بنیامین نتانیاهو پس از بازگشت به انتخابات اسرائیل با یک اقدام متعادل کننده روبرو می شود

[ad_1] این کتاب که درست قبل از پنجمین انتخابات اسرائیل در چهار سال گذشته منتشر شد و در روز انتخابات در بیرون از مراکز رای‌گیری در معرض دید عموم قرار گرفت، با اطمینان نتانیاهو مبنی بر اینکه به زودی مقام ارشد را بازپس خواهد گرفت، آغشته شده است. اگر شمارش اولیه انجام شود، طولانی‌ترین نخست‌وزیر

کد خبر : 275521
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
بنیامین نتانیاهو پس از بازگشت به انتخابات اسرائیل با یک اقدام متعادل کننده روبرو می شود

[ad_1]

این کتاب که درست قبل از پنجمین انتخابات اسرائیل در چهار سال گذشته منتشر شد و در روز انتخابات در بیرون از مراکز رای‌گیری در معرض دید عموم قرار گرفت، با اطمینان نتانیاهو مبنی بر اینکه به زودی مقام ارشد را بازپس خواهد گرفت، آغشته شده است.

اگر شمارش اولیه انجام شود، طولانی‌ترین نخست‌وزیر اسرائیل که بیش از یک دهه است بر سیاست این کشور تسلط داشته است، بازگشته است و به نظر می‌رسد یکی از راست‌گراترین دولت‌های تاریخ اسرائیل را تشکیل دهد.

نتانیاهو متعهد شده است که بر دستاورد آخرین دوره ریاست جمهوری خود، توافق ابراهیم با امارات متحده عربی و بحرین، که راه را برای عادی سازی روابط احتمالی با سایر کشورهای عربی باز کرد، ادامه دهد.

اما بیشتر توجهات بر اتحاد او با حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی و رهبر همکار آن ایتامار بن گویر متمرکز شده است که در سال 2007 به اتهام تحریک نژادپرستانه علیه اعراب محکوم شد و تا همین اواخر از اخراج فلسطینیان از اسرائیل حمایت می کرد.

این دو جنبه بر چالش‌های پیش روی نتانیاهو تأکید می‌کنند، زیرا او آماده‌سازی برای تشکیل دولتی را آغاز می‌کند که در آن با فشار برای اعطای پست‌های آلو به بن‌گویر و شرکای او مواجه می‌شود و در عین حال نگرانی‌های متحدان از جمله ایالات متحده را کاهش می‌دهد.

به نظر می رسد نتانیاهو در محاکمه به اتهام فساد مالی به دلیل رشوه و اتهامات دیگری که رد می کند، به حمایت صهیونیسم مذهبی و دو حزب مذهبی کوچکتر وابسته باشد.

این احزاب تمایل بیشتری به کنار گذاشتن مشکلات حقوقی نتانیاهو داشته اند و منتقدان می گویند که با کمک راست افراطی، نتانیاهو ممکن است به دنبال اصلاحات اساسی قضایی باشد که به طور بالقوه می تواند او را از محکومیت و زندان نجات دهد.

در مقابل، او ممکن است مجبور شود وزارتخانه هایی را که دست مستقیمی در تنظیم سیاست های دفاعی و اقتصادی اسرائیل دارند، تحویل دهد.

نتانیاهو در دولت های قبلی در جناح راست قرار داشت و همچنان توانست روابط خود را با کشورهای عربی خلیج فارس عادی کند و به عنوان یک قهرمان بازار آزاد، بر رشد اقتصادی چشمگیر نظارت کند.

اما او همچنین تمایل بیشتری به رویارویی علنی با ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای ایران داشت تا دولت مستعفی، چیزی که روابط با واشنگتن را تیره کرد.

بخش‌های بزرگی از زندگی‌نامه او به روابط گاه طوفانی اما اساساً قوی او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌پردازد، در حالی که او اکنون باید با کاخ سفید بدبین‌تر در زمان جو بایدن سر و کار داشته باشد.

او روز چهارشنبه، شاید در تلاش برای کاهش ترس در خارج از کشور، ابراز اطمینان کرد که می‌تواند ائتلافی مسئولانه ایجاد کند که از «ماجراجویی‌های غیرضروری» اجتناب کند و «دایره صلح را گسترش دهد».

این که چگونه آن دایره را با لفاظی های آتشین متحدانش مربع کند، همه مهارت های سیاسی او را آزمایش خواهد کرد.

(گزارش توسط جیمز مکنزی، ویرایش توسط انگوس مک سوان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.