بهبودی ممکن است ادامه یابد، اما صعودی محدود خواهد بود

پیش بینی یورو/دلار آمریکا: این یورو به تقویت در برابر دلار آمریکا طی سه ماه اول سال با رفتن به کوارتر دوم، یورو/دلار آمریکا احتمالاً در یک مسیر صعودی باقی می ماند برای دید جامع تر از چشم انداز پول رایج، پیش بینی کامل سه ماهه یورو را دانلود کنید توصیه شده توسط دیگو کولمن

کد خبر : 341345
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
بهبودی ممکن است ادامه یابد، اما صعودی محدود خواهد بود


پیش بینی یورو/دلار آمریکا:

  • این یورو به تقویت در برابر دلار آمریکا طی سه ماه اول سال
  • با رفتن به کوارتر دوم، یورو/دلار آمریکا احتمالاً در یک مسیر صعودی باقی می ماند
  • برای دید جامع تر از چشم انداز پول رایج، پیش بینی کامل سه ماهه یورو را دانلود کنید

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: GBP/USD چالش‌های مقاومت اصلی تلاقی، برگشت نزولی در بازی

یورو در سه ماهه اول سال 2023 در برابر دلار آمریکا رشد کرد و بازگشت خود را که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، افزایش داد، اگرچه پیشرفت آن از یک خط مستقیم پیروی نکرد و با موانع متعددی روبرو شد. این تنها نشانه ای از اعتقاد صعودی متوسط ​​به ارز رایج بود.

چندین محرک مثبت برای فهرست یورو وجود داشت، اما یکی از آنها کاهش شدید قیمت گاز طبیعی بود. نمودار 1 نشان می دهد که چگونه بهبود یورو/دلار آمریکا با اصلاح نزولی قیمت گاز طبیعی همزمان شده است.

پس از رسیدن به رکورد بالای 300 یورو در مگاوات ساعت در آگوست 2022، قیمت گاز طبیعی اروپا به زمین بازگشت و بیش از 85 درصد از آن سطوح استراتوسفر سقوط کرد. این امر مانع از بروز بحران انرژی در پی سلاح‌سازی روسیه در صادرات سوخت‌های فسیلی شد. در این شرایط، اقتصاد منطقه موفق به تثبیت و حتی غافلگیری در مسیر صعودی شد.

پیش‌بینی می‌شد که فعالیت اقتصادی منطقه یورو در سال جاری به میزان ناچیز 0.2 درصد رشد کند، اما برآوردهای اجماع اکنون حاکی از رشد تولید ناخالص داخلی حدود 0.8 درصد است که بازگشایی اقتصاد چین نیز به بهبود چشم‌انداز کمک می‌کند.

نمودار 1: EUR/USD در مقابل قیمت های آتی گاز طبیعی اروپا (TTF)

منبع: TradingView، تهیه شده توسط دیگو کولمن

ECB در مورد راهنمایی در میان آشفتگی بخش بانکی تردید دارد

تاب آوری اقتصادی به نوبه خود به بانک مرکزی اروپا این فرصت را داده است تا چرخه صعود خود را در مبارزه برای مهار تورم که در ماه فوریه 8.5 درصد سالانه بود، ادامه دهد. در حالی که بخش عمده ای از انقباض ممکن است به پایان رسیده باشد، سیاست گذاران همچنان احتمالا بین دو تا سه افزایش اضافی را در ماه های آینده ارائه خواهند کرد. شاید حتی چهار.

درست است که بانک مرکزی اروپا در آخرین نشست خود از ارائه راهنمایی خودداری کرد، اما این به دلیل تحولات بخش بانکی ایالات متحده / اروپا بود. آشفتگی بازار از آن زمان پس از آن که مقامات ایالات متحده به سرعت برای تقویت سیستم مالی حرکت کردند و تنظیم کننده های سوئیسی کمک کردند تا قبل از یک شکست قریب الوقوع، معامله ای را برای نجات کردیت سوئیس انجام دهند، کاهش یافت.

واگرایی سیاست پولی به نفع یورو

با توجه به اینکه انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در طول تابستان چند بار دیگر نرخ‌ها را افزایش دهد، در حالی که FOMC متوقف می‌شود، فرصتی برای تقویت بیشتر یورو در برابر دلار آمریکا وجود دارد. با این حال، واگرایی سیاست های پولی تنها حمایت اندکی را ارائه می دهد. پس از همه، نرخ پایانی بانک مرکزی اروپا حداکثر به 4.0% در مقابل 5.10% برای فدرال رزرو می رسد.

در هر صورت، سناریوی صعودی یورو می‌تواند در صورت بهبود احساسات از نظر مادی تقویت شود، اما این یک میله بلند برای صعود در یک رکود همزمان جهانی و با ادامه جنگ در اوکراین است.

به طور خلاصه، EUR/USD این پتانسیل را دارد که در طول سه ماهه دوم افزایش یابد، اما با توجه به پس‌زمینه کلان و مالی فعلی، روند صعودی آن محدود خواهد بود.

به‌علاوه، اگر دوره‌های جدید ریسک‌گریزی شعله‌ور شود، روند افزایشی ممکن است هر از چند گاهی قطع شود، زیرا این موارد تقاضا برای دارایی‌های بهشت ​​را تقویت می‌کند. به طور کلی، زمانی که آشفتگی بازار فوران می کند و نوسانات اوج می گیرد، ارزهای با بتا بالا مانند یورو تمایل دارند در برابر دلار آمریکا عملکرد ضعیفی داشته باشند.

این مقاله بر روی چشم انداز اساسی یورو تمرکز دارد، اما اگر می خواهید در مورد پیش بینی فنی و تحلیل اقدام قیمت بیشتر بدانید، DailyFX’s c را دانلود کنید.راهنمای کامل فصلی با کلیک بر روی لینک زیر رایگان است!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.