بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب

در اوقاتی که بدن بیشتر به آب نیاز دارد، نوشیدن آن به بدن و خلق و خوی کمک قابل توجهی خواهد کرد. ۱. باید بعد از بیدار شدن از خواب آب نوشید، زیرا بدن در طول شب دچار کم آبی می‌شود، بنابراین، برای شارژ دوباره اندام‌ها، بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح به یک

کد خبر : 259510
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب



در اوقاتی که بدن بیشتر به آب نیاز دارد، نوشیدن آن به بدن و خلق و خوی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

۱. باید بعد از بیدار شدن از خواب آب نوشید، زیرا بدن در طول شب دچار کم آبی می‌شود، بنابراین، برای شارژ دوباره اندام‌ها، بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح به یک لیوان آب نیاز دارد، این کار سیستم گوارشی و سیستم دفع را بهبود می‌بخشد و بدن را به سطحی سالم از هیدراته شدن می‌رساند.

۲. بعد از فعالیت بدنی و ورزش، ممکن است نوشیدن آب فراموش شود، اما این بی‌توجهی حتی در افراد سالم نیز می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. مصرف آب قبل، بعد و در طول ورزش مهم است، زیرا در طول ورزش، مقدار زیادی آب بر اثر تعریق از دست می‌رود که باعث کم آبی و خستگی می‌شود.

همچنین پس از تمرین سنگین، توانایی بدن برای تنظیم ضربان قلب کم می‌شود که خطر آریتمی‌های کشنده و مرگ و میر قلبی عروقی را افزایش می‌دهد، اما مطالعات نشان می‌دهد یک لیوان آب بعد از یک تمرین سنگین به کند کردن ضربان قلب و کاهش گرفتگی عضلات کمک می‌کند.

۳. نوشیدن آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به بهبود هضم غذا، کاهش وزن، بهبود خشکی پوست و افزایش متابولیسم کمک می‌کند؛ اما نوشیدن آب بعد از غذا روند هضم را کند می‌کند و مشکل‌آفرین است.

۴. قبل از حمام آب بنوشید تا فشار خون را کاهش دهد. این کار برای حفظ ضربان قلب سالم و تنظیم دمای بدن نیز مفید است.

۵. نوشیدن آب قبل از رفتن به رختخواب هم مفید است تا مایعات از دست رفته در طول شب را جبران کند؛ با این حال، اگر از مشکلات کلیوی یا قلبی رنج می‌برید، شاید این کار، فشار بیشتری بر کلیه‌ها وارد کند و آن‌ها را ضعیف کند پس با پزشک خود مشورت کنید.

۶. زمانی که احساس بیماری می‌کنید نوشیدن آب، به دفع سموم و باکتری‌ها از بدن شما کمک می‌کند و این توصیه پزشکان به بهبود بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

۷. زمانی که احساس خستگی می‌کنید هم آب بنوشید، زیرا بیشتر احساس خستگی از کم آبی بدن ماست. یک لیوان آب خنک بنوشید تا بدن فعال شود.

۸. هنگامی که در اطراف افراد آلوده و بیمار هستید آب بنوشید؛ در بیمارستان، مدرسه، محل کار یا هر مکان عمومی و شلوغ نوشیدن آب کمک کننده است. بدن خود را هیدراته نگه دارید تا میکروب‌ها، باکتری‌ها و سموم را از بدن دفع کنید.

از همه مهم‌تر لزوم نوشیدن آب در زمان تشنگی است؛ باید بدن را با این معجزه طبیعت سرحال نگه دارید.

۲۳۳۲۳۳



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.