بلینکن برای گفتگو درباره کمک، پیشنهاد ناتو اسکاندیناوی در بازدید از ترکیه زلزله زده

[ad_1] زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در جنوب شرقی ترکیه و همسایه سوریه در 6 فوریه رخ داد و بیش از 45000 نفر را کشت و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرد و انتظار می رود هزینه های اقتصادی به میلیاردها دلار برسد. همچنین در راس دستور کار، پیشنهادهای متوقف

کد خبر : 321953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
بلینکن برای گفتگو درباره کمک، پیشنهاد ناتو اسکاندیناوی در بازدید از ترکیه زلزله زده

[ad_1]

زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر در جنوب شرقی ترکیه و همسایه سوریه در 6 فوریه رخ داد و بیش از 45000 نفر را کشت و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرد و انتظار می رود هزینه های اقتصادی به میلیاردها دلار برسد.

همچنین در راس دستور کار، پیشنهادهای متوقف شده سوئد و فنلاند در ناتو خواهد بود که ترکیه تاکنون از تصویب آن امتناع کرده است و می گوید که استکهلم به طور خاص به آنچه که اعضای گروه های تروریستی می خواند پناه داده است. آنکارا اخیراً اعلام کرده است که تنها فنلاند را تایید خواهد کرد.

دیپلمات ارشد آمریکایی در پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب این کشور فرود می آید و از آنجا با هلیکوپتر در منطقه زلزله زده بازدید می کند. وی سپس روز دوشنبه با همتای ترکیه ای خود مولود چاووش اوغلو گفتگوهای دوجانبه خواهد داشت.

به گفته منابع آگاه، انتظار می رود بلینکن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کند.

از زمان وقوع زمین لرزه، ایالات متحده یک تیم جستجو و نجات به ترکیه، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات بتن شکن و بودجه اضافی 85 میلیون دلاری در کمک های بشردوستانه که سوریه را نیز پوشش می دهد، فرستاده است.

اولین سفر بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه از ترکیه مدتی است که در حال انجام است، اما دو سال پس از روی کار آمدن وی انجام می شود، در تضاد کامل با برخی از اسلاف وی از جمله هیلاری کلینتون و رکس تیلرسون که در سه ماه اول این سفر را انجام دادند. از شرایط آنها

تحلیلگران می گویند این تاخیر ماهیت تیره روابط را نشان می دهد که به ویژه از سال 2019 که آنکارا به سیستم های دفاع موشکی روسیه دست یافت، تیره شده است. کارشناسان می گویند در حالی که ایالات متحده ترکیه را به خاطر برخی از اقداماتش در جریان حمله روسیه به اوکراین تحسین کرده است، اما همچنان نگران رابطه نزدیک خود با مسکو است.

بن بست ناتو

سوئد و فنلاند سال گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین برای پیوستن به پیمان دفاعی فراآتلانتیک درخواست دادند، اما با مخالفت‌های غیرمنتظره‌ای از سوی ترکیه مواجه شدند و از آن زمان به دنبال جلب حمایت این کشور هستند.

آنکارا به ویژه از هلسینکی و استکهلم می‌خواهد که موضع سخت‌تری علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که ترکیه و اتحادیه اروپا آن را یک گروه تروریستی می‌دانند و گروه دیگری که آن را مسئول کودتای 2016 می‌داند، اتخاذ کنند.

در ژانویه، اردوغان گفت که آماده است تنها درخواست هلسینکی را تصویب کند.

تمایل ترکیه به خرید جنگنده‌های F-16 ساخت ایالات متحده با پیشنهادات عضویت مرتبط است، خریدی که کنگره ایالات متحده با آن مخالفت کرده است، مگر اینکه حداقل آنکارا برای روند الحاق شمال اروپا چراغ سبز نشان دهد.

روز شنبه، کریس ون هولن، سناتور دموکرات، این احساس را تکرار کرد و گفت که اجازه دادن به فنلاند برای پیوستن به ائتلاف به تنهایی کافی نیست.

ون هولن در مصاحبه ای گفت: «اگر اردوغان به پذیرش پذیرش در فنلاند و سوئد ادامه دهد، هیچ انتقالی از F-16 انجام نخواهد شد… او نمی تواند فنلاند وارد فنلاند شود و F-16 ها تأیید شده اند و من فکر می کنم که این یک احساس گسترده است. مصاحبه.

دولت بایدن بارها گفته است که از فروش حمایت می کند و در حالی که از ارتباط بین این دو موضوع خودداری کرده است، اذعان کرده است که تصویب کشورهای شمال اروپا تأثیر مثبتی در میان اعضای کنگره خواهد داشت.

ترکیه از اینکه این مسائل به طور فزاینده ای به هم مرتبط هستند ابراز ناامیدی کرده است. ابراهیم کالین، مشاور ارشد سیاست خارجی اردوغان، ماه گذشته گفت که امیدوار است قرارداد F-16 به “گروگان” عضویت سوئد و فنلاند در ناتو تبدیل نشود.

(گزارش توسط همیرا پاموک؛ ویرایش توسط دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.