بنین انتخابات پارلمانی را برای آزمایش دموکراسی برگزار می کند

وجهه بنین به عنوان سنگر دموکراسی و ثبات در غرب آفریقا در دوران رئیس جمهور پاتریس تالون که به قول خود مبنی بر عدم نامزدی برای یک دوره دیگر و نظارت بر سرکوب مخالفان از زمان به قدرت رسیدن در سال 2016 بازگشت، تخریب شده است. هفت حزب برای کسب 109 کرسی پارلمان در رای

کد خبر : 303636
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
بنین انتخابات پارلمانی را برای آزمایش دموکراسی برگزار می کند


وجهه بنین به عنوان سنگر دموکراسی و ثبات در غرب آفریقا در دوران رئیس جمهور پاتریس تالون که به قول خود مبنی بر عدم نامزدی برای یک دوره دیگر و نظارت بر سرکوب مخالفان از زمان به قدرت رسیدن در سال 2016 بازگشت، تخریب شده است.

هفت حزب برای کسب 109 کرسی پارلمان در رای گیری روز یکشنبه رقابت می کنند، از جمله حزب دموکرات که با سلف تالون و رقیب توماس بونی یایی مرتبط است. حامیان بونی یایی در سال 2019 پس از اینکه احزاب اپوزیسیون به دلیل عدم رعایت معیارهای سختگیرانه جدید انتخابات از رای گیری قانونگذاری مسدود شدند، اعتراضات را رهبری کردند.

ایزیدور اودونتان، فعال جامعه مدنی، 31 ساله، در بزرگترین شهر کوتونو، گفت: «من به این حزب (دموکرات ها) برای توازن مجدد قدرت رای خواهم داد.

نتایج اولیه، که در 11 ژانویه انتظار می‌رود، همچنین ممکن است نشانگر قدرت نیروهای سیاسی مختلف باشد که برای جانشینی تالون تلاش می‌کنند. انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال 2026 برگزار می شود، زمانی که رأی گیری بعدی پارلمان نیز برگزار می شود.

تالون به هیچ حزبی تعلق ندارد، اما توسط دو حزبی که در حال حاضر در پارلمان قدرت دارند – بلوک جمهوری خواهان و اتحادیه پیشروی رنووو – حمایت می شود.

اکسپدیت اولوگو، تحلیلگر سیاسی، رئیس موسسه فکری بنینوس، آکادمی مدنی برای آینده آفریقا، گفت: هیچ نشانه فوری وجود ندارد که رای گیری شاهد اعتراضاتی مانند سال 2019 یا اعتراضاتی که در سال 2021 علیه تصمیم تالون برای انتخاب مجدد رخ داد، وجود ندارد.

او به رویترز گفت: جو آرام، صلح آمیز، دوستانه و برادرانه در بیشتر مناطق کشور به نظر می رسد.

سازمان دیده بان دموکراسی ایالات متحده در گزارش سال 2022 خود گفت که تحت تالون، اعتراضات سیاسی با خشونت مرگبار پلیس مواجه شده است، در حالی که پیگردهای سیاسی و سایر تاکتیک های قانونی برای سرکوب مخالفان استفاده شده است.

تالون هدف قرار دادن مخالفان سیاسی یا نقض حقوق بشر را رد کرده است.

اولوگو گفت: با تعداد احزاب بیشتری در رای گیری، میزان مشارکت پس از کاهش به 27 درصد در سال 2019، باید به سطح عادی حدود 60 درصد بازگردد.

امنیت منطقه ای ممکن است نگرانی رای دهندگان را در این انتخابات بیشتر کند زیرا بنین، در کنار توگو و ساحل عاج همسایه، شاهد حملات فزاینده ای از سوی شبه نظامیان مرتبط با القاعده و دولت اسلامی بوده است، زیرا خشونت از کشورهای ساحل مالی، بورکینافاسو و نیجر به سمت جنوب خزیده است. .

صندوق بین‌المللی پول در ژوئیه گذشته هشدار داد که ناامنی و هزینه‌های بالای زندگی مرتبط با جنگ در اوکراین تهدیدی برای دستاوردهای اقتصادی اخیر بنین است.

اقتصاد وابسته به کشاورزی بنین از زمان همه‌گیری ویروس کرونا بهبود یافته است و در سال 2021 و نیمه اول سال 2022 بیش از 7 درصد رشد کرده است. اما این کشور با جمعیت 12 میلیون نفری همچنان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و یک پنجم جمعیت با کمتر از 1.90 دلار زندگی می‌کنند. بر اساس گزارش بانک جهانی در روز.

(نوشته الساندرا پرنتیس؛ ویرایش توسط سوفیا کریستنسن و فرانسیس کری)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.