بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان مهاجرت از طریق ویزای شغلی

[ad_1] 3 نکته از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان جمهوری فدرال آلمان پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا است. نام این کشور به زبان آلمانی Deutschland ( تلفظ:دائچلَند) و در اروپا Germany   است. آلمان کشوری مهاجرپذیر است و به دلیل صنعت بسیار پیشرفته، شرایط اجتماعی مطلوب، امکانات تحصیلی و آموزشی، امنیت، اقتصاد و علم و فناوری

کد خبر : 444308
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان مهاجرت از طریق ویزای شغلی

[ad_1]

3 نکته از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان

جمهوری فدرال آلمان پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا است. نام این کشور به زبان آلمانی Deutschland ( تلفظ:دائچلَند) و در اروپا Germany   است. آلمان کشوری مهاجرپذیر است و به دلیل صنعت بسیار پیشرفته، شرایط اجتماعی مطلوب، امکانات تحصیلی و آموزشی، امنیت، اقتصاد و علم و فناوری قدرتمند، تبدیل به کشوری جذاب و ایده‌آل برای مهاجران از سرتاسر دنیا شده است. روابط ایران و آلمان از گذشته تاکنون همواره نیکو و بدون چالش بوده و این موضوع  در کنار سایر مزایای کار و تحصیل و زندگی در آلمان، این کشور را به  مقصد مهاجرتی مهم ایرانیان تبدیل کرده است. برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به شرح این روش‌ها خواهیم پرداخت.

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

مهاجرت به المانمهاجرت به المان
بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای شغلی

برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری، باید شرایط آن را داشته باشید. کشور آلمان به دو دلیل  از متخصصین و کارگران، استقبال ‌می‌کند و نیازمند نیروهای کاری ساده و ماهر در تمام زمینه‌هاست:

  1. جمعیت پیر و بازنشسته‌ی آلمان و نبود نیروی کار جوان و تازه نفس
  2. صنعت و تولید قدرتمند

اکنون شهروندان آلمانی میانگین سنی بالایی دارند و  اغلب در سنین بازنشستگی و پیری هستند. از طرفی تولید بالا، کارخانه و کمپانی‌های فعال و صنعت قوی در آلمان، نیازمند متخصصین جوان و کارگران ماهر است. همین امر موجب شده آلمان  برای جبران  کمبود و تامین نیروی کار، اقدام به پذیرش ورود مهاجران قانونی برای اشتغال کند. آلمان با مهاجرت نیروهای کاری متخصص و بامهارت، خیلی زود موافقت می‌کند.

پس مهاجرت کاری، یکی از روش‌های ورود به آلمان ‌ و اشتغال در آلمان، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان واقامت دائم این کشور است. آلمان چند نوع ویزای کاری صادر می‌کند که هرکدام، نام، سن، تخصص و شرایط مختلفی دارد. موارد زیر برای دریافت ویزای کاری آلمان، نیاز است:

  1. مدرک اثبات تخصص
  2. داشتن جاب آفر از کارفرمای آلمانی
  3. تمکن مالی
  4. تسلط به زبان آلمانی
  5. سابقه کاری
  6. شرط سن

البته در بعضی رشته‌ها که به شدت مورد نیاز کشور آلمان است ، شرایط کمی تسهیل شده تا بتوان راحت تر و سریع تر مهاجران متخصص را شناسایی و آنها را از طریق ویزای کاری وارد آلمان کرد.

با پذیرش مهاجرت شغلی از جانب کشور آلمان، به شما مجوز اقامت موقت می‌دهند. با دریافت مجوز کار و اقامت موقت، موجبات اقامت دائم فراهم خواهد شد.

مجوز اقامت موقت، تاریخ خروج مشخصی دارد و هدف فرد از ورود به خاک آلمان در آن ثبت شده است. همچنین تعداد فعالیت‌های مُجاز و قانونی که دارنده‌ی اقامت موقت می‌تواند انجام دهد، در مجوز اقامت موقت، ذکر شده است.

اگر چه  مجوز اقامت موقت،همانطور  که از نام آن پیداست، همیشگی نیست؛ اما قدم اول برای گرفتن اقامت دائم است.

دانشگاه‌های آلمان، جزء دانشگاه‌های خوب و قابل قبول در دنیا هستند.  دو نوع دانشگاه دولتی و غیردولتی در آلمان دانشجو می‌پذیرند که دولتی‌ها دارای شرایط تحصیل رایگان ( مبلغ خیلی کمی در سال با عنوان سهم دانشجو) هستند. اما دانشگاه‌های غیر دولتی، مبالغ شهریه‌ی بسیار سنگینی دارند‌.

زبان رسمی در دانشگاه‌های آلمان، زبان انگلیسی است و برای تحصیل مدرک معتبر زبان ( نمره‌ی آیلتس ۶.۵) لازم است.

یک امتیاز قابل توجه در دانشگاه‌های آلمان این است که دانشجو در طی هفته حدود ۲۰ ساعت مجوز کار پاره‌وقت دارد. این موضوع  کمک شایانی به کسب درآمد و گذران بهتر زندگی دانشجو در آلمان می‌کند. از طرفی سابقه‌ی کار نیز محسوب می‌شود.

امکان درس‌ خواندن در آلمان در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد. بعضی دانشگاه‌ها برای ورود به مقطع فوق لیسانس و دکترا، شرط سنی، شرط معدل و آزمون ورودی دارند‌.

اقدام در جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای دریافت مدرک لیسانس (کارشناسی) مدارک زیر را می‌‌خواهد:

  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • ترجمه‌ی ریز نمرات و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دارا بودن سن مناسب برای کارشناسی
  • تمکن مالی برای گذراندن زندگی در حین تحصیل
  • گذراندن چند ترم پیش نیاز در کالج‌های آلمان در بعضی رشته‌ها

مدارک و ضوابط مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان

  • داشتن سن مناسب
  • ترجمه‌ی مدرک لیسانس و فوق لیسانس و ریز نمرات
  • داشتن حداقل معدل لازم برای هر رشته
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان معتبر
  • عدم سوء پیشینه
  • سن و gap study مُجاز برای کارشناسی ارشد و دکترا
  • داشتن استاد راهنما در همان رشته یا رشته‌های مرتبط
  • مقاله و پژوهش در زمینه های کاری استاد راهنما
  • اثبات انگیزه لازم برای ادامه‌ی تحصیل

اقامت آلمان با ازدواج و قانون خاک

ازدواج با شهروند آلمانی یا فردی که دارای اقامت دائم آلمان است هم میتواند یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان باشد، در صورت داشتن شرایط لازم، منجر به دریافت ویزا و اقامت آلمان می‌شود. اما قوانین سختگیرانه‌ای در این زمینه وجود دارد که ازدواج صوری و ساختگی را از ازدواج رسمی و حقیقی تشخیص دهد. از جمله مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت و  دریافت اقامت آلمان با ازدواج موارد زیر است:

  1. تمکن مالی شهروند آلمان
  2. اقامت موقت فرد متقاضی در آلمان به مدت معین
  3. گذشت زمان ۳ سال از ازدواج
  4. ارائه‌ی اسناد و مدارک برای اثبات حقیقی بودن ازدواج
  5. داشتن مدرک زبان فرد متقاضی
  6. پرداخت هزینه‌ی تابعیت
  7. شرکت و قبولی در آزمون شهروندی آلمان
  8. داشتن بیمه و عدم سوء سابقه

تولد و قانون خاک

کشور آلمان از قانون خاک تبعیت می‌کند و چنانچه نوزادی در خاک این کشور متولد شود، اقامت دائم آلمان را دریافت خواهد کرد.اما باز هم شرایطی برای این نوع اقامت وجود دارد. والدین کودک باید اقامت دائم آلمان را داشته باشند و مدت زمان معینی را قبل از تولد نوزاد، در آلمان زندگی کرده باشند. همچنین فرزند باید در مسکن مناسب رشد کند و والدین قدرت مالی مناسبی برای تامین مایحتاج کودک داشته باشند.

در بعضی موارد ممکن است با وجود نبود بعضی شرایط لازم ، باز هم فرزند متولد شده، تابعیت آلمان را دریافت کند که این موضوع بستگی به تصمیم دولت آلمان و شرایط موجود دارد و باید بررسی شود.

ویزای المانویزای المان
بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان

آوسبیلدونگ یک طرح آموزشی و فنی برای کسب ویزا است. این طرح اختصاصاً به کشور آلمان تعلق دارد. این روش برای جوانان بین۱۸ تا ۴۰ سال که تحصیلات دانشگاهی بالا و سابقه‌ی کار ندارند، طراحی شده تا با یک دوره کارآموزی در آلمان بتوانند قانونی فعالیت کنند.

این دوره‌ی کسب مهارت شامل دروس تئوری و عملی است و کارآموز تمام زیر و بم رشته‌ای که در آن مشغول کارآموزیست را فرا می‌گیرد. آوسبیلدونگ حدود سه سال طول می‌کشد و پس از آن گواهینامه‌ی مربوط به رشته را دریافت خواهد کرد و فرد می‌تواند رسما در آلمان اقامت و کار کند.

برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ باید به زبان آلمانی مسلط بوده، تمکن مالی داشته باشید ، رزومه‌ی خوب، انگیزه نامه‌ی قوی، ترجمه‌ی مدارک و اقدام و درخواست به موقع، سن پایین، درخواست در رشته‌های پر نیاز در آلمان همگی تاثیر زیادی در صدور ویزای آوسبیلدونگ دارند.

مهاجرت به آلمان با سرمایه‌گذاری

مهاجرت به آلمان با سرمایه‌گذاری همانطور که از نامش پیداست احتیاج به سرمایه‌ی زیادی دارد.عده ای فکر می‌کنند خرید ملک در آلمان ، سرمایه گذاری است و موجب دریافت ویزای آلمان خواهد شد. اما اینطور نیست و خرید ملک باعث دریافت ویزا نمی‌شود. سرمایه‌گذاری که باعث اعطای ویزا شود، انتقال این سرمایه به آلمان از طریق، ثبت شرکت، راه اندازی بیزنس و تجارت، انتقال یک شعبه از کسب و کار در کشور خودتان به آلمان و شروع یک استارت آپ است.  تمامی این روش ها اقامت موقت در آلمان را در پی دارد و پس از ورود باید جهت تبدیل اقامت موقت به دائم تلاش کرد.

مهاجرت به  آلمان با سرمایه‌گذاریمهاجرت به  آلمان با سرمایه‌گذاری
مهاجرت به  آلمان با سرمایه‌گذاری

و باز هم یکی دیگر از شرایط مهاجرت به کشور المان را باشما به اشتراک گذاشتیم ادامه مطالب

 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.