بهترین موزه های پلوودیو؛ کهن‌ترین شهر بلغارستان

پلوودیو، یکی از کهن‌ترین و دومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است که موزه‌های متعددی در آن قرار دارد. در سفر به پلوودیو، همراه کجارو باشید. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ به‌روزرسانی شده است. پلوودیو (Plovdiv)، یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است و آثاری از سده‌های سوم پیش

کد خبر : 7636
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲:۲۴
بهترین موزه های پلوودیو؛ کهن‌ترین شهر بلغارستان


پلوودیو، یکی از کهن‌ترین و دومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است که موزه‌های متعددی در آن قرار دارد. در سفر به پلوودیو، همراه کجارو باشید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ به‌روزرسانی شده است.

پلوودیو (Plovdiv)، یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان است و آثاری از سده‌های سوم پیش از میلاد در این شهر تاریخی وجود دارد و به‌عنوان دومین شهر بزرگ بلغارستان شناخته شده و در مرکز این کشور قرار دارد، دارای شهرتی قابل‌توجه در بین گردشگران و توریست‌های سراسر جهان است. دلیل شهرت این شهر به خاطر باقی‌مانده‌های آثاری از روم باستان و کلیسا‌های تاریخی است هرچند که بسیاری از آثار این کشور به دست قاچقچیان آثار تاریخی به تاراج می‌رود.

البته نباید از بیان این نکته غافل شد که در کنار این آثار جالب و تاریخی، مردم جهان «پلوودیو» را به‌عنوان شهری آرام با پارک‌های فوق‌العاده نیز می‌شناسند که در آن اثری از شلوغی شهر‌های «صوفیه» و «ولیکو ترنوو» (Velinko Tranvovo) مشاهده نمی‌شود. اگر شما قصد دارید برای رفتن به بلغارستان، سفری را برنامه‌ریزی کنید و در این سفر به‌دنبال یافتن رد پا یا اثری از گذشته‌ «پلوودیو»، این شهر بزرگ و کهن اروپایی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را مطالعه کنید؛ چراکه بهترین موزه‌های موجود در «پلوودیو» را به شما معرفی خواهیم کرد که در هرکدام نشانه‌‌هایی از تاریخ، تمدن، فرهنگ و هویت بلغاری‌ها را به‌خوبی شرح داده است. 

۱. موزه قوم‌شناسی

موزه قوم‌شناسی ، در یک ساختمانی قدیمی که دارای قدمتی بالغ بر ۱۵۰ سال است و در قلب شهر قدیمی پلوودیو، دایر است. عمارت موزه، نمونه‌ بارزی از خانه‌ها و عمارات دوران رنسانس در بلغارستان است که نمای خارجی آن به رنگ آبی روشن است و پیرامون آن را باغی زیبا و رمانتیک که سایه‌‌بانی دلچسب و مطبوع را ایجاد کرده، فرا گرفته است.

در موزه‌ قوم‌شناسی پلوودیو، می‌توان زندگی مردم را در ۲ قرن پیش، مشاهده کرد.

همچنین می‌توان در اتاق‌های این اثر کهن، تاریخچه‌ای از بلغارستان مشاهده کرد؛ به‌گونه‌ای که در آن‌ها به وضوح جنبه‌های مختلف زندگی در دو قرن پیش بلغارستان که شامل کشاورزی، صنایع دستی، لباس، مبلمان و تفریحات مردم آن زمان است، مشاهده می‌شود. 

۲. موزه‌ تاریخ طبیعی

عروس دریایی در موزه تاریخ طبیعی پلوودیو

موزه‌ تاریخ طبیعی یکی از جاهای دیدنی شهر پلوودیو محسوب می‌شود که به‌تازگی مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته است. اکنون این موزه‌ دارای یک آکواریوم بزرگ با بیش از ۲۰۰ ماهی از آب‌های شیرین و شور، یک تراریوم با مارماهی‌ها و مارمولک‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، و یک پلاتاریوم دیجیتالی است؛ جایی که این امکان برای بازدیدکنندگان فراهم شده است تا بتوانند فیلم‌های آموزشی در مورد فضای بیرونی را تماشا کنند. همچنین حاضران می‌توانند حقایق جالب و حیرت‌انگیزی در مورد زندگی گیاهان، مواد معدنی، قارچ‌ها، دوزیستان، پرندگان و پستانداران کشف کنند.

۳. موزه باستان‌شناسی

ورودی موزه باستان شناسی پلوودیو

موزه‌ باستان‌‌شناسی، یکی از موزه‌های تاریخی جذاب در بلغارستان است که نسبت به سایر موزه‌های شهر پلوودیو، دقت و اهمیت بیشتری برای دایر کردن آن، به کار برده شده است. در این موزه می‌توان بیش از ۱۰۰ هزار مجموعه‌ تاریخی را مشاهده کرد که انواع سکه، اسناد و اقلام باستان‌شناسی از جمله‌ آن‌ها است. از ویژگی‌های این موزه، شرح مفصلی از دوران زندگی مردم در شهر پلوودیو در دوران‌ روم باستان است که به‌خوبی در آثاری که در این بخش برای بازدید ارائه شده است، بیان می‌شود. جالب است بدانید که شهر پلوودیو در دوران روم به نام فیلوپوپولیز (Philipopolis)، شهرت داشته است.

۴. موزه و مرکز فرهنگی ترک‌آرت (TrakArt)

موزه و مرکز فرهنگی ترک آرت پلوودیو

به نظر می‌رسد که در گذشته‌های دور، پلوودیو مهد خانه‌های ویلایی مجلل رومی بوده است. ویلاهایی که کف آن‌ها را با موزاییک‌های رنگارنگ پوشانده و زیبایی چشم‌گیری را به آن بخشیده است. و اکنون و در حال حاضر، پس از گذشت ۱۷۰۰ سال، مسئولان و گردآورندگان بلغاری واقعیت گذشته را تکرار کرده و توانسته‌اند کاملا بی‌آلایش و به‌طور بی‌نظیر چهره‌ آن شهر را همانگونه که بوده است، حفظ کنند و در موزه و مرکز فرهنگی ترک‌آرت که در یکی از شلوغ‌ترین زیرگذرهای شهر قرار دارد، در معرض نمایش قرار دهند.

خانه‌ «Eirene»، یکی از بخش‌های قابل‌توجه در موزه و مرکز فرهنگی ترک‌آرت است. 

«خانه‌ Eirene»، یکی از بخش‌های مشهور در این موزه است که شهرتش را به‌دلیل حضور کتیبه‌ای خطی به‌دست آورده است. کتیبه‌ای که روی زمین و در مرکز قرار گرفته است.

طرح مریم مقدس موزه ترک آرت پلوودیو

در مجاروت کتیبه نیز روی زمین، تصویری از چهره‌ زنی مشاهده می‌شود که طراح، آن را در مرکز قابی مربعی شکل که اطرافش را اشکال دیگری فرا گرفته است، کشیده است. چینش این خانه به‌گونه‌ای دقیق و ظریف صورت گرفته است که هر تماشاگر به‌خوبی بتواند تمام جزئیات هنر باستانی را مشاهده کند.

۵. موزه هوانوردی

عکس هوایی از موزه هوانوردی پلوودیو

یکی دیگر از موزه‌های شهر پلوودیو که از جاهای دیدنی بلغارستان محسوب می‌شود، موزه‌ هوانوردی این شهر تاریخی است. جاذبه‌ فرهنگی و تاریخی که تنها موزه‌ هوانوردی بلغارستان است و به نظر می‌رسد که ایده‌ دایر کردن آن، در سال‌های نخست شکوفایی صنعت هواپیما شکل گرفته است. هرچند تا سال ۱۹۹۱ میلادی، موفق به احداث و برپایی آن نشدند. موزه‌ هوانوردی پلوودیو، در واقع مجموعه‌ای از هواپیماهای نظامی، ورزشی، کشاورزی، هلیکوپترها و مدل‌هایی از هواپیماهای جنگ جهانی دوم است. همچنین در ساختمان موزه، اطلاعات مفیدی از تاریخچه‌ خلبانان برجسته و مهندسان و سازندگان بلغاری برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان ارائه شده است. در کنار این اطلاعات ارزنده، نکات و اخبار قابل توجهی از جزئیات سهم همکاری بلغارستان در علوم فضایی نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده شده است. البته محل برگزاری این موزه در جنوب و خارج از شهر پلوودیو، در نزدیکی روستایی به نام «Krumovo» (این روستا در ۱۲ کیلومتری جنوب پلوودیو و در ۲ کیلومتری رودخانه‌ Maritsa قرار گرفته است)، قرار دارد که بهتر است توریست‌ها برای رفتن به این مکان، تاکسی یا ماشین کرایه‌ای را در اختیار بگیرند. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص بازدید از موزه‌ها با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.