بن کارت خرید لبنیات در راه است؟

عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران امروز در حاشیه گردهمایی سراسری شورای اسلامی کار این مجموعه اظهار داشت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور قطع قیمت شیرخام نیز افزایش می یابد که این ماده اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید فرآوره های لبنی را تشکیل می دهد.  با افزایش قیمت شیر خام

کد خبر : 151351
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
بن کارت خرید لبنیات در راه است؟


عبدالله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران امروز در حاشیه گردهمایی سراسری شورای اسلامی کار این مجموعه اظهار داشت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور قطع قیمت شیرخام نیز افزایش می یابد که این ماده اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید فرآوره های لبنی را تشکیل می دهد.  با افزایش قیمت شیر خام پیش بینی می شود که قیمت محصولات لبنی نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود:  دولت برای آسیب زدن به مصرف کنندگان و تولییدکنندگان تمهیداتی را در نظر گرفته است تا اقشار پذیر، امکان تداوم مصرف محصولات لبنی را داشته باشند و تولید کنندگان نیز از طریق دریافت مشوق های صادراتی بتوانند مازاد مصرف را به بازار های خارجی صادر کنند.

مدیرعامل صنایع شیر ایران ادامه داد: گرانی لبنیات به طور قطع بر روی سرانه مصرف این محصولات اثر می گذارد که دولت برای رفع این مشکل طرح هایی مانند توزیع شیر در مدارس و کارت توزیع لبنیات، نیاز اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه را تامین کند.

وی تصریح کرد:کاهش مصرف لبنیات می تواند در آینده بیماری هایی برای مردم ایجاد کند به همین منظور دولت شرایطی ایجاد می‌کند که مصرف لبنیات کاهش زیادی نداشته باشد و سلامت مردم در معرض خطر نگیرد.

قدوسی اظهار داشت: احتمال دارد برای دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر بن کارت توزیع می شود تا این افراد بتوانند فرآورده های لبنی را خریداری کنند اما هنوز صحبت و قراردادی با صنایع شیر نشده است.

وی درباره اخرین وضعیت شیر مدارس نیز گفت: بودجه شیر مدارس هنوز اختصاص داده نشده است که امیداریم وزارت آموزش و پرورش این اعتبار را از دولت دریافت کند؛ ما آمادگی تامین محصولات مورد نظر داریم.

احتمال سخت و زیان آور شناخته شدن  فعالیت کارگران خطوط تولید فرآوردهای لبنی

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار داشت: برای رفع دغدغعه مسکن کارگران تلاش می‌شود که از ظرفیت های نهضت جهش در تولید مسکن برای خانه دار شدن آنها استفاده کنیم.

وی در ارتباط با  وضعیت حقوق و دستمزد کارگری در سال آینده نیز گفت:جلسات حقوق و دستمزد سال آینده در شورای کار برگزار شده و نظرات نماینگان کارگری نیز گرفته شده است امیداریم جمع بندی انجام شده به شکلی باشد که تا دغدغه های کارگران رفع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت به دنبال کنترل تورم است و در صورتی که تورم کنترل نشود هر گونه افزایش حقوق ها نیز نتایجی برای معیشت مردم نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: از شرکت های دیگر نیز درخواست می شد مانند صنایع شیر ایران در ارتباط خود با جامعه کارگری، هم افزاییی ایجاد کنند تا کارگران خود را در سود و ضرر کارفرما شریک بدانند.

وی در پاسخ به درخواست نمایندگان کارگران درباره سخت و زیان آور شناخته شدن کارگران خط تولید فراورده های لبنی گفت: این موضوع بررسی و ظرف مدت یک ماه اطلاع رسانی می‌شود. بر این اساس مدیت بازنشستگی آنها کاهش می یابد.

در پایان این مراسم از قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران توسط نمایندگان جامعه کارگری و معاون وزیر کار به دلیل ارتباط موثر با نیروی کار تقدیر شد.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.