بلینکن: چین دست از تهاجم و تخاصم بکشد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری از توکیو گفت: چین از تهاجم و تخاصم به صورت سیستماتیک برای از بین بردن خودمختاری هنگ کنگ، متوقف کردن دموکراسی در تایوان، نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و تبت و ادعای مالکیت دریای چین جنوبی استفاده می‌کند. وی ادامه داد:

کد خبر : 32888
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
بلینکن: چین دست از تهاجم و تخاصم بکشد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری از توکیو گفت: چین از تهاجم و تخاصم به صورت سیستماتیک برای از بین بردن خودمختاری هنگ کنگ، متوقف کردن دموکراسی در تایوان، نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و تبت و ادعای مالکیت دریای چین جنوبی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ما در دیدگاه منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک متحد هستیم چون کشورها در این منطقه از قوانین تبعیت می‌کنند، هرجا بتوانند همکاری دارند و مشکلاتشان را به صورت صلح آمیز حل و فصل می‌کنند. اگر چین از تهاجم یا تخاصم استفاده کند، در صورت لزوم آن را عقب می‌رانیم.

اظهارات بلینکن درست چند روز پیش از دیدار وی به همراه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با همتایان چینی‌شان در آلاسکا مطرح شده است. هدف از این نشست این است که دو طرف شاید یکدیگر را بهتر درک کنند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز سه شنبه خود گفته بود:‌ پکن خوشبین به همکاری بسیط بین توکیو و واشنگتن است چون روابط آنها به دیگران در منطقه هند-پاسیفیک لطمه‌ای نمی‌زند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در عین اینکه چین را جدی‌ترین رقیب آمریکا می‌داند اما تمایل خود را نسبت به همکاری با پکن نیز ابراز داشته است.

بلینکن و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) به کره جنوبی رفتند تا با همتایان خود در این کشور هم دیدار و گفتگو داشته باشند و این گفتگو تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.