بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

برترین‌ها: پنجمین آلبوم لانا دل رَی (Lana Del Rey) با عنوان «نورمن راکول» (Norman Rockwell) که پیچیده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین آلبوم وی به شمار می‌آید به عنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۱۹ از دیدگاه منتقدان انتخاب شد. این آلبوم که پر از تصنیف‌های سافت‌راک جذاب مرتبط با مرگ رویای آمریکایی است، در صدر بسیاری از رنکینگ‌های موسیقی

کد خبر : 3367
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹


برترین‌ها: پنجمین آلبوم لانا دل رَی (Lana Del Rey) با عنوان «نورمن راکول» (Norman Rockwell) که پیچیده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین آلبوم وی به شمار می‌آید به عنوان بهترین آلبوم سال ۲۰۱۹ از دیدگاه منتقدان انتخاب شد. این آلبوم که پر از تصنیف‌های سافت‌راک جذاب مرتبط با مرگ رویای آمریکایی است، در صدر بسیاری از رنکینگ‌های موسیقی سال اخیر قرار گرفته است. این خواننده در واکنش به انتخاب آلبومش به عنوان بهترین آلبوم سال چنین نوشت: «ساخت این آلبوم بسیار پرمعنا و خوشایند بود. از هر دقیقه آن لذت بردم. دیدن این میزان توجه از دوستان و منتقدان نسبت به آن مایه خوشحالی است».

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹Lana Del Rey

وی در ادامه افزوده است: «هر واژه و ملودی به شکلی غیرمنتظره پر از شادی بوده و از ته قلبم ادا شد، از این رو برای نورمن بسیار خوشحال، از جک [آنتونوف]به خاطر کمک به من در ساخت این آهنگ بسیار سپاسگزارم و منتظرم که برای آهنگ بعدی مرا تحت تاثیر و الهام قرار دهد». فهرست نهایی بی‌بی‌سی از بهترین آهنگ‌ها و آلبوم‌های سال از ۳۰ فهرست منتشر شده مهم‌ترین مجلات، بلاگ‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیای موسیقی در انتهای سال، مانند NME، Rolling Stone، BBC ۶ Music و مجله France’s Les Inrockuptibles magazine گرفته شده است. خوانندگان زن رتبه‌های بالای فهرست بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های سال را به خود اختصاص داده و از ۱۰ آلبوم برتر، ۸ مورد متعلق به خوانندگان زن بود.

۱۰ آلبوم موسیقی برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان

۱. آلبوم Norman Rockwell از Lana Del Rey

۲. آلبوم When We All Fall Asleep… از Billie Eilish

۳. آلبوم Igor از Tyler, The Creator

۴. آلبوم Ghosteen از Nick Cave & The Bad Seeds

۵. آلبوم Magdalene از FKA Twigs

۶. آلبوم Titanic Rising از Weyes Blood

۷. آلبوم All Mirrors از Angel Olsen

۸. آلبوم Thank U, Next از Ariana Grande

۹. آلبوم Cuz I Love You از Lizzo

۱۰. آلبوم Jaime از Brittany Howard

در کل، منتقدان از ۱۸۹ آهنگ در میان بهترین آهنگ‌های مورد نظرشان در سال جاری سخن گفته‌اند که در سبک‌های مختلف، از پانک راک تا پاپ متغیر هستند. در این فهرست هیچ اشاره‌ای به آلبوم No. ۶ Collaborations Project از اد شیران و آلبوم Divinely Uninspired to a Hellish Extent از لوییس کاپالدی که پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال در بریتانیا بوده اند اشاره‌ای نشده، در حالی که آلبوم Lover از تیلور سویفت که بیش از ۳ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته در رتبه ۲۲ اُم این فهرست جای گرفته است. آلبوم لانا دل ری در این رقابت در صدر قرار گرفته و از ۶۰۰ امتیاز ممکن توانسته ۳۸۹ امتیاز را کسب کرده و در صدر انتخاب مجلات Q Magazine، The Guardian و Pitchfork قرار بگیرد.

این آلبوم در ماه آگوست در صدر پرفروش‌ترین آهنگ‌های ماه بریتانیا قرار گرفته و اخیراً نیز اولین نامزدی گرمی در بخش بهترین آلبوم سال را برای دل ری به ارمغان آورده است. یکی از کلیدی‌ترین آهنگ‌های این آلبوم با عنوان «The Greatest» نیز در میان ۱۰ آهنگ برگزیده سال قرار داشته که در کنار آهنگ کانتری.رپ Old Town Road از Lil Nas X و تصنیف ویرانگر Cellophane از FKA Twigs قرار می‌گیرد. آهنگ پاپ متفاوت بیلی ایلیش با عنوان «Bad Guy» نیز بعد از قرار گرفتن در صدر هفت فهرست جداگانه از بهترین‌های سال ۲۰۱۹ به عنوان آهنگ برتر در مقیاس کلی انتخاب شد.

۱۰ آهنگ برتر سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان

۱. آهنگ Bad Guy از Biilie Eilish

۲. آهنگ Old Town Road از Lil Nas X

۳. آهنگ Cellophane از FKA Twigs

۴. آهنگ Con Altura از Rosalía and J Balvin

۵. آهنگ Juice از Lizzo

۶. آهنگ Seventeen از Sharon Van Etten

۷. آهنگ The Greatest از Lana Del Rey

۸. آهنگ Gone (ft Christine & The Queens) از Charli XCX

۹. آهنگ Harmony Hall از Vampire Weekend

۱۰. آهنگ Bags از Clairo

توضیحاتی بیشتر در مورد ۱۰ آلبوم برتر سال ۲۰۱۹

آلبوم Norman Rockwell از Lana Del Rey

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

در آلبوم‌های قبلی، لانا دل ری خود را یک زن زیبای درمانده نشان می‌داد که او را به اینطرف و آنطرف کشانده، اما در نهایت بیشتر به خودشان و بازی‌های ویدیویی‌شان اهمیت می‌دادند. در آلبوم «Norman Rockwell»، اما این خواننده صدای خود را یافته است. او در اولین آهنگ آلبوم خود خطاب به یک معشوق خام و بی‌تجربه می‌گوید: «مرد کودک لعنتی، اگر چه ۱۸۵ متر قد داری، اما مانند یک بچه رفتار می‌کنی».

در ادامه وی منتقدان، دوستان مرد و چهره‌های مشهور صنعت ضبط موسیقی را خطاب قرار داده و می‌گوید که آن‌ها «مهربانی‌ام را با ضعف اشتباه گرفتند» و در ادامه می‌گوید: «چیزی که دیگر اتفاق نخواهد افتاد، بی سروپاها». این آلبوم به نام هنرمند و نقاشی که نامش مترادف با رویای ایده‌آل زندگی آمریکایی است نامگذاری شده، اما انتخاب شخصیت‌های آلبوم دل ری که از قاتلین سریالی تا سیلویا پلت متفاوت است، به این نکته اشاره دارد که این رویا هیچگاه آنطور که به نظر می‌رسیده نبوده است.

در آهنگ The Greatest، دل ری به صحبت در مورد کشوری دو جبهه‌ای شده به خاطر اضطراب سیاسی، تغییرات اقلیمی، فرهنگ پوچ سلبریتی‌ها و حتی هشدار‌های نادرست در مورد حمله هسته‌ای به هاوایی پرداخته و نتیجه‌گیری می‎‌کند که: «حدس می‌زنم که من با بدترین شکست تمامی آن‌ها مواجه شده‌ام». اما این آلبوم با صحبت‌هایی در مورد خوشبینی نسبت به آینده به اتمام می‌رسد: «داشتن امید برای زنان چیز خطرناکی است، اما من آن را دارم، بله آن را دارم». خود دل ری در مصاحبه‌ای در مورد این آلبوم گفته است: «این آلبومی است در مورد بازگشت به خود و انتخاب خندیدن به جای گریه کردن».


۲. آلبوم When We All Fall Asleep… از Billie Eilish

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

در حالی که بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی تیمی بزرگ از ترانه‌سرایان و تهیه کنندگان را اطراف خود دارند، بیلی ایلیش اولین آلبومش را در خانه ساخته و برای این کار تنها از برادرش، فینیاس اوکانل، کمک گرفت. آهنگ‌های تکان دهنده و شجاعانه آن‌ها ساختار معمول آهنگ‌های پاپ را شکسته و طرحی نو در انداخته‌اند. ایلیش سبک صدایی بسیار آرامش‌بخشی داشته و چنان آرام و نزدیک به میکروفون می‌خواند که انگار در گوشتان نجوا می‌کند.

در نتیجه، تصنیف‌هایی مانند «When The Party’s Ove» احساس آسیب‌پذیری زیادی دارند، در حالی که اشعار درهم و برهم آهنگ «Bad Guy» شبیه لطیفه‌ای است که در ته کلاس درس برای همکلاسان روایت می‌شود. وی با ترکیبی از چیز‌های عجیب و غریب، ناجور و سوء تفاهمی موفق می‌شود امیدها، ترس‌ها و آسیب‌پذیری‌های یک نسل کامل را به تصویر بکشد. نبوغ اصلی این آلبوم، قابل درک بودن بی‌مثال آن است.


۳. آلبوم Igor از Tyler, The Creator

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

تایلر، خالق در اعلامیه انتشار آلبوم جدید خود با نام Igor در شبکه‌های اجتماعی خود چنین نوشت: «انتظار یک آلبوم رپ را نداشته باشید. اصلاً انتظار هیچ آلبومی را نداشته باشید، فقط بروید و از آن لذت ببرید». کسانی که توصیه خواننده مذکور را پذیرفته و به درون آلبوم جدید او شیرجه رفتند خود را غرق در ذهن او یافتند، در حالی که او یک رابطه عاشقانه بدفرجام با معشوق محبوبش را تشریح می‌کرد، از خلسه تا پارانویا و پشیمانی. موسیقی این آلبوم نیز به اندازه آهنگ‌هایش آشفته بود که با امواجی متغیر از احساسات ریتم و سبک آن تغییر می‌کرد. اگر چه هنرمندانی مانند فارل، کانیه و سولانژ در این آلبوم به عنوان مهمان حضور داشتند، اما باید آن را ۱۰۰ درصد آلبوم خود تایلر دانست.


۴. آلبوم Ghosteen از Nick Cave & The Bad Seeds

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

ترانه‌های چرک‌نویسی هفدهمین آلبوم نیک کیو و دانه‌های بد در شرایطی شکل گرفتند که این خواننده با مرگ تراژیک پسر ۱۵ ساله خود روبرو شده بود. در ابتدا او قادر به نوشتن هیچ آهنگی نبود، اما در ادامه خطاب به طرفداران خود چنین گفت: «فهمیدم که با مقداری تمرین، تجسم می‌تواند خود را به چیزی فراتر از شرایط شخصی و به مرحله حیرت برساند. در انجام این کار، رنگ به اشیاء برگشته با شدتی جدید و جهان روشن، شفاف و جدید به نظر می‌رسید».

اما آلبوم Ghosteen یک روایت ساده و منظم از غلبه بر غم را ارائه نمی‌دهد. ترانه‌های این آلبوم طولانی، شفاف و تعمقی هستند و به همان اندازه که درماندگی هنرمند به پذیرش غم منتهی می‌شود، امیدش نیز کمرنگ می‌گردد. اگر چه این آلبوم دردناک است، اما حسی از خالی کردن عقده‌های درونی در این آلبوم وجود دارد که آن را به یکی از بهترین آلبو‌م‌های سال‌های اخیر تبدیل کرده است، جلیقه نجاتی برای کسانی که در میان امواج سهمگین غم و اندوه غوطه می‌خورند.


۵. آلبوم Magdalene از FKA Twigs

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۷، تالیا بارنت (Tahliah Barnett) برای برداشتن ۶ تومور موجود در رحم خود جراحی‌های سنگینی انجام داد. همزمان وی با درد ناشی از جدایی از رابرت پتینسون مواجه شد، رابطه‌ای که بارنت را به جایگاهی همیشه حاضر در رسانه‌های زرد رسانده که اصلاً خوشایند او نبود. رنج‌های فیزیکی و روحی این خواننده در دومین آلبوم او به خوبی نمایان است.

برخی از آهنگ‌های وی در این آلبوم خشم مطلق هستند به طوری که در آهنگ Cellophane می‌گوید: «این کار را برای تو نکردم؟ چرا اینکار را برای تو نمی‌کنم؟». دیگر آهنگ‌های این آلبوم مانند Fallen Alien شبیه این است که خواننده در یک کابوس گرفتار شده است. Twigs در این آلبوم از هارمونی اپرا و همخوانی با ملودی‌های پاپ و پالس‌های افزایشی موسیقی الکترونیک برای خلق صدا‌های بسیار تند جدید استفاده می‌کند.


۶. آلبوم Titanic Rising از Weyes Blood

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

روی جلد چهارمین آلبومش، ناتالی مرینگ که با نام هنری Weyes Blood فعالیت می‌کند در اتاق دوران نوجوانی‌اش معلق مانده در حالی که آب در اطراف او در موج می‌زند. این تصویر نمادی از تم اصلی آلبوم اوست: اشتیاق برای بازگشت به آرامش‌های دوران کودکی در حالی که این احساسات در پیچیدگی‌ها و سختی‌های زندگی بزرگسالی احاطه شده‌اند. به همین ترتیب، آلبوم Titanic Rising پر از یادآوری‌های نوستالژیک از آهنگ‌ها فاخر و پاپ بیتلز و کارول کینگ با ریتم‌هایی متفاوت است.

در مرکز همه این‌ها صدای مرینگ قرار دارد، در حال اوج گرفتن و پر از مالیخولیا، در حالی که سعی دارد در مورد تغییرات اقلیمی و اتکای بیش از حدمان به تکنولوژی هشدار دهد. اما مانند لانا دل ری، او نیز در میانه این فجایع سیاسی و زیست محیطی امیدش را از دست نداده است. وی در مصاحبه‌ای در مورد این آلبوم خود چنین می‌گوید: «می‌خواهم مطمئن شوم که همه اینطور احساس کنند که لیاقت زنده بودن را دارند. امیدوارم که بتوانید در آخرالزمان لبخند به لب داشته باشید».


۷. آلبوم All Mirrors از Angel Olsen

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

انجل اولسن دو بار آلبوم چهارم خود را ساخته و منتشر کرد. نسخه اورجینال یک آهنگ سولو تند و آکوستیک بود. نسخه بعدی، اما بسیار جاه‌طلبانه‌تر بوده و اجرا‌های صوتی دراماتیکش با ویولن بیشتر و آهنگ‌های تیز قدرت بیشتری می‌یافت. آهنگ‌های آلبوم در برهه‌ای پرآشوب از زندگی اولسن ساخته شده‌اند که اگر چه با شهرت او همراه بود، اما با از هم پاشیدن روابط عاشقانه‌اش نیز توأمان شد. وی در مصاحبه با تایمز می‌گوید: «نمی‌گویم که بزرگ‌ترین غم از دست دادن را تجربه کرده، اما در تشریح یک چیز غم‌انگیز بسیار بسیار خوب هستم».


۸. آلبوم Thank U, Next از Ariana Grande

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

چهارمین آلبوم آریانا گرانده با عنوان Sweetener که در بحبوحه بمب‌گذاری‌های منچستر آرنا منتشر شد بسیار مثبت بود؛ آلبومی در گرامیداشت زندگی و ۲۲ نفری که در این بمب‌گذاری کشته شدند. اما در زمانی که گرانده در حال تبلیغ این آلبوم خود بود، مک میلر که دوست نزدیک، همکار و نامزد سابق گرانده بود، به خاطر اوردوز درگذشت. درست کمی بیش از یک ماه بعد، رابطه پرفراز و نشیب گرانده با پیت داویدسون نیز به پایان رسید. در حالی که دنیای او در مدت کوتاهی فرو ریخته بود، این هنرمند به یک استودیو ضبط آهنگ روبروی آپارتمانش در نیویورک پناه برد.

آنجا، وی در میان دوستانش، قلبش را در قالب یک آلبوم حیرت‌انگیز و جذاب ریخت. گرانده در مصاحبه‌ای درباره این آلبوم چنین گفته است: «به نحوی زندگی مرا نجات داد. حقیقتاً چرند به نظر می‌رسد، اما نهایت زیبایی را داشت. فکر نمی‌کنم زندگی به اندازه زمانی که کار را شروع کردیم برایم بد بوده باشد و سپس دوستانم آن را برایم جذاب و خاص ساختند». آهنگ احساسی اصلی این آلبوم Ghostin’ است، یک اعتراف تاثیرگذار در مورد دو معشوق گذشته که به خاطر یک نفر سوم رنج می‌کشند: «می‌دانم که وقتی بار دیگر به خاطر او گریه می‌کنم قلبتان می‌شکند» و این نوعی معذرتخواهی از دو معشوق سابق است.


۹. آلبوم Cuz I Love You از Lizzo

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

آیا کسی با اشتیاقی چنین در یک سال اخیر به اندازه ملیسا ویوین جفرسون با عنوان هنری Lizzo به ستارگی در دنیای موسیقی پاپ حمله کرده است؟ او از همان هفته اول ماه ژانویه با بمب‌هایی از شادی و مثبت‌گرایی توجه همه را به خود جلب کرده و با هر آهنگ جدیدش، حس شوخ‌طبعی و پیام‌هایش در مورد نگاه مثبت به بدن و علاقه به رنگ و ظاهر را بیشتر و بیشتر فریاد می‌زد. موفق‎‌ترین آلبوم او با عنوان Cuz I Love You در واقع سومین آلبوم اوست، اما اولین آلبوم لیزو به شمار می‌آید که ترکیبی از رپ، قدرت صدا و تک‌گویی خاص خود اوست.


۱۰. آلبوم Jaime از Brittany Howard

بهترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های خارجی ۲۰۱۹

اولین آلبوم مجزا و تکی از بریتانی هاوارد که خواننده سابق گروه Alabama Shakes است به یاد خواهر بزرگترش که در سن ۱۳ سالگی به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت نامگذاری شده است. اگر چه آهنگ‌های این آلبوم به طور ویژه در مورد جیمی نیستند، اما بریتانی می‌خواهد نام او را در آهنگ‌های خود داشته باشد تا دیگر برایش غم‌انگیز نباشد. هاوارد در مصاحبه با بی‌بی‌سی در مورد خواهرش چنین می‌گوید: «او اولین معلم من بود.

او کسی بود که به من یاد داد موسیقی را دوست داشته باشم و کسی که به من یاد داد خلاق باشم و تجسم کنم. او مرا با تمام چیز‌هایی که برایم عزیز بود تنها گذاشت، از این رو احساس می‌کنم که گذاشتن نام او روی این چیز‌ها بهترین کار باشد، زیرا احساس می‌کنم که این کار را با تنهایی انجام نداده‌ام». با این وجود آلبوم Jaime را باید آلبومی زندگینامه‌ای دانست که در آن هاوارد به مذهب، عشق یکطرفه و نژادپرستی می‌پردازد.

منبع: bbc



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.