بن سلمان،حوثی‌ها را تبدیل به یک واقعیت نیرومند کرد

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، محمدمسجدجامعی سفیر سابق ایران در مراکش و واتیکان با توجه مصاحبه اخیر محمد بن سلمان و اینکه آیا او از ایران می خواهد که برای پایان جنگ یمن به این موضوع ورود پیدا کند گفت: یک اشتباه بسیار بزرگ عربستان جنگ یمن بود. قبل از آنکه حسنین هیکل روزنامه‌نگار معروف مصری، فوت کند

کد خبر : 51489
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
بن سلمان،حوثی‌ها را تبدیل به یک واقعیت نیرومند کرد

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، محمدمسجدجامعی سفیر سابق ایران در مراکش و واتیکان با توجه مصاحبه اخیر محمد بن سلمان و اینکه آیا او از ایران می خواهد که برای پایان جنگ یمن به این موضوع ورود پیدا کند گفت: یک اشتباه بسیار بزرگ عربستان جنگ یمن بود. قبل از آنکه حسنین هیکل روزنامه‌نگار معروف مصری، فوت کند مصاحبه بسیار مفصلی داشت که به صراحت گفت عربستان در این جنگ موفق نمی شود، که البته آنها را خوش نیامد و از او به تلخی انتقاد کردند. مشخص بود که عربستان در یمن ره به جایی نمی‌برد. یمن، افغانستان جهان عرب است. یک کشور خیلی خاصی است به لحاظ ساختارهای قبیله‌ای و عشیره‌ای و اختلافات مناطق مختلف و واقعیت‌های طائفی و نفوذ فراوان گروه‌های تکفیری، به همراه موقعیت ممتاز و بلکه بسیار ممتاز استراتژیک.

وی افزود: علی‌رغم این همه کشوری است با منابع انسانی بسیار غنی. مردمی دارد که به هرحال سابقه تاریخی و تمدنی طولانی دارند. نمونه خوب آن موفقیت حوثی‌ها است. اگرچه ممکن است از کمک‌های بیرونی استفاده کرده باشند، اما قابل انکار نیست که توانایی لازم جهت استفاده از این پهپادها و موشک ها را دارند و اینکه کیفیت استفاده از آن‌ها را به این سرعت فرا بگیرند و مسلط بشوند و از آن به نحو صحیح استفاده کنند.این قابلیت ناشی از مجموع تاریخ و فرهنگ و علم و هنر آنها است. یک فرد صحرانشین نمی‌تواند با چنین سرعت و توانی این همه را فراگیرد. این کشور به دلائلی فقر اقتصادی دارد، اما نه فقر انسانی.

این کارشناس ادامه داد: عربستان با حمله بدون دلیل به یمن خود را در چاه ویلی قرار داد. آنها می‌توانستند با ابتکارات دیگر و احیاناً مذاکره مشکل را حل کنند، اما به سلاح‌های امریکایی غرّه شدند و بدون مقدمه جنگ و بلکه تجاوز را آغاز کردند.درحال حاضر حوثی ها به دلیل این جنگ خیلی توسعه یافته و به یک واقعیت نیرومند تبدیل شده‌اند. واقعیت حوثی در یمن به مراتب از واقعیت اخوانی و سلفی قویتر است. به هر صورت عربستان مجبور است مسئله‌ای را که خود خلق کرده قبول کند، با مشکلات و پی‌آمدهای بسیارش.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره بهبود روابط ایران و عربستان و تاثیر آن بر روابط دیگر کشورهای عربی از جمله بحرین گفت: اولاً مسئله بحرین و زندانیان بی‌گناه فراوانش در حال حاضر به دغدغه‌ای اروپایی تبدیل شده است. از پارلمان اروپا گرفته تا انگلیس و ایرلند و اسپانیا. در پارلمان‌های این کشورها درباره پایمال شدن وسیع و فراوان حقوق بشر در بحرین صحبت می‌شود و به دولت‌هایشان فشار می‌آورند که واکنش نشان دهند.ساختار قدرت در بحرین به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند فشارهای غربی را تحمل کند، به مراتب شکننده‌تر از آن است که به نظر می‌آید. اگرچه ظاهراً آنان سخنی درباره مصاحبه اخیر بن سلمان نگفته‌اند، اما به احتمال قریب به یقین مایلند کانال گفتگویی و تعاملی جدیدی با ایران باز کنند. این گفتگو مشکلات داخلی آنها را به مراتب تخفیف خواهد داد و لذا آن را پیگیری خواهند کرد.

>>> مشروح گفتگو را بخوانید:
بدون رژیم‌های حاکم در خلیج‌فارس نمی‌توانیم «اختلافات مذهبی» را کم کنیم

310311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.