بلینکن: چین در داخل سرکوبگر و در خارج تهاجمی است/ پکن بازیگر مثبت شود

[ad_1] به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین روز یکشنبه در پکن افتتاح شد و طی آن شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ اشاره کرد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه طی نشستی در دانشگاه

کد خبر : 269028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
بلینکن: چین در داخل سرکوبگر و در خارج تهاجمی است/ پکن بازیگر مثبت شود

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین روز یکشنبه در پکن افتتاح شد و طی آن شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ اشاره کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه طی نشستی در دانشگاه استنفورد با حضور کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده گفت: «ما طی سال‌های اخیر شاهد یک چین بسیار متفاوت تحت رهبری شی جینپینگ بوده‌ایم. این کشور در داخل بسیار سرکوبگر و در خارج بسیار تهاجمی است و در بسیاری از موارد چالشی را هم برای منافع و هم برای ارزش‌های ما ایجاد می‌کند.»

اما وی در عین حال خاطرنشان کرد که روابط میان بزرگترین اقتصادهای جهان (آمریکا و چین) نباید صرفا به “شعارها و حرف‌های توخالی” تقلیل پیدا کند.

بلینکن افزود: جهان اساسا انتظار دارد تا این دو قدرت بر روی مسائل مختلفی همچون تغییرات اقلیمی، سلامت جهانی و مقابله با قاچاق موارد مخدر همکاری کنند. البته می‌دانیم که اگر چین قبول نکند، ما قادر نخواهیم بود تا با مسئله اقلیمی آن طور که باید، مقابله کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «پکن باید نسبت به درخواست‌های سایر کشورها مبنی بر اینکه به جای بازیگری منفی، یک بازیگر مثبت شود، پاسخگو باشد. حقیقتا اگر آمریکا و چین همکاری نکنند، حل‌وفصل مشکلات جهانی بسیار دشوارتر می‌شود.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن درخصوص مسئله تایوان گفت که چین طی سال‌های اخیر تغییر رویه‌ای نسبت به تایوان داشته است و در عین حال هشدار داد: «پکن نسبت به اتحاد مجدد مصمم است. اگر ابزارهای مسالمت‌آمیز جواب ندهد، پکن به ساز و کارهای بازدارنده و احتمالا اگر این هم جواب ندهد، به اجبار متوسل خواهد شد تا به اهدافش برسد. و این چیزی است که عمیقا وضعیت کنونی را مختل و تنش‌های بسیاری ایجاد می‌کند.»

بلینکن همچنین هشدار داد که مسئله تایوان “تنها دغدغه ایالات متحده نیست بلکه کشورهای جهان نسبت به آن نگران هستنند.”

وی در پایان افزود: «تعداد کالاهایی که روزانه از طریق این تنگه (تایوان) عبور می‌کنند، بسیار زیاد است و ایجاد هرگونه بحران، تاثیر اقتصادی را در سراسر جهان به دنبال خواهد داشت. اگر این ترددها دچار اختلال شوند، کشورهای دنیا متحمل خسارت‌هایی خواهند شد.»

انتظار می‌رود که شی جینپینگ و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه آینده میلادی برای اولین بار از زمانی که رئیس‌جمهور شده‌اند، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی با یکدیگر دیدار کنند.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.