بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، فارگو و خانه کاغذی

برترین ها: در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۰ پربیننده‌ترین سریال‌های سال را معرفی کرده‌ایم. البته این فهرست طبعا کمی سلیقه‌ای‌ست و قطعا هم کامل نیست، منتهی بهانه‌ای‌ست برای مرور چند سریالی که ارزش دیدن را دارند و به نوعی یک پیشنهاد است.   خانه کاغذی   «خانه کاغذی» یا «سرقت پول» که به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال نت‌فلیکس

کد خبر : 197
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱:۲۵
بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، فارگو و خانه کاغذی


برترین ها: در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۰ پربیننده‌ترین سریال‌های سال را معرفی کرده‌ایم. البته این فهرست طبعا کمی سلیقه‌ای‌ست و قطعا هم کامل نیست، منتهی بهانه‌ای‌ست برای مرور چند سریالی که ارزش دیدن را دارند و به نوعی یک پیشنهاد است.

 

خانه کاغذی

 

«خانه کاغذی» یا «سرقت پول» که به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۰ معرفی شده، سریال جنایی اسپانیایی‌زبانی است که توسط آلکس پینا ساخته شده و داستان دو گروه سرقت را که یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا به رهبری پروفسور (آلوارو مورته) در حال انجام عملیات هستند، به تصویر کشیده است.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

«خانه کاغذی» که در ابتدا به‌عنوان یک‌سری محدود درنظر گرفته شده بود که در دو بخش باید پخش می‌شد؛ بعد از موفقیت آغازین، از اواخر سال ۲۰۱۷ در اختیار نتفلیکس قرار گرفت و از آن پس چند سری دیگر نیز با همان قهرمانان و فضا و داستان‌ها ساخته شده و جوایز مختلفی را نیز، از جمله بهترین سریال درام ۴۶مین دوره جوایز بین‌المللی امی دریافت کرده است.

پادشاه ببر

 

«پادشاه ببرها» یا «تایگر کینگ» با نام واقعی «پادشاه ببر: قتل، ضرب وشتم و جنون» دومین سریال پربیننده نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۰ بوده. این سریال که در چهار هفته ابتدایی نمایش خود ۶۴میلیون بیننده داشته، یک مجموعه تلویزیونی مستند جرم و جنایت واقعی در مورد زندگی «جو اگزوتیک» است.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

این سریال که اول بار در بیستم مارس ۲۰۲۰، در نت‌فلیکس منتشر شد، ماجرا‌های این مرد عجیب و غریب را که در انتخاباتِ ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ و انتخاباتِ فرمانداری ایالتِ اُکلاهاما در سال ۲۰۱۸ نیز شرکت کرده بود، روایت می‌کند. ماجرا‌های او با گربه‌سانان زیبا و متنوع باغ‌وحشش، که رضایت توأمان مردم و منتقدان را به دست آورده و تنها در ۱۰ روز اول نمایش بیش از ۳۵ میلیون نفر به تماشایش نشسته‌اند و حالا در انتهای سال نیز دومین سریال پربیننده سال لقب گرفته است.

گامبی وزیر

 

«گامبی وزیر» که در هفته‌های اخیر بیش از هر سریال دیگری درباره‌اش حرف زده شده، در چهار هفته اول نمایش‌اش ۶۲میلیون بیننده داشته است. یک مینی‌سریال درام آمریکایی که بر اساس رمانی با همین نام از والتر تویس ساخته شده و از همان هفته‌های اول انتشار پربازدیدترین سریال کوتاه نتفلیکس لقب گرفته است.«گامبی وزیر» یک داستان خیالی دربارهه زندگی یک نابغه شطرنج یتیم به نام بث هارمون است که از سن ۹ تا ۲۲ سالگی تلاش می‌کند بزرگ‌ترین شطرنج‌باز جهان بشود، درحالی که با مشکلات عاطفی و وابستگی به موادمخدر و الکل دست‌وپنجه نرم می‌کند. داستان از اواسط دهه ۱۹۵۰ آغاز و تا دهه ۱۹۶۰ ادامه دارد.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

به گزارش نتفلیکس، این سریال توانسته در ۹۲ کشور در بین ۱۰ سریال برتر و در ۶۳ کشور نیز برتر بوده است. همچنین کتاب این سریال هم پس از ۳۷سال جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته و همزمان با پخش این سریال، جست‌وجوی عبارت «چگونه شطرنج‌بازی کنم» در گوگل به بالاترین سطح خود در ۹سال اخیر رسیده است. در باب موفقیت این سریال همین بس که شرکت eBay اعلام کرده که جست‌وجوی شطرنج و صفحه شطرنج در این پلتفرم ۲۷۳درصد رشد داشته است.


بابیلون برلین

 

سریال «بابیلون برلین» (با عنوان اصلی «Babylon Berlin») به‌نوعی عجیب‌ترین، پرتنش‌ترین و هنرمندانه‌ترین نمایش از نازی‌ها در قاب تلویزیون است که می‌توانید تصورش را بکنید. این سریال نئو-نوآر آلمانی که در ژانر درام تاریخی و جنایی ساخته شده است داستان کارآگاهی به نام گرئون راث را روایت می‌کند که در بحبوحه تحولات سیاسی و اجتماعی دهه ۱۹۲۰ در آلمان، از کلن به برلین می‌رود تا پرونده‌ای مرموز را بررسی کند. تام تیکور، آخیم فون بوریس و هنک هَندلوکتِن خالقان این مجموعه هستند و فولکر بروخ و لیو لیزا فریس بازیگران اصلی آن را تشکیل می‌دهند. فصل اول این مجموعه در سال ۲۰۱۷ برای شبکه‌های اسکای وان و داس ارسته ساخته شد، اما در ادامه نتفلیکس حق انتشار آن در کانادا و آمریکای شمالی را خریداری کرد.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

«بابیلون برلین» پرهزینه‌ترین سریال تلویزیونی تولیدشده در آلمان و احتمالاً گران‌ترین سریال غیرانگلیسی زبان است. فصل سوم این مجموعه تلویزیونی که با زبان آلمانی و انگلیسی در دسترس است به فروپاشی فرهنگی آلمان نازی نزدیک شده است. نویسندگان سریال «بابیلون برلین» تمام تلاش خود را کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن فرایند تغییر و تحول نظام حکومتی آلمان طی سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳، آگاهی فزاینده از فاجعه اقتصادی رخ‌داده و ظهور حزب نازی را موبه‌مو نمایش دهند. مضامین این سریال گاهی به شکل یک اثر نوآر، گاهی به شکل یک آزمایش روان‌شناختی و گاهی هم به شکل یک نمایش موزیکال کاباره‌ای به تصویر کشیده می‌شوند.  

راچد

 

سریال «راچد» با بیش از ۴۸میلیون بیننده در ماه اول انتشار یک تریلر روانشناختی آمریکایی است که در مورد شخصیتی به نام «راچد» از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» یا همان «دیوانه از قفس پرید» نوشته کن کیسی ساخته شده است- که اول‌بار در سال ۱۹۶۲ منتشر شد. در این مجموعه که توسط اوان رومانسکی ساخته شده و توسط رایان مورفی توسعه داده شده‌است، سارا پلسون به‌عنوان نقش اصلی بازی می‌کند.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

«راچد» برای دو فصل آماده تولید شده است. اولین قسمت فصل اول مجموعه ۱۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ در نتفلیکس پخش شد و در همان اولین هفته اکران در رتبه‌بندی نیلسن در رده اول قرار گرفت و اعلام شد که مجموعه در مجموع ۹۷۲میلیون دقیقه دیده شده است. طبق گفته نتفلیکس، این مجموعه در چهار هفته اول ۴۸میلیون نفر بازدید داشته است.


فارگو

 

فصل چهارم سریال «فارگو» به تهیه‌کنندگی نوآ هاولی، که با الهام از فیلم برادران کوئن ساخته‌شده است، از حضور کریس راک بهره می‌برد. او نقش رهبر یک گروه تبهکاری متشکل از سیاه‌پوستان مهاجر را ایفا می‌کند که از دست قوانین جیم کرو (قوانین ایالتی مبنی بر جداسازی نژادی در همه تأسیسات عمومی ایالات جنوبی آمریکا) در حال فرار است.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

از دیگر بازیگران این فصل می‌توان به اندرو برد (نوازنده آمریکایی)، جسی باکلی (یکی از بازیگران سریال «چرنوبیل»)، جم هیوستون (ستاره سریال «امپراتوری بوردواک»)، بن ویشاو، جیسون شوارتزمن و تیموتی اولفینت اشاره کرد. آن‌طور که مشخص است فصل آخر این مجموعه، همچون سه فصل قبلی، بسیار تحسین‌برانگیز خواهد بود.

کبیر

 

به نظر می‌رسد تلویزیون دغدغه‌های زیادی برای به تصویر کشیدن کاترین کبیر دارد. «کبیر» دومین سریال پرهزینه و مجلل درباره معروف‌ترین امپراتور روسیه است که در سال‌های اخیر ساخته می‌شود. این سریال درباره زندگی کاترین (با بازی ال فانینگ) و روابط نه‌چندان دوستانه او با همسرش، پتر سوم (با بازی نیکلاس هولت) است.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

با تماشای تریلر سریال «کبیر» که در ماه ژانویه پخش شد، ناخودآگاه مقایسه‌ای بین این مجموعه و فیلم «سوگلی» در ذهن شکل می‌گیرد؛ قیاسی که نه‌تن‌ها به دلیل همکاری دوباره هولت و تونی مک‌نامارا، بلکه به خاطر ترکیب آن دو با مت شکمن و فانینگ جلب‌توجه می‌کند. همچنین روایت داستان سریال «کبیر» همانند فیلم «سوگلی» با ریتمی ساده و کمی بی‌ادبانه است.

آکادمی آمبرلا

 

«آکادمی آمبرلا– فصل ۲» با حدود ۴۳ میلیون بیننده یک مجموعه اینترنتی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی و علمی– تخیلی است که بر اساس کتاب مصوری به همین نام ساخته شده و داستان خواهران و برادران یک خانواده را روایت می‌کند که همگی قدرت‌های فراطبیعی دارند و پس از مرگ پدرشان، باید از راز مرگ او پرده بردارند که با تهدید بزرگ برای جهان مرتبط است. الن پیج، تام هاپر، رابرت شیهان، مری جی. بلایژ، کمرون بریتون، جان ماگارو، آدام گادلی و کلم فیور ستارگان این مجموعه هستند- که از محصولات اصلی نت‌فلیکس است.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

فصل نخست «آکادمی آمبرلا» ۱۰ قسمت و در تاریخ پانزدهم فوریه ۲۰۱۹ پخش شد. مجموعه با واکنش مثبت منتقدان و استقبال بسیار بالای تماشاگران همراه بود و به‌ویژه از نظر فضاسازی و عملکرد تیم بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. پس از موفقیت فصل نخست، نت‌فلیکس رسما سریال را برای فصل دوم تمدید کرد و این فصل نیز در ۱۰ قسمت و از تاریخ سی‌ویکم ژوئیه ۲۰۲۰ پخش شد.

بوجک هورسمن

 

«بوجک هورسمن» (با عنوان اصلی «BoJack Horseman») یک سیتکام انیمیشنی مخصوص بزرگسالان است که مضامین کمدی سیاه را در قالب زندگی یک انسان اسب‌نما به تصویر می‌کشد. داستان از این قرار است که بوجک (با صداپیشگی ویل آرنت) چندین سال قبل ستاره یک سیتکام محبوب بوده، اما زندگی او پس از این سریال با مصرف بیش‌ازحد نوشیدنی‌های الکلی به بطالت گذشته است (چیزی که این روز‌ها ما را به یاد زندگی متیو پری پس از بازی در سیتکام مشهور «دوستان» با عنوان اصلی «Friends» می‌اندازد). سریال «بوجک هورسمن» با صداپیشگی ایمی سداریس، الیسون بری، پل اف. تامپکینز و آرون پال از سرویس استریمینگ نتفلیکس منتشر می‌شود.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، فارگو و خانه کاغذی

 

فصل ششم سریال «بوجک هورسمن» را می‌توان این‌طور توصیف کرد: «باهوش‌تر، زیرکانه‌تر و چندلایه‌تر از ۹۵ درصد کمدی‌هایی که در تلویزیون یا هر بستر دیگری منتشر شده‌اند». در این فصل، یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰ به مضمون اصلی خود نزدیک‌تر شده است: مسئولیت‌پذیری یک مرد در برابر اعمالش چه معنایی دارد؟ سریال «بوجک هورسمن» به شیوه خاص خود سعی دارد پاسخ این سؤال را با طنز هالیوودی، داستان‌پردازی مبتکرانه و روایت ماجرا‌های غیرمنتظره، پویانمایی مجذوب‌کننده، ارائه موضوعی خنده‌دار در تک‌تک لحظات و نگاهی صادقانه و نسبتاً خوش‌بینانه نسبت به مسائل ارائه دهد.


تاریک

 

سریال «تاریک» یا «دارک» (با عنوان اصلی «Dark‎») مجموعه‌ای در ژانر علمی تخیلی با مضامینی فراطبیعی است که توسط باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده است. این سریال در سه فصل، داستانی پیچیده در مورد مفهوم زمان و مکان، بهشت و جهنم، فرشته و شیطان، آدم و حوا و آغاز و پایان روایت می‌کند. فصل سوم طی ۸ قسمت در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۰ توسط نتفلیکس منتشر شد و برخلاف سریال‌هایی که پایان رضایت‌بخشی ندارند، به خوبی توانست داستان پرکاراکتر خود را پایان دهد.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

نکته تمایز سریال «تاریک» فضاسازی، قصه‌پردازی و توجه به جزئیات ظریف است. داستان آن‌قدر پیچیده است که شاید فکر کنید درک ماجرا عملاً غیرممکن است، اما مسائل باورنکردنی سریال، ازجمله زنی که مادر خود را به دنیا آورده است، مفهوم غیرممکن را به بازی گرفته است. موضوع خطوط زمانی متعدد بار‌ها و بار‌ها در آثار دیگر به تصویر کشیده شده بود، اما «تاریک» را می‌توان بهترین سریالی دانست که در طول تاریخ از این موضوع برای روایت داستان خود استفاده کرده است.

 

اولین سریال اوریجینال نتفلیکس به زبان آلمانی لبریز از نمایش تناقض است؛ موضوعی چالش‌برانگیز که شاید هر کسی جرئت ساخت فیلم یا سریال بر اساس آن را نداشته باشد. فصل سوم سریال «تاریک» توانسته روند تکامل دو فصل قبلی را ادامه دهد و با یک پایان خوب، نه‌تن‌ها نظر مخاطبان را جلب کند، بلکه تحسین منتقدان را نیز برانگیزد. جاه‌طلبانه‌ترین و شاید اعجاب‌انگیزترین پازلی که تلویزیون تابه‌حال به خود دیده، مسلماً یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰ است.


دیگر سریال‌های پربیننده

 

این چند سریال پربیننده‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۰ بودند. اما سریال‌های جذاب سال منحصر به این چند عنوان نمی‌شود. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۲۰ دو سریال «هرگز تا به حال نداشته‌ام» و «نیروی فضایی» با بیش از ۴۰ میلیون بیننده در نتفلیکس پخش شده- که با هر متر و معیاری سریال‌های موفقی بوده‌اند.

 

بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۰؛ راچد، پادشاه ببر و خانه کاغذی

 

به خصوص «هرگز تا به حال نداشته‌ام» که یک درام نوجوانانه را درباره برخورد یک دانش‌آموز دبیرستانی آمریکایی-هندی با تجربه مرگ پدرش روایت می‌کند. چنان جذاب و غیرکلیشه‌ای که منتقدان آن را برای نمایش جنوب آسیا در هالیوود و شکستن کلیشه‌های آسیایی ستایش کرده‌اند.

 

منبع : روزنامه شهروند، فیلیمو شات



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.