورتتان را کاملاً بشویید بعد کنار خانواده بنشینید.

پوشکش را عوض کنید

تحقیقات نشان می‌دهد پدر‌هایی که در نگهداری و انجام کار‌های مربوط به کودک شراکت بیشتری دارند، نسبت به آن‌هایی که خود را از این فعالیت‌ها کنار می‌کشند، پیوند عاطفی قوی‌تری با فرزند خود برقرار می‌کنند. به همسرتان در حمام کردن کودک، عوض کردن پوشک، تغذیه، خواباندن و لباس پوشاندن کودک کمک کنید. مراقبت از کودک کار ساده‌ای نیست، اما اگر پدر و مادر مسئولیت‌ها را با هم تقسیم کنند، استرس و خستگی و تنش کاهش می‌یابد و کودک نیز پیوند بهتری با هر دوی آن‌ها برقرار می‌کند.

برایش شکلک درآورید

پدر در زمان بازی با کودک، لذتی خاص و ناب را حس می‌کند که به ارتباط پدر و فرزندی نیز کمک قابل توجهی می‌کند. شکلک درآوردن، بازی با دست‌ها و پا‌های کودک و خیلی از حرکات و شوخی‌هایی که خود به خود به ذهن‌تان خطور خواهند کرد، همگی ارتباط‌تان را تقویت می‌کنند. دیدن خنده‌های فرزند کوچک‌تان و شادی که در چشمان زیبای او موج می‌زند، می‌تواند انرژی کل روزتان را تامین کند.

از آب بازی غافل نشوید

بپر بغل بابایی!

یکی از کار‌های روزانه کودک را شما به عهده بگیرید و فقط خودتان انجامش دهید. این کار می‌تواند فعالیت ساده‌ای مثل حمام کردن کودک‌تان باشد. وقتی هر چند روز یک بار شما فرزندتان را حمام می‌کنید، یک رابطه خاص میان‌تان برقرار می‌شود و وقت حمام کردن، کودک انتظار دارد پدرش را ببیند، چون عاشق آب بازی با او، آهنگ‌هایی که برایش می‌خواند و … شده است.

از کودک‌تان تقلید کنید

باور کنید یا نه، مطالعات نشان داده‌اند که تقلید کردن یکی از بهترین راه‌های ارتباطی با کودکی است که هنوز صحبت کردن را یاد نگرفته است. کودک معمولا از حالات چهره پدر و مادر خود تقلید می‌کند و این بهترین زمان است تا شما نیز همین کار را بکنید و از آن یک بازی بسازید. غان و غون‌هایش، صدا‌هایی که درمی‌آورد، لبخند‌هایی که می‌زند و شکل‌هایی را که با دهانش می‌سازد تقلید کنید.

برایش کتاب بخوانید

بچه‌ها از همان زمانی که در رحم مادر هستند، زبان پدر و مادر را یاد می‌گیرند و حالا با شنیدن صدای آن‌ها هیجان زده می‌شوند. زمانی از روز که آرام‌ترید، کودک را روی پا‌های خود بنشانید، نوازشش کنید و برایش کتاب بخوانید (کتاب‌های مصور مخصوص بچه‌های کوچک). کودک با شنیدن صدای پدر، شادمان می‌شود و پدر در این زمان می‌تواند ارتباط خوبی با او برقرار کند.

با او به پیاده روی بروید

از زمان پیاده‌روی نیز می‌توانید برای تماس نزدیک‌تر با کودک‌تان استفاده کنید. بند آغوشی به شما کمک می‌کند، راحت‌تر باشید و ضمنا نزدیک‌ترین فاصله را با کودک‌تان داشته باشید.

بپر بغل بابایی!

منبع: brightside.me



لینک منبع :
هوشمندنیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.