بهبود دلار آمریکا افزایش می یابد، نگرانی ها برای سقف بدهی ایالات متحده افزایش می یابد

[ad_1] اشتراک گذاری: دلار آمریکا پس از عملکرد ناامیدکننده روز چهارشنبه جایگاه خود را پیدا کرد. شاخص دلار آمریکا به بالای 102.00 صعود کرد و برای هفته مثبت شد. بن بست سقف بدهی ایالات متحده با نزدیک شدن به ضرب الاجل ادامه دارد. دلار آمریکا در روز پنجشنبه پس از تلاش برای یافتن

کد خبر : 358177
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
بهبود دلار آمریکا افزایش می یابد، نگرانی ها برای سقف بدهی ایالات متحده افزایش می یابد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا پس از عملکرد ناامیدکننده روز چهارشنبه جایگاه خود را پیدا کرد.
  • شاخص دلار آمریکا به بالای 102.00 صعود کرد و برای هفته مثبت شد.
  • بن بست سقف بدهی ایالات متحده با نزدیک شدن به ضرب الاجل ادامه دارد.

دلار آمریکا در روز پنجشنبه پس از تلاش برای یافتن تقاضا پس از آمار تورم آوریل ایالات متحده (ایالات متحده) در روز چهارشنبه، شتاب صعودی پیدا کرد. شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و به رشد روزانه قوی بالای 102.00 می چسبد.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل به صورت سالانه 4.9 درصد افزایش یافته است. این رقم به دنبال افزایش 5 درصدی ثبت شده در ماه مارس بود و کمتر از انتظار بازار 5 درصد بود. با واکنش اولیه بازار، دلار آمریکا در برابر رقبای خود شروع به تضعیف کرد و سرمایه گذاران متقاعد شدند که فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) چرخه انقباض خود را در ژوئن متوقف خواهد کرد.

در اوایل روز پنجشنبه، فشار فروش سنگین پیرامون یورو در میان عناوین متناقض پیرامون چشم انداز نرخ بانک مرکزی اروپا (ECB) به دلار کمک کرد تا بخشی از خروج سرمایه را جذب کند. در نیمه دوم روز، پس از کاهش شاخص‌های اصلی وال استریت، دلار بر جریان‌های بهشت ​​امن سرمایه‌گذاری کرد.

با این حال، بحران قریب الوقوع سقف بدهی در ایالات متحده به عنوان یک عامل خطر کلیدی برای دلار در کوتاه مدت ظاهر می شود. بت هامک، رئیس کمیته مشاوره استقراض خزانه داری و رئیس گروه مالی جهانی گلدمن، اخیراً گفت که بن بست سیاسی بر سر سقف بدهی ایالات متحده یک “خطر واقعی” برای دلار آمریکا ایجاد می کند. رئیس جمهور جو بایدن و قانونگذاران ارشد جمهوری خواه روز جمعه گفتگوهای بیشتری خواهند داشت.

محرک های بازار دیجست روزانه: دلار آمریکا در بحبوحه ریسک گریزی افزایش می یابد

  • نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، در اظهار نظر در مورد چشم انداز سیاست، گفت: “تورم در حال کاهش است، اما تا کنون بسیار پایدار بوده است، این بدان معناست که ما باید برای مدت طولانی آن را حفظ کنیم.”
  • جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد که نکول آمریکا در مورد عدم افزایش سقف بدهی منجر به “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد.
  • تورم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 5.6 درصد در ماه مارس که انتظار می‌رفت، به 5.5 درصد در آوریل کاهش یافت. به طور ماهانه، CPI و Core CPI 0.4٪ افزایش یافتند که با برآوردهای تحلیلگران مطابقت داشت.
  • BLS روز پنجشنبه گزارش داد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای تقاضای نهایی در ایالات متحده در ماه آوریل 2.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است که نسبت به افزایش 2.7 درصدی ثبت شده در ماه مارس کاهش یافته است.
  • داده های هفتگی منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده نشان داد که تعداد اولیه مطالبات بیکاری در هفته منتهی به 6 مه به 264000 رسید.
  • یوهای ایلام، تحلیلگر FXStreet، در اظهار نظر در مورد گزارش تورم ایالات متحده، گفت: “گزارش CPI بالاتر از ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) است که کمتر از یک هفته پیش منتشر شد، و در مجموع یک مورد قانع کننده برای توقف وجود دارد.” سرمایه گذاران در حال حاضر شانس رو به رشد کاهش نرخ را می بینند و این بر گرینبک فشار می آورد.
  • CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال بیش از 90٪ قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست خود را در جلسه سیاست بعدی بدون تغییر باقی می گذارد.
  • بازده اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از اینکه در اوایل هفته به بالای 3.5 درصد رسید، تقریباً 5 درصد زیر 3.4 درصد کاهش یافت.
  • فدرال رزرو در نظرسنجی افسر وام خود برای سه ماهه اول اشاره کرد که پاسخ دهندگان استانداردهای سخت تر و تقاضای ضعیف تر برای وام های تجاری و صنعتی (C&I) به شرکت های بزرگ و متوسط ​​را گزارش کردند. در ادامه این نشریه آمده است: «بانک‌ها استانداردهای سخت‌تر و تقاضای ضعیف‌تر را برای همه دسته‌های وام‌های تجاری املاک گزارش کردند.
  • اوایل هفته، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، روز سه‌شنبه به باشگاه اقتصادی نیویورک گفت که فدرال رزرو باید با سیاست پولی وابسته به داده‌ها باشد و یادآور شد که فدرال رزرو در صورت نیاز دوباره نرخ‌ها را افزایش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال: شاخص دلار آمریکا از نظر فنی صعودی می شود

شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالای 101.65 صعود کرد، جایی که میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) قرار دارد. در صورتی که DXY روز را بالاتر از آن سطح ببندد، می تواند 102.50 (SMA 50 روزه) و 103.00 (سطح روانی، SMA 100 روزه) را هدف قرار دهد.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه کمی بالاتر از 50 افزایش یافت که نشان دهنده افزایش حرکت صعودی است.

در صورتی که 101.65 به عنوان پشتیبانی حفظ نشود، فروشندگان می توانند علاقه نشان دهند و DXY را به سمت 101.00 (سطح ایستا، سطح روانی) بکشند. بسته شدن روزانه در زیر دومی می تواند در را برای یک اسلاید طولانی تا 100.00 باز کند.

سوالات متداول دلار آمریکا

دلار آمریکا چیست؟

دلار آمریکا (USD) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا و واحد پول “عملی” تعداد قابل توجهی از کشورهای دیگر است که در آنها در کنار اسکناس های محلی در گردش است. بر اساس داده‌های سال 2022، این ارز پرمعامله‌ترین ارز در جهان است که بیش از 88 درصد از کل گردش ارز جهانی یا میانگین 6.6 تریلیون دلار مبادلات در روز را به خود اختصاص داده است.
پس از جنگ جهانی دوم، دلار آمریکا از پوند انگلیس به عنوان ارز ذخیره جهان خارج شد. در بیشتر تاریخ خود، دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شد، تا اینکه توافقنامه برتون وودز در سال 1971 که استاندارد طلا از بین رفت.

تصمیمات فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

مهمترین عامل منفرد تأثیرگذار بر ارزش دلار آمریکا، سیاست پولی است که توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت (کنترل تورم) و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این دو هدف، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابند و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، فدرال رزرو نرخ ها را افزایش می دهد که به ارزش دلار کمک می کند. زمانی که تورم به زیر 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد که بر گرین‌بک تأثیر می‌گذارد.

تسهیل کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

در شرایط شدید، فدرال رزرو همچنین می تواند دلار بیشتری چاپ کند و تسهیل کمی (QE) را اعمال کند. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد.
این یک اقدام سیاستی غیراستاندارد است که زمانی استفاده می‌شود که اعتبار خشک شود، زیرا بانک‌ها به یکدیگر وام نمی‌دهند (به دلیل ترس از نکول طرف مقابل). زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره بعید است به نتیجه لازم دست یابد، آخرین راه حل است. این سلاح منتخب فدرال رزرو برای مبارزه با بحران اعتباری بود که در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 رخ داد. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه دولتی ایالات متحده عمدتاً از موسسات مالی است. QE معمولاً منجر به ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا می‌شود.

انقباض کمی چیست و چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟

انقباض کمی (QT) فرآیندی معکوس است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در سررسید نگهداری می‌کند، مجدداً سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولا برای دلار آمریکا مثبت است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.