بهترین زمان برای تشخیص سرطان سینه در زنان

زهرا قهرمانی ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) در وبینار آموزشی غربالگری، تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان‌های شایع، در رابطه با سرطان سینه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ریسک ابتلا به سرطان سینه در خانم‌های زیر ۴۰ سال با ورزش منظم هفته‌ای حداقل ۴ ساعت را، حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. وی با

کد خبر : 11235
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۳:۰۱
بهترین زمان برای تشخیص سرطان سینه در زنان



زهرا قهرمانی ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) در وبینار آموزشی غربالگری، تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان‌های شایع، در رابطه با سرطان سینه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ریسک ابتلا به سرطان سینه در خانم‌های زیر ۴۰ سال با ورزش منظم هفته‌ای حداقل ۴ ساعت را، حدود ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ماموگرافی به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک بسیاری می‌کند، بنابراین خانم‌های بالای ۴۰ سال ماموگرافی انجام داده و نگران اشعه آن نباشند، افزود: اولین اقدام برای خانم‌های زیر ۴۰ سال که با شکایت از توده‌ای داخل سینه خود به پزشک مراجعه می‌کنند، انجام سونوگرافی است و در صورت مشاهده ضایعه در سینه، ماموگرافی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه، ریسک بیشتری در ابتلا به این بیماری دارند، تصریح کرد: این افراد باید به صورت مرتب توسط پزشک متخصص معاینه شوند و ۱۰ سال زودتر از تشخیص فرد مبتلا در خانواده غربالگری را آغاز کنند.

متخصص رادیولوژی، فلوشیپ برست با اشاره به اینکه با تشخیص زودهنگام سرطان سینه، جان فردی نجات پیدا می‌کند، ادامه داد: خانم‌های بالای ۴۰ سال باید برای پیشگیری از سرطان سینه به صورت مرتب از طریق ماموگرافی غربالگری شوند، زیرا هیچ روشی جایگزین ماموگرافی نیست.

قهرمانی در رابطه با بهترین زمان معاینه برای تشخیص سرطان سینه، اظهار کرد: طلایی‌ترین زمان معاینه برای تشخیص سرطان سینه، روز ۶ تا ۱۲ سیکل قاعدگی (پس از پایان دوران قاعدگی و پس از تخمک‌گذاری)است، زیرا در این بازه زمانی اثر پروژسترون را نداریم.

وی با بیان اینکه پزشکان باید تنها به ترشحات سینه اعم از خون روشن، ترشحات اشک چشم و شفافیت سرم سینه توجه کنند، خاطرنشان کرد: بیماران باید عکس‌های ماموگرافی و مدارک بیماری خود را نگه داشته و اصلاً دور نیندازند، زیرا پزشکان برای درمان به همه آنان احتیاج دارند.

47231



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.