بنت به ناتوی عربی علیه ایران می‌اندیشد؟

ابوالفضل خدائی: در ادامه دوره گردی های منطقه ای مقام های رژیم صهیونیستی نفتالی بنت روز دوشنبه به بحرین سفر کرد. سفری در میان خشم فلسطینی‌ها و ملت بحرین، درست در سالروز خیزش مردم بحرین در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ انجام شد و تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی با مضمون «قیام نباید متوقف شود» به عادی سازی روابط بحرین

کد خبر : 167779
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۴۵
بنت به ناتوی عربی علیه ایران می‌اندیشد؟


ابوالفضل خدائی: در ادامه دوره گردی های منطقه ای مقام های رژیم صهیونیستی نفتالی بنت روز دوشنبه به بحرین سفر کرد. سفری در میان خشم فلسطینی‌ها و ملت بحرین، درست در سالروز خیزش مردم بحرین در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ انجام شد و تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی با مضمون «قیام نباید متوقف شود» به عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. جمعیت الوفاق بحرین نیز هر گونه توافق امنیتی میان حکام بحرین و سران رژیم صهیونیستی را از نظر حقوقی و قانونی فاقد مشروعیت دانست.در اوج اعتراضات مردم بحرین، بنت با «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین دیدار و درباره فرصت های تقویت همکاری دوجانبه رایزنی کرد. از طرفی دیگر عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین از سفر قریب الوقوع ولیعهد بحرین به اسرائیل خبر داد. وی گفت نخست وزیر اسرائیل از ولیعهد بحرین برای سفر به اسرائیل دعوت کرد و ولیعهد بحرین با پذیرش این دعوت به زودی به اسرائیل سفر خواهد کرد.
 

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزها و هفته های اخیر نشان می دهد که چگونه نفوذ ایران در معادلات منطقه ای این رژیم را نگران ساخته و ترس از رسیدن به توافق در وین، سبب شده تا هیاتی را به منظور کارشکنی در مذاکرات به اتریش اعزام کند. از همین رو به نظر می رسد دوره گردی های اخیر مقام های ارشد رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های ایران هراسانه و دلگرمی دادن به طرف های توافق آبراهام به منظور موثر نشان دادن آن است.

بنت به ناتوی عربی علیه ایران می‌اندیشد؟

بیشتر بخوانید:

سفر تبلیغاتی هرتزوگ به امارات؛ تلاش برای یارگیری علیه ایران و انصارالله

آیا بنت با دستور کار ایران به امارات سفر کرد؟

تحلیل رسانه‌های صهیونیستی از حمله به امارات همزمان با سفر هرتزوگ

حمله موشکی انصارالله یمن به امارات همزمان با سفر هرتزوگ

نشریه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت: برخی پس از روی کار آمدن جو بایدن، و سپس تشکیل دولت بنت-لاپید در ژوئن گذشته، نگران بودند که روندهای عادی سازی روابط از بین رفته و عقب نشینی از توافق ها آغاز شود اما سلسله سفرهای وزرای ارشد دولت اسرائیل به امارات، مراکش و بحرین در ماه های اخیر این نگرانی ها را از بین برد. دیدار بنت از منامه تنها دو هفته پس از دیدار وزیر دفاع بنی گانتس انجام شد. یائیر لاپید نیز قبلاً در سپتامبر گذشته بازدیدی از بحرین داشت.

نشریه صهیونیستی در ادامه در خصوص اهمیت بحرین برای اسرائیل نوشت: اگرچه این کشور به عنوان کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشور عرب به شمار می رود اما یک پایگاه استراتژیک در خلیج فارس است و از ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده میزبانی می کند و همچنین نماینده عربستان سعودی است و بدون موافقت صریح ریاض، بحرینی‌ها اینقدر صریح و گرم از رهبران اسرائیل میزبانی نمی‌کردند. هاآرتص در ادامه این چراغ سبز را از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام کرد که فعلا تنها مانع عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان، سلمان عبدالعزیز پاشاه سعودی است.

هاآرتص افزود: در حال حاضر، دیدارهای آشکار اسرائیلی ها از عربستان سعودی “جام مقدس” همسویی مجدد در منطقه است و عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. موضوعی که اخیراً اندیشکده «مؤسسه یهودی امور امنیت ملی» نیز اعلام کرد که ولیعهد سعودی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در اولویت قرار داده و این موضوع اولین گام‌های وی در صورت رسیدن به تاج و تخت پادشاهی خواهد بود.

ائتلاف پوشالی صهیونیست ها

بنت که اخیرا هدف اصلی خود از دیدار با مقامات بحرینی را تقویت اتحاد منطقه‌ای علیه ایران اعلام کرده از مقام‌های این کشور درخواست کرد تا به ائتلاف ضدایرانی اسرائیل ملحق شوند. سفرهای قبلی از جمله به امارات نیز نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل ناتوی عربی علیه ایران است. کاهش تاثیر آمریکا بر تحولات منطقه ضعف اسرائیل و متحدان عربی خود در معادلات اخیر منطقه ای سبب شده تا تل آیو به دنبال پر کردن خلا واشنگتن باشد. به نوشته جوئیش نیوز سیندیکیت، ” ایال زیسر” استاد خاورمیانه دانشگاه تل آویو گفت: اکنون که به نظر می رسد آمریکایی ها منطقه را ترک می کنند و تقویت روابط با اسرائیل به ویژه در زمینه مسائل امنیتی برای بحرین مهم است. 

وی افزود: هم بحرین و هم اسرائیل نگران هستند که در نهایت توافقی با تهران حاصل شود که مشکل را حل نخواهد کرد و تنها زمانی که پای سیاست قاطعانه‌اش در منطقه به میان می‌آید، ایران را تقویت می‌کند. 

جوئیش نیوز سیندیکیت در ادامه به نقل از کارشناسان مدعی شد: تهدید روسیه علیه اوکراین در حال حاضر به‌ عنوان منحرف کردن توجه جهان از ایران عمل می‌کند و برخی از کارشناسان نگرانند که آمریکا آن را بیشتر جنبه جانبی بداند و در قبال ایران نرمش نشان دهد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به نقل از “نیریت اوفیر” از دپارتمان مطالعات خاورمیانه در دانشگاه بار-ایلان نوشت که دیدار بنت صرفاً محدود به رسیدگی به موضوع ایران نبود. در چند ماه گذشته، بحرین و اسرائیل در تعدادی از مسائل از جمله واردات، صادرات و همکاری بین مردم، مانند دنیای تجاری و دانشگاهی، با یکدیگر همکاری کرده‌اند. هر دو کشور بر سر یک برنامه ۱۰ ساله به نام “استراتژی صلح گرم مشترک” برای گسترش روابط و همکاری در تعدادی از زمینه ها توافق کردند.

اوفیر گفت: این سفر تصادفی نیست، زیرا عربستان سعودی نیز برای نزدیک شدن به اسرائیل اقداماتی انجام داده است اما هنوز به توافقنامه آبراهام نپیوسته است. در این بین بحرین از نظر کشورهایی که اسرائیل هنوز با آنها روابط دیپلماتیک ندارد، بسیار قابل قبول تر از امارات است. این کشورها به دنبال آن هستند تا بحرین را به عنوان پل سازش و همکاری با اسرائیل تلقی کنند.

در ماه مه، به عنوان بخشی از این همکاری جدید، اتاق بازرگانی اسرائیل یک رویداد بین المللی شطرنج را در بحرین برای ترویج همبستگی بین افراد و تقویت روابط برگزار خواهد کرد. این اقدام، همزیستی را در اسرائیل ترویج می کند و شطرنج را به عنوان یک ابزار آموزشی تأیید می کند. شرکت کنندگان در این رویداد از اسرائیل، بحرین، سودان، عراق، مراکش و سایر کشورهای منطقه خواهند بود.

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.