بهترین و مورد‌انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

برترین ها: از زمانی که «آرواره ها» (Jaws) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) منتشر و به فیلم‌هایی پرفروش تبدیل شدند، فصل تابستان با اکران فیلم‌های بلاک باستر همراه بوده است. استودیو‌های بزرگ فیلم سازی و انتشار دهندگان سینما استراتژی بازاریابی سالانه خود را بر است اکران فیلم‌های بزرگ در ۴ جولای برنامه ریزی می‌کنند و

کد خبر : 5846
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۶:۵۴
بهترین و مورد‌انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹


برترین ها: از زمانی که «آرواره ها» (Jaws) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) منتشر و به فیلم‌هایی پرفروش تبدیل شدند، فصل تابستان با اکران فیلم‌های بلاک باستر همراه بوده است. استودیو‌های بزرگ فیلم سازی و انتشار دهندگان سینما استراتژی بازاریابی سالانه خود را بر است اکران فیلم‌های بزرگ در ۴ جولای برنامه ریزی می‌کنند و در طول دهه‌های گذشته فیلم‌های بزرگ زیادی در این روز از سال اکران شده اند هر چند در مواردی نیز شاهد شکست تجاری فیلم‌های بلاک باستر اکران شده در این فصل از سال نیز بوده ایم.

همچنین دستکم یا یک دو فیلم پیش پاییزی نیز در کنار چندین فیلم مستقل که استودیو‌ها تاریخ اکران بهتری برای آن‌ها نمی‌یابند در این فصل منتشر می‌شوند. امسال تابستان تنها شاهد اکران فیلم‌های ابرقهرمانی مانند «ققنوس سیاه» (Dark Phoenix) و فیلم جدید «مرد عنکبوتی» (Spider Man) نیستیم و فیلم‌های دیگری نیز در راهند که بسیاری انتظار آن‌ها را می‌کشند.

با توجه به اینکه به تابستان نزدیک می‌شویم در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان امسال آشنا کنیم.

۱۰- وداع

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

فستیوال سینمایی ساندنس امسال فیلم‌های قابل توجهی نداشت و پرسروصداترین عنوان فیلم «گزارش» (The Report) بود که گفته می‌شود در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد. به غیر از این فیلم، عنوان دیگری نتوانست در این جشنواره سروصدایی به پا کند. فیلم «وداع» (The Farewell) یکی از فیلم‌هایی بوده که توجه منتقدان را به خود جلب کرده است.

آوکوافینا یکی از بهترین بازیگران سال ۲۰۱۸ بود که در موفقیت فیلم‌های «۸ یار اوشن» (Ocean’s Eight) و «آسیایی‌های خرپول» (Crazy Rich Asians) نقش مهمی داشت. اگر نقد‌های فیلم جدیدش را باور داشته باشیم قرار است که او در فیلم «وداع» نیز یک بازی بسیار دراماتیک موثر از خود ارائه دهد. این فیلم که توسط یک کارگردان چینی الاصل به نام لولو وانگ ساخته شده، داستان یک خانواده چینی را روایت می‌کند که در می‌یابند مادربزرگشان وقت بسیار کمی برای زنده ماندن داشته و بدین ترتیب سعی می‌کنند با یک برنامه عروسی دور هم جمع شده و او را قبل از مرگ خوشحال کنند.

انتظار می‌رود که بازیگران فیلم بازی‌های قوی از خود ارائه داده باشند و اگر چه داستان فیلم به ماجرایی غم انگیز اشاره دارد، اما برخی نقد‌ها نشان می‌دهند که این فیلم بیشتر در مورد عشق، خانواده و هویت است. مقایسه «وداع» با اولین فیلم‌های آنگ لی بر جذابیت صبر کردن برای تماشای این عنوان می‌افزاید.


۹- داستان‌هایی ترسناک برای روایت در تاریکی

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

«کالبد شکافی جین داو» (The Autopsy of Jane Doe) یکی از فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۶ بود که با نقد‌های مثبت منتقدان روبرو شد و البته فیلم تاثیرگذار و جالبی است. این فیلم اکنون در IMDb نمره ۶.۸ را دریافت کرده که برای یک فیلم ترسناک نمره خوبی است. فیلم‌های ترسناک به ندرت می‌توانند به نمره‌ای بالاتر از ۶ در این رده بندی دست یابند، زیرا اگر چه ممکن است به مذاق طرفداران ژانر و منتقدان خوش بیایند، اما در ایجاد هیجان در مخاطب عام ناکام می‌مانند.

با این وجود، دیدگاه رعشه برانداز آندره اوردال، کارگردان نروژی، توانست داستانی اورجینال، ترسناک و درگیر کننده را به شیوه‌ای روایت کند که باعث سرگرمی بسیار بیشتر مخاطبان در مقایسه با دیگر فیلم‌های مشابه خود شد. این کارگردان نروژی اکنون با فیلم ترسناک دیگری با عنوان «داستان‌های ترسناک برای روایت در تاریکی» (Scary Stories to Tell In the Dark) که تهیه کنندگی آن را گیرمو دل تورو بر عهده داشته و بر اساس سه کتاب ترسناک برای کودکان ساخته شده بازگشته است.

این مجموعه کتاب نوشته آلوین شوارتز از لحاظ خشونت خود بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این موضوع بر جذابیت فیلم می‌افزاید و از آنجایی که دل تورو مدتهاست برای تبدیل کردن این کتاب‌ها به فیلم تلاش می‌کند، برای تولید یک فیلم موفق دیگر اشتیاق زیادی داشته و به اوردال اعتماد کامل دارد. وقتی که برای ساخت یک فیلم اشتیاق داشته باشید معمولاً نتیجه کار خوب و راضی کننده است.


۸- هابز و شاو

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

تابستان بدون این شخصیت‌ها که بدرد نمی‌خورد. چه خوشتان بیاید و چه نیاید، فرانچایز «سریع و خشن» (Fast and the Furious) برای مدت طولانی در بالاترین سطح سینمای هالیوود حضور داشته و در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. اگر چه این مجموعه شامل قسمت‌های ضعیفی نیز بوده، اما در میان قسمت‌های متنوع آن نمونه‌های خوب و مورد ستایش قرار گرفته نیز وجود دارد. «هابز و شاو» (Hobbs and Shaw) اسپین آفی از این فرانچایز بوده که روی دو شخصیت اصلی این مجموعه تمرکز دارد؛ لوک هابز و دکارد شاو با بازی دواین جانسون و جیسون استاتهام.

با حضور دو تن از بهترین بازیگران ژانر اکشن در فیلم تقریباً از فروش بالای این فیلم اطمینان کامل وجود دارد، اما هنوز نمی‌دانیم که شاهد فیلم خوبی خواهیم بود یا خیر. تریلر‌های فیلم خبر از فیلمی جذاب و جالب می‌دهند، زیرا ما را به یاد عناصر کلاسیک فیلم‌های اکشن پلیسی می‌اندازند. ونسا کیربی نیز از دیگران بازیگران اصلی این فیلم است که سال گذشته در موفق‌ترین و بهترین فیلم اکشن سال، «عملیات غیرممکن: فال اوت» (Mission Impossible: Fallout)، حضور داشت. شاید «هابز و شاو» بهترین فیلم اکشن امسال لقب بگیرد.


۷- دیروز

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

دنی بویل همواره از طرفداران فیلم رمانتیک «ناتینگ هیل» (Notting Hill) بوده و آن را به خاطر این که خود او هیچگاه نمی‌توانست به این خوبی بسازد مورد ستایش قرار داده است. مانند تارانتینو، او نیز بار‌ها از علاقه خود به همکاری با هیو گرانت صحبت کرده است. اگر چه گرانت در پروژه جدید او مشارکت ندارد، اما اکنون شانس همکاری با نویسنده آن فیلم را یافته است. ریچارد کورتیس خوب می‌داند که چطور فیلمی با حال و هوای دوست داشتنی بسازد و «دیروز» (Yesterday) نیز می‌تواند فیلمی رمانتیک و کمدی باشد که نظر ما را به خود جلب نماید.

این فیلم داستان یک موسیقیدان را روایت می‌کند که پس از یک تصادف، خود را در دنیایی می‌بیند که او تنها کسی است که بیتل‌ها را به یاد می‌آورد. از این رو تصمیم می‌گیرد خود را مردی جا بزند که آهنگ‌های این گروه موسیقی افسانه‌ای را نوشته و در ادامه با موسیقی‌های آن‌ها به شهرت می‌رسد. داستان فیلم جالب و خوب به نظر می‌رسد و کورتیس نیز نشان داده که چگونه می‌تواند کاری کند که کلیشه‌ها به جذابیت داستان کمک کنند. در این فیلم، هیمش پاتل در کنار لیلی جیمز، کیت مک کینان، آنا دی آرماس و اد شیران در نقش خودش، ایفای نقش خواهند کرد. البته نقد‌های صورت گرفته در مورد این فیلم در فستیوال تریبکا متفاوت بود.


۶- بلبل

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

جنیفر کنت، کارگردان فیلم «بابادوک» (The Babadook) بازگشته است. اگر چه قرار نیست فیلم جدیدش به مذاق همه خوش بیاید، اما وقتی فیلم در فیستوال ونیز در سال گذشته به نمایش درآمد نقد‌های قوی و مثبتی دریافت کرد. در فستیوال آمریکایی ساندنس نیز اثر جدید او با استقبال منتقدان روبرو شده و برخی آن را «نگاهی تاریک، بیرحمانه و سختگیرانه به بخشی ترسناک از گذشته استرالیا که در مورد آن صحبتی نمی‌شود» توصیف کرده اند.

داستان فیلم «بلبل» (The Nightingale) در استرالیای قرن نوزده گذشته و یک داستان انتقامی بسیار خشن را روایت می‌کند. فیلم داستان یک زن تحت تعقیب جوان ایرلند به نام کلر را روایت می‌کند که در دل طبیعت وحشی تاسمانی به دنبال یک افسر بریتانیایی است، زیرا این مرد جنایات هولناکی در حق خانواده او مرتکب شده است. در مسیر او یک راهنما و مسیریاب بومی استرالیایی به نام بیلی را استخدام می‌کند.

شکی نیست که با داستانی دردناک روبرو بوده و باید انتظار لحظات خشنی را داشته باشیم. بدین ترتیب تماشای چنین سکانس‌هایی ممکن است از نظر بسیاری جذاب نبوده و کسانی که به فیلم‌های وسترن علاقه ندارند، با توجه به زمان فیلم که بیش از دو ساعت است نیز ممکن است فیلم دیگری را به تماشای اثر جدید کنت ترجیح دهند.


۵- کجا رفتی، برنادت

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

فیلم «کجا رفتی، برنادت» (Where’d You Go, Bernadette) که بر اساس رمانی کمدی و پرفروش به همین نام نوشته ماریا سمپل ساخته شده در مورد یک مادر و آرشیتکت مبتلا به آگروفوبیا (ترس از مکان‌های باز) و به نام برنادت فاکس است که قبل از یک سفر خانوادگی به قاره قطب جنوب ناپدید می‌شود. اینکه تهیه کنندگان فیلم دائماً تاریخ اکران این فیلم را تغییر می‌دهند باعث نگرانی ما شده است، اما وقتی ریچارد لینکلیتر و کیت بلانشت را در یک پروژه ببینیم از نتیجه کار مطمئن خواهیم بود.

بلانشت در مورد نقش خود در این فیلم چنین گفته است: «بحث تنها زندگی به شکل دردناک و پیچیده‌ای پوچ او نبود بلکه شکلی شکننده بود که وی خود را در مقابل دنیا قرار می‌داد. در پایان، پیچیده‌ترین موضوع بن مایه داستان بود». وی می‌گوید که خواندن کتاب و دیدن فیلم حس‌هایی را در مخاطب ایجاد می‌کند که مکمل یکدیگر هستند.

اینکه آیا نسخه سینمایی خوانندگان کتاب را راضی خواهد کرد یا خیر قابل گفتن نیست، زیرا لینکلیتر فکر می‌کند که کتاب در مورد هسته عاطفی شخصیت زن داستان است که نشان دادن آن روی پرده تصویری ترسناک از یک مادر ارائه می‌دهد. بدین ترتیب باید انتظار داستانی متفاوت از نسخه کتابی را در فیلم لینکلیتز و بلانشت داشت.


۴- آشپزخانه

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

نیویورک سیتی، اواخر دهه ۱۹۷۰. دارودسته‌های ایرلندی هلز کیچن با انجام کار‌های کثیف برای مافیای ایتالیایی بر محله حکومت می‌کنند. وقتی جیمی برنان و گروهش به زندان می‌افتند، همسران آن ها، کیت، ریون و انجی- سعی می‌کنند که کسب و کار شوهرانشان را ادامه دهند. داستان کمدی «آشپزخانه» (The Kitchen) که بر اساس رمانی نوشته اولی مسترز ساخته شده که سه بازیگر بااستعداد در آن ایفای نقش می‌کنند: الیزابت ماس، تیفانی هدیش و ملیسا مک کارتی.

ماس اخیراً در بهترین فرم و جایگاه خود در عالم سینما قرار گرفته، هدیش نیز بازیگر با استعدادی است که باید در انتخاب نقش هایش وسواس بیشتری به خرج بدهد و مک کارتی نیز به تازگی بهترین نقش آفرینی دوران حرفه‌ای خود را در فیلم تحسین شده و نامزد اسکار «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» (Can You Ever Forgive Me?) ارائه داده است.

همچنین این فیلم اولین تجربه کارگردانی آندرآ برلوف است که در سال ۲۰۰۶ نویسندگی فیلم نامه درام تحسین شده الیور استون با عنوان «مرکز تجارت جهانی» (World Trade Center) و چندین پروژه دیگر که نامزدی جایزه اسکار در بخش نویسندگی را برای او به همراه داشتند بر عهده داشته است. از این رو می‌توان انتظار فیلم نامه‌ای قوی را داشت.


۳- نیمه تابستان

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

آری آستر پارسال در فستیوال فیلم ساندنس با «موروثی» (Hereditary) طوفان به پا کرد که هم در گیشه و هم توسط منتقدان مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفت. به دلیل کم کاری استودیو سازنده در زمینه بازاریابی، تونی کولت که بهترین نقش افرینی دوران کاری خود را در فیلم ارائه داده بود نتوانست نامزدی اسکار را بدست آورد، اما به عنوان یک فیلم ترسناک هنری، همچنان در مورد «موروثی» صحبت شده و حتی بر محبوبیت آن نسبت به گذشته افزوده شده است.

آستر درک و دانش خوبی در مورد سینما دارد و اگر فیلم‌های کوتاه او را دیده باشید متوجه می‌شوید که گستره فعالیت او بسیار وسیع است، اما او دومین فیلم خود را نیز در ژانر وحشت ساخته است. او فیلم جدیدش با عنوان «نیمه تابستان» (Midsommar) را با فیلم‌های «مرد حصیری» (The Wicker Man) و «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) مقایسه کرده است و اولین تیزر منتشر شده از فیلم نیز بسیار جذاب است.

فیلم در مورد یک زوج جوان در حال گذراندن تعطیلات در روستایی در سوئد است، اما شخصیت اصلی به بازی فلورنس پوگ با آشکار شدن تمایلات فرقه گونه همسایگانش به آن‌ها مشکوک می‌شود. داستان فیلم چندان تازه و اورجینال به نظر نمی‌رسد، اما آستر نشان داده که کارش را خوب بلد است.


۲- مردگان نمی‌میرند

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

جیم جارموش با یک فیلم در ژانر زامبی بازگشته است! این جمله برای این که فیلم «مردگان نمی‌میرند» (The Dead Don’t Die) در چنین جایگاه بالایی از فهرست قرار گیرد کافی است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. اول از همه این که او گروهی از بهترین بازیگران را برای فیلم خود انتخاب کرده و ژانر وحشت زامبی محور نیز قلمرو جدیدی برای او محسوب می‌شود. البته او قبلاً فیلمی مانند «تن‌ها عاشقان زنده می‌مانند» (Only Lovers Left Alive) را ساخته که دارای عناصر ترسناک است، اما بر اساس تریلر منتشر شده، «مردگان نمی‌میرند» متفاوت از فیلم قبلی جارموش به نظر می‌رسد و بیشتر به فیلم‌های ترسناک درجه دومی می‌ماند که باید دید جارموش با فیلمنامه‌ای که در دست داشته چه کرده است.

تریلر منتشر شده خبر از فیلمی خنده دار و عجیب و غریب می‌دهد. بیل موری که از بازیگران فیلم است، سناریو را حیرت انگیز خوانده و به همین دلیل شاید شاهد نسخه آمریکایی فیلم «شان می‌میرد» (Shaun of the Dead) باشیم. داستان فیلم در شهر آرام سنترویل می‌گذرد که ناگهان خود را در برابر حمله زامبی‌ها می‌بیند. بیل موری، آدام درایور و کلویی سوینی نقش کلانتر‌های این شهر کوچک را بازی می‌کنند که به مقابله با اجساد زنده شده و از قبر بیرون آمده می‌پردازند.


۱- روزی روزگاری در هالیوود

مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۹

کوئنتین تارانتینو با فیلم نهم خود بازگشته است و تیمی از بازیگران سرشناس را به خدمت گرفت که رهبری آن‌ها را دو تن از بزرگ‌ترین ستارگان زنده دنیای سینما بر عهده دارند و تارانتینو این حضور را «هیجان انگیزترین زوج ستاره از دوران رابرت ردفورد و پل نیومن» توصیف کرده است. اگر چه داستان اصلی فیلم را می‌دانیم، اما بسیاری از جزییات داستان هنوز مخفی نگه داشته شده و اگر چه تیزر اول فیلم بیشتر دارای بار کمدی است، اما هنوز مشخص نیست که تُن فیلم به کدام سمت خواهد رفت.

همچنین شیوه پرداخت تارانتینو به مرگ شارون تیت و داستان‌های قبل از آن نیز جذاب خواهد بود. اگر چه می‌دانیم بسیاری از بازیگران فیلم در نقش شخصیت‌های واقعی بازی می‌کنند، اما وقتی که فهرست بازیگران را تماشا کنید از خود خواهید پرسید که چرا تارانتینو این شخصیت‌های تاریخی را انتخاب کرده و هر یک چگونه و چه نقشی در داستان ایفا خواهند کرد. برای مثال اول تیموتی اولیفانت را در نقش جیمز استاسی به کار گرفته که شبیه پولانسکی شاهد یک تراژدی بزرگ در زندگی خود بوده است.

او در جریان برخورد یک راننده مست با موتورسیکلتش نامزدش را از دست داد و پزشکان مجبور شدند دست و پای چپش را قطع کنند و درست مانند پولانسکی نیز به او اتهام‌های غیراخلاقی زده شده بود. همچنین حضور آل پاچینو نیز نشان از کیفیت بالای فیلم می‌دهد.

در واقع حضور ستارگانی، چون برد پیت، آل پاچینو، لئوناردو دی کاپریو در این پروژه برای مورد انتظار بودن آن کافی است و چینش این بازیگران در قالب شخصیت‌های واقعی در یک برهه زمانی مهم و پر حادثه بر جذابیت این فیلم افزوده و آن را به مورد انتظارترین فیلم تابستان امسال تبدیل می‌سازد.

منبع: tasteofcinema



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.