بنگلادش و هند به دلیل مشکلات نقدینگی دلار آمریکا با ارزهای ملی معامله می‌کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] بنگلادش و هند تصمیم گرفته اند تا تسویه حساب های تجاری را با ارزهای خود انجام دهند و سلطه دلار آمریکا را دور بزنند. به گفته منابع بانک بنگلادش، این تصمیم به دلیل مشکلات نقدینگی ارزی که بنگلادش با آن مواجه است و جریان واردات به این کشور را مختل می کند، اتخاذ شده

کد خبر : 359551
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
بنگلادش و هند به دلیل مشکلات نقدینگی دلار آمریکا با ارزهای ملی معامله می‌کنند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

بنگلادش و هند تصمیم گرفته اند تا تسویه حساب های تجاری را با ارزهای خود انجام دهند و سلطه دلار آمریکا را دور بزنند. به گفته منابع بانک بنگلادش، این تصمیم به دلیل مشکلات نقدینگی ارزی که بنگلادش با آن مواجه است و جریان واردات به این کشور را مختل می کند، اتخاذ شده است.

بنگلادش و هند تجارت دوجانبه با ارزهای ملی انجام می دهند

دولت های بنگلادش و هند تصمیم گرفته اند که تسویه حساب های تجاری دوجانبه خود را به ارزهای ملی و به دور از تسلط دلار آمریکا انجام دهند. به گفته منابع محلی، هدف از این تصمیم حفاظت از جریان واردات به بنگلادش است، بنگلادش که در حال حاضر با مشکلات نقدینگی دلار آمریکا در نتیجه تأثیرات درگیری روسیه و اوکراین مواجه است.

علاوه بر این، این تصمیم همچنین یک سری از هزینه های مربوط به استفاده از دلار آمریکا را کاهش می دهد و آن را برای روپیه هند و تاکاهای بنگلادش تغییر می دهد. مزبل حاک، مدیر اجرایی بانک بنگلادش، اظهار داشت:

هند شریک تجاری بزرگ بنگلادش است. بنگلادش مقدار زیادی کالا از هند وارد می کند. بنابراین، چنین تصمیمی هزینه تجارت را کاهش می دهد، معاملات را سرعت می بخشد و تجارت منطقه ای را تقویت می کند.

به گفته این بانک، بنگلادش تقریبا 14 میلیارد دلار کالا از هند وارد می کند که تنها حدود 2 میلیارد دلار صادرات دارد.

پیاده سازی و اثرات

در حالی که هدف این معامله به نفع بنگلادش است، بنگلادش تنها می تواند برای واردات هند به روپیه به همان مقداری که به هند صادر می کند، پرداخت کند. با این حال، حاک به اهمیت این توافق اشاره کرد. او بیان کرد:

ما همیشه از چگونگی کاهش شکاف تجاری آگاه هستیم. در واقع، بنگلادش کشوری مبتنی بر واردات است و هند یکی از کشورهای عمده وارداتی است. بنابراین، این تصمیم در دراز مدت به هر دو کشور کمک خواهد کرد.

هاک تخمین می زند که این روند در ماه ژوئن آغاز می شود، زیرا بانک های دو کشور از قبل حساب های معاملاتی خود را با همتایان مربوطه خود برای تسهیل تسویه حساب باز می کنند. بخشی از مزایای کاهش هزینه ها ناشی از اجتناب از تبدیل ارز است که باید چندین بار در شهرک های سنتی انجام شود.

بانک مرکزی هند این شکل از تسویه را در آخرین دستورالعمل سیاست تجارت خارجی خود که در 1 آوریل اجرا شد، معرفی کرد که به کشورهایی که دلار فشار می‌آورند اجازه می‌دهد برای واردات به روپیه هند پرداخت کنند.

کشورهای دیگر نیز اخیراً استفاده از دلار آمریکا را برای تسویه معاملات تجاری دوجانبه جایگزین کرده اند. آرژانتین تصمیم گرفت برای محافظت از ذخایر دلاری در حال کاهش خود، هزینه واردات چین را با استفاده از یوان چین بپردازد. برزیل در حال حاضر اولین تسویه حساب مبتنی بر یوان خود را با چین تکمیل کرده است و کشورهای بریکس در مورد صدور ارز در سراسر بلوک برای جایگزینی دلار آمریکا گفتگو خواهند کرد.

نظر شما در مورد تجارت هند و بنگلادش با ارزهای ملی چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.