بلینکن برای شرکت در نشست اسرائیل و اعراب، ایران و اوکراین را در تور خاورمیانه می بیند

[ad_1] بلینکن در اولین مرحله از سفر خاورمیانه و شمال آفریقا که تا 30 مارس ادامه دارد، با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار خواهد کرد. در صدر دستور کار مذاکرات هسته ای ایران است که اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به آن تردیدهای شدیدی

کد خبر : 184056
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
بلینکن برای شرکت در نشست اسرائیل و اعراب، ایران و اوکراین را در تور خاورمیانه می بیند

[ad_1]

بلینکن در اولین مرحله از سفر خاورمیانه و شمال آفریقا که تا 30 مارس ادامه دارد، با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و یایر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار خواهد کرد.

در صدر دستور کار مذاکرات هسته ای ایران است که اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به آن تردیدهای شدیدی ابراز کرده اند، و تهاجم یک ماهه روسیه به اوکراین، درگیری که اسرائیل به عنوان یک میانجی بالقوه در آن ظاهر شده است.

دنیس راس از موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک گفت: “آنچه شما دارید یک دستور کار دوگانه است.” یکی از آنها اوکراین است، برای صحبت در مورد اینکه ما چیزها را چگونه می بینیم، اما همچنین از اسرائیلی ها بشنویم که آنها چه چیزی را انتخاب می کنند … بخش دیگر آن ایران خواهد بود، زیرا هر انتظاری در طرف اسرائیلی وجود دارد … که ما هستیم. برای دیدن یک معامله.”

مذاکرات هسته ای چند هفته پیش به توافق نزدیک شده بود تا اینکه روسیه در آخرین لحظه خواسته های آمریکا را مطرح کرد و تاکید کرد که تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین نباید بر تجارت این کشور با ایران تأثیر بگذارد.

لاپید میزبان بلینکن و همتایان آنها از امارات متحده عربی، بحرین و مراکش در خلوتگاه صحرای اسرائیل خواهد بود تا در مورد چگونگی بهبود همکاری گفتگو کنند. این سه کشور عرب بخشی از به اصطلاح توافقنامه ابراهیم بوده اند، توافقاتی که با میانجیگری دولت ترامپ در سال 2020 برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا شد.

وزیر خارجه مصر که کشورش روز شنبه 43 سال صلح با اسرائیل را جشن گرفت نیز به این اجلاس خواهد پیوست.

سفر بلینکن در زمانی انجام می شود که روابط با چندین کشور در خاورمیانه با چالش هایی مواجه است زیرا متحدان کلیدی مانند اسرائیل و امارات تعهد دولت بایدن به منطقه را زیر سوال می برند.

در حالی که تمرکز استراتژیک واشنگتن بر چین بوده است، تهاجم روسیه به اوکراین اولویت های سیاست خارجی ایالات متحده را پیچیده تر کرده است و این امر باعث شده است تا با چالش هایی در چندین جبهه دست و پنجه نرم کند.

محل برگزاری نشست وزرای خارجه Sde Boker است، جایی که بنیانگذار اسرائیل و اولین نخست وزیر، دیوید بن گوریون، بازنشسته شد و در آنجا به خاک سپرده شد. مجموعه مزارع دورافتاده صحرای نقب برای مدت طولانی نمادی از نوآوری اسرائیل بوده است.

یکی از مقامات اسرائیلی درگیر در برنامه ریزی گفت که این فرصتی را برای نمایندگان فراهم می کند تا در آرامش گفتگو کنند و آن را “نسخه ما از کمپ دیوید” خواند.

Sde Boker همچنین ممکن است یک جایگزین غیر مناقشه‌برانگیز برای بیت‌المقدس، که اسرائیل آن را پایتخت خود می‌داند، ارائه کرده باشد – وضعیتی که اکثر کشورها در غیاب راه‌حلی برای ادعاهای فلسطینیان درباره این شهر به رسمیت نمی‌شناسند.

بلینکن قرار است از کرانه باختری، مراکش و الجزایر بازدید کند. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وی با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین در رام الله دیدار خواهد کرد.

(ویرایش توسط ویلیام مکلین و راس راسل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.